حالت تاریک
رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی:

اربعین؛ جهان را از جهالت نجات داد

اربعین؛ جهان را از جهالت نجات داد

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی گفت: اولین ویژگی قیام امام حسین علیه‌السلام نجت عالم از جهالت، گمراهی و چنگال طاغوتیان است.

حجت‌الاسلام امین مطهری‌مقدم رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، زیارت را یک عهد بین امام و امت دانست و افزود: ما با رفتن به زیارت اربعین هر سال این عهد را برای هدف اباعبدالله‌الحسین تجدید می‌کنیم.

صف‌بندی امام حسین علیه‌السلام در مقابل ظلم

وی خاطرنشان‌کرد: امام حسین علیه‌السلام در قیام خود در مقابل جریان باطل زمان خودش گفت «مثلی لا یبایع مثل یزید»؛ مثل من حسین اگر بخواهی باشی نباید مانند کسی چون یزید کنار آمد؛ اینجا یک جبهه‌بندی و صف‌بندی را این امام ایجاد می‌کند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی تشریح‌کرد: اول باید بدانیم امام حسین علیه‌السلام کیست ومانند این امام را بشناسیم و در صف امثال حسین علیه‌السلام حرکت کنیم و با امثال یزید بیعت و همراهی ن‍کنیم و اربعین یک حرکت برای تحقق هدف امام حسین علیه‌السلام است.

امام حسین (ع) چنگ انداخت تا جهان را از ضلالت خارج کند

حجت‌الاسلام مطهری‌مقدم، عاشورا و کربلا را حاوی یک پیام مهم دانست و افزود: این پیام باید در تمام عالم فراگیر شود و همه عالم این‌گونه فکر و عمل کنند با یزید و امثال یزید نباید بیعت کرد و در زیارت اربعین فرازی وجود دارد که اباعبدالله‌الحسین گوشه‌ی دیگری از هدف قیام خود را مشخص می‌کند که اگر در این مسیر بیعت نکرد چنگ انداخت تا مردم را ضلالت خارج کند و اساسا حرکت و نگاه به اربعین باید این‌گونه باشد.

اولین ویژگی اربعین جهل‌زدایی است

وی با بیان این‌که اولین ویژگی زیارت و رفتن به اربعین باید جهل‌زدایی و از بین بردن گمراهی باشد، گفت: ما به‌عنوان زائر اربعین باید هدف قیام اباعبدالله‌الحسین را درک کرده و در گام بعدی برای رها کردن جامعه پیرامون خود از این ضلالت و جهالت گام بردارم.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی با تاکید بر این‌که «جهادتبیین» که امام خامنه‌ای بر آن تاکید دارند را باید با اهتمام ویژه‌ای انجام دهیم، یادآورشد: روشنگری و بصیرت‌افزایی برای آحاد جامعه باید صورت بگیرد.

تشکیل حکومت امام زمان (عج) هدف نهایی قیام عاشورا است

حجت‌الاسلام مطهری‌مقدم، هدف نهایی قیام اباعبدالله الحسین را ایجاد حکومت امام زمان (عج) عنوان کرد و افزود: باید عالم از ضلالت و جهالت رها شود برای این‌که این اتفاق بیفتد باید تلاش کنیم همه افراد در جنگ نرم دشمن، بصیرت داشته باشند.

وی با بیان این‌که امروز باید در تمام عالم شور، شعورو محبت حسینی فرا گیر شود؛ گفت: یهودی، مسیحی و ارمنی از اقصی نقاط عالم به راهپیمایی اربعین روی آورده‌اند و به خاطر محبتی که به اباعبدالله و این مسیر دارند آرام آرام به این جبهه ملحق می‌شوند.

با پرشدن فضای امام حسین (ع) جهان را از بیعت طاغوتیان رها کنیم

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی ضمن تاکید بر این‌که باید عطر فضای امام حسین علیه‌السلام تمام عالم را بگیرد، افزود: همه عالم با محبت، بصیرت، معرفت و مسیر امام حسین علیه‌السلام آشنا شوند و در این مسیر حرکت کرده و عهد و هم‌پیمان با حسین بن علی شوند تا بتوانند از بیعت طاغوتیان آزاد شوند.

حجت‌الاسلام مطهری‌مقدم اظهارکرد: امام حسین علیه‌السلام با جان خودش اثبات کرد که برای رهایی از طاغوت زمان، حتی باید جان داد که باید زن و فرزند را در مسیر حق آورد و حقانیت را به دنیا ثابت کرد همان‌طور که زن و فرزند اباعبدالله الحسین علیه‌السلام آمدند تا آن پیامی که در کربلا ایجاد شد را به تمام عالم مخابره کنند.

همه ما در هر منصبی پیام‌رسان قیام امام حسین (ع) باشیم

وی گفت: امروز همه من و شما یک وظیفه داریم و آن هم این است که پیام عاشورا و کربلا که پیام «هیهات من الذله» است را به تمام عالم مخابره کنیم؛ همه ما در هر منصبی که هستیم با بهره‌گیری از رسانه‌، منبری؛ مداحی و زائر پیاده نیز به طریقی این شکوه و عظمت حسین‌بن‌علی علیه‌السلام، این سیل عظیم جمعیت را به اقصی نقاط عالم مخابره کنیم و به مردم برسانیم که امت اسلام هم عهد و پیمان در مسیر اباعبدالله حرکت می‌کنند.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان‌جنوبی ابراز امیدواری کرد که ان‌شاءالله قله حوادث، اتفاقات، همراهی‌ها، موکب‌ها، پذیرایی‌ها و تحمل خستگی‌ها و مرارت‌ها همه این‌ها به یک چیز ختم شود که دست همه عالم و مسلمان در دست امام زمان (عج) باشد.

قدم‌های اربعین به حکومت امام زمان (عج) منجر می‌شود

وی با بیان این‌که باید همگی هم عهد و هم پیمان با ولی خدا و امام عصر (عج) باشیم، یادآورشد: هدف حسین بن علی این بود که همه عالم هم عهد و هم پیمان با ولی خدا و امام زمان (عج) باشند تا ان‌شاءالله نقطه نهایی و قله این حرکت عظیمی که آغاز شده همه عالم با به حکومت امام زمان (عج) منجر شود.

وی تاکیدکرد: امیدوارم که خداوند متعال به همه ما این توفیق را بدهد تا بتوانیم در این مسیر هم عهدی و هم‌پیمانی با ولی خدا گام برداریم و اثرگذار برای هم پیمان، هم عقد کردن دیگرمسلمانان، مومنان و همه آحاد جامعه جهانی باشیم.

انتهای خبر/ 5

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از