حالت تاریک
معاون اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی:

اربعین، جهان را متحول‌کرد/ استکبار در آستانه نابودی

اربعین، جهان را متحول‌کرد/ استکبار در آستانه نابودی

معاون اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: اجتماع باشکوه اربعین جهان را متحول کرد از این رو استکبار جهانی در آستانی نابودی است.

حجت‌الاسلام حسن رحیمی، معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، با بیان این‌که هدف اصلی اجتماع عظیم اربعین وحدت است، گفت: امام حسین (ع) راه سعادت و پیروزی را برای انسان‌ها معین می‌کند و این قیام آنقدر متعالی و پرنور است که حرکتی به مانند آن نبوده و نخواهد آمد و ظهور حضرت ولی عصر (عج) نیز ادامه مسیر قیام امام حسین و عاشورا است.

قیام را امام حسین (ع) آغاز کرد و حکومت را امام زمان (عج) تشکیل می‌دهند

وی خاطرنشان‌کرد: زمانی‌که حضرت اباعبدالله‌الحسين علیه‌السلام به سمت کوفه راهی شدند فرمودند «ما در این راه یا به سمت شهادت می‌رویم، یا تشکیل حکومت اسلامی خواهیم داد»؛ حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام راه شهادت را پیمود و راه تأسیس حکومت الهی در کره خاکی را امام زمان (عج) می‌روند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: تمام این مسائل حول محور وحدت بوده که در پیاده‌‍روی اربعین قابل مشاهده است و می‌بینیم تمام اقوام و مذاهب در کنار سایر ارادتمندان به اباعبدالله‌الحسین علیه‌السلام در این پیاده‌روی شرکت می‌کنند و یک نمادی از انسجام را به نمایش می‌گذارند.

اربعین کل جهان را متحول می‌کند

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان این‌که قیام امام حسین علیه‌السلام برای همه آزادگان عالم با هر دینی زیبایی خاصی دارد، گفت: جوانی که عشق به حضرت ابا عبدالله‌الحسین علیه‌السلام را درک کرده و به حقیقت آن رسیده حاضر است با هر سختی و مشقتی یه قدمی برای امام بردارد برای او تبدیل به ارزش شده که این عشق با هیچ چیزی قابل معامله و مقایسه نیست و بدون تردید در آینده همین اجتماع باشکوه کل جهان را متحول خواهد کرد.

وی اظهارکرد: امروز جوانان ایرانی در راستای تحقق بخشیدن به فرمایشات مقام معظم رهبری خود برای اعتلای نام اسلام، قرآن و کشور وارد عرصه شده و در این راه پیرو مکتب عاشورا بوده و هرگز از این راه بر نمی‌گردند و کسی که یک بار به این سفر رفته علاقه‌مند می‌شود همه ساله در این سفر با عشق شرکت کند.

 معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی خاطرنشان‌کرد: هر چند دشمنان نظام، تلاش‌های زیادی می‌کنند تا جوانان را از داشته‌های دینی و معرفتی دور نگه داشته و آنها را نسبت به معارف و اعتقادات دینی بدبین کنند اما جوانی که با امام حسین علیه‌السلام و اربعین حسینی آشنا شده براساس اعتقاد خود در این مسیر قدم برداشته و دارای پشتوانه قوی و استواری است که فریب دشمنان را نخواهد خورد.

آمادگی اربعینی‌ها در برقراری حکومت جهانی مهدی (ع)

حجت‌الاسلام رحیمی با بیان این‌که جاذبه مغناطیسی اربعین حسینی، کربلا را میعادگاه شیعیان و آزادی‌خواهان عالم قرار داده است، افزود: شُعب گوناگون مردم از سرزمین‌ها و کشورها در قاره‌های مختلف جهان قدم به قدم و عمود به عمود به سمت حرم سالار شهیدان و حق طلبان عالم می‌روند تا اعلام کنند برای یاری حضرت اباعبدالله و منجی بشریت در ریشه‌کن ساختن باطل و برقراری حکومت حق در پهنه جهان مهیا و آماده‌اند.

وی بیان‌کرد: وحدت اربعینی‌ها باعث خشم مستکبرین جهان شده و می‌دانند که با ظهور منجی عالم بشریت و فراهم شدن شرایط ظهور تمامی بساط آنها جمع شده و به زباله‌دان تاریخ خواهند پیوست.

استکبار جهانی از اجتماع اربعین به وحشت افتاده است

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر این‌که استکبار جهانی، از اجتماع مردمی اربعین به ترس و وحشت افتاده‌اند، افزود: دشمنان با هر نیرنگ و فریبی می‌خواهند مانع از حضور مردم در این اجتماع شده و احساس سست شدن پایه‌های حکومت ظالمانه خود را می‌کنند.

حجت‌الاسلام رحیمی ضمن اشاره به این‌که اساسا حکومت بنی امیه پایه و اساس آن بر مبنای عدم شناحت عوام جامعه و تمییز بین حق و باطل بود، یادآورشد: امویان در آن زمان، نمی‌خواستند مردم حق و باطل را بشناسند چون اگر به حق دست پیدا می‌کردند از آنها فاصله می‌گرفتند و به سراغ حق می‌رفتند و لذا پایه‌های حکومتشان نابود می‌شد.

وی خاطرنشان‌کرد: دشمنان این زمان هم دقیقا به دنبال این مورد هستند و پیاده‌روی اربعین خود نشان از آگاهی‌بخشی نسبت حقیقت و سرکوب‌کردن باطل است و به این جهت خشم ایادی استکبار از این همایش عظیم زیاد شده و درمانده شده‌اند.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از