حالت تاریک
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی:

ادارات خراسان‌جنوبی برای مناسب‌سازی تا پایان‌سال مهلت دارند

ادارات خراسان‌جنوبی برای مناسب‌سازی تا پایان‌سال مهلت دارند

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: ساختمان کلیه فرمانداری‌ها و بخشداری‌های استان تا پایان سال جاری، مناسب‌سازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، علیرضا عباس‌زاده امروز یکشنبه در ستاد پیگیری هماهنگی مناسب‌سازی استان گفت: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها که تاکنون ۵۵ درصد مناسب‌سازی را انجام داده‌اند باید تا پایان سال ۱۰۰ درصد این کار را عملی کنند.

وی با اشاره به مناسب‌سازی ۹۳ درصدی مراکز مثبت زندگی در شهرستان‌های استان، تصریح کرد: تا پایان سال باید ۱۰۰ درصد مدارس استثنایی استان هم مناسب‌سازی شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مجتمع‌های بین راهی در زمان اخذ پایان کار باید مناسب‌سازی را انجام داده باشند ، گفت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان هم باید پیگیری کند که تا پایان شهریور کار مناسب‌سازی مجتمع‌های بین راهی اجرایی شود.

عباس زاده تصریح کرد: هر اداره کل یکی از معاونان خود را به عنوان رابط مناسب‌سازی به دبیرخانه این ستاد معرفی کند تا  با آگاهی کامل در این باره موظف به حضور در جلسات ستاد مناسب‌سازی باشند.

وی با بیان اینکه در هر شهر باید حداقل تا پایان سال جاری یک پارک برای استفاده معلولان مناسب سازی شود، افزود: اداره کل بهزیستی با هزینه‌ کرد ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار مناسب‌سازی واحدهای مسکونی و خودروهای ۲۰۸ معلول را انجام داده است.

به گفته وی؛ در جلسه آینده مناسب‌سازی معابر شهری، پارک ها و ... توسط شهرداری‌ها بررسی خواهد شد.

معاون استاندار بیان کرد: دستگاه های اجرایی موظف هستند مناسب‌سازی ساختمان های خود را از محل اعتبارات داخلی انجام دهند.

عباس‌زاده با اشاره به اینکه دستگاه‌های اجرایی نباید به بهانه پرداخت عوارض به شهرداری از مناسب‌سازی ساختمان‌های اداری جلوگیری کنند، اظهار داشت: مناسب‌سازی باید طوری باشد که معلولان و جانبازان رضایت خود را از انجام این کار اعلام کنند .

وی با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌های اجرایی موظف بودند تا آبان ۱۴۰۱ مناسب سازی لازم را انجام دهند، متذکر شد: با گذشت دو سال از این زمان، هنوز این کار بطور کامل اجرایی نشده است.

به گفته وی؛ دستگاه‌های اجرایی حتی اگر در مکان اجاره‌ای هم مستقر هستند باید نسبت به مناسب‌سازی و یا به جا بجایی از آن محل اقدام کنند. 

انتهای خبر/۱۰

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از