حالت تاریک
اربعین حسینی تمدن‌ساز است
نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی:

اربعین حسینی تمدن‌ساز است

نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی گفت: خدمت‌رسانی و تواضع به نوع بشر در اربعین حسینی تمدن‌ساز است و دنیا اگر تمدن می‌خواهد باید با این زیرساخت وارد شود

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، آیت‌الله سید علیرضا عبادی صبح دوشنبه در آیین تجلیل از خدمتگزاران مدیران اجرایی مواکب و رانندگان اربعین حسینی در استان گفت: اربعین حسینی امروز به عنوان یک مسئله جهانی و بین‌المللی و هدفمند است و مظلومان عالم که از ظلم ستمگران به ستوه آمده‌اند به اربعین حسین(ع) پناهنده می‌شوند.

وی افزود: اربعین مختص شیعیان و مسلمانان نیست بلکه آزادی‌خواهان از سراسر جهان خود را به کربلا می‌رسانند و مابقی نیز به عنوان جاماندگان در هر کشوری خودشان را وصل می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: آن پایگاه عدل را که همه پیامبران به آن دعوت کردند به نشانه کربلا از دور دنیا جمع می‌شوند اما آنجا آدرس مهدی صاحب الزمان(عج) را به عنوان منجی عالم از حضرت حسین(ع) می‌گیرند.

عبادی با تأکید بر اینکه کربلا یک نقطه جغرافیایی و عاشورا یک نقطه تاریخی نیست بلکه یک جریان ادامه‌دار است، کفت: انقلاب شکوهمند ایران اسلامی به عنوان زمینه‌ساز ظهور است و امروز همه کفر جهان در مقابل آن ایستاده همچنان که از ۴۶ سال قبل این بوده اما در دشمنان در همه صحنه‌ها باید به ناچار شکست را تحمل کنند.

امام جمعه بیرجند بیان کرد: در دنیای امروز، جامعه‌ای می‌تواند ادعای تمدن کند که افرادش از خود بگذرند و براساس راه عشق به خدا و ولایت‌الله به بندگان خدا خدمت ارائه دهند. 

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی و تواضع به نوع بشر در اربعین حسینی تمدن‌ساز است، گفت: دنیا اگر تمدن می‌خواهد باید با این زیرساخت وارد شود والا آن تمدنی که از انسان گرگ می‌سازد و همچون سگ هار درنده به جان ملت‌ها می‌افتد و با هواپیمای جنگی به جنگ کودکان و زنان و بیمارستان‌ها و مدارس و مساجد رفته، بدترین نوع وحشی‌گری است.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از