حالت تاریک
استاد حوزه و دانشگاه:

مبارزه با مفاسد نیازمند شجاعت مدیران است

مبارزه با مفاسد نیازمند شجاعت مدیران است

استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای مبارزه با فساد اقتصادی و اداری، امر به معروف و نهی از منکر و مجرمان نیاز به دیانت و شجاعت مدیران است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حجت‌الاسلام محمدحسن زمانی روز چهارشنبه در در مراسم محوری بزرگداشت شهدای هفتم تیر و چهلم شهدای خدمت که در مسجد امام حسین (ع) بیرجند برگزار شد، با اشاره به مشابهت شهید آیت الله رئیسی و شهید آیت الله بهشتی گفت: این دو شهید حداقل ۱۰ صفت از جد خودشان علی ابن ابی طالب (ع) فرا گرفته‌اند که دیانت، ایمان قوی، قضاوت، عدالت، شجاعت، علم و هدایت، مدیریت، قناعت، سیادت، مظلومیت و شهادت از جمله آنهاست.

وی افزود: دیانت و ایمان، مدیریت، شجاعت، زهد و قناعت شهیدان آیت الله رئیسی و بهشتی بر کسی پوشیده نیست.

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: در استان خراسان جنوبی نباید فساد، اعتیاد، سرقت و دزدی اتفاق بیفتد که این نیاز به شجاعت دارد که نگذارید ذره‌ای فساد در این استان شکل بگیرد.

زمانی با بیان اینکه علم و هدایت ویژگی شاخص شهیدان آیت الله رئیسی و بهشتی و یکی از خواسته‌های مهم این شهدا از جامعه است، افزود: جوانان نهال اسلام هستند که باید آنها را دریابیم و به سمت علم و هدایت سوق دهیم.

وی در ادامه  گفت: مدیران مراکز علمی، فرهنگی، آموزشی، مراکز نظامی، انتظامی و دستگاه‌های اجرایی باید نسل جوان و نوجوان را دریابند و برای آنان برنامه‌ریزی کنند.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی یادآور شد: شهید بهشتی در شرایطی که ریاست قوه قضاییه را برعهده گرفت و وارث قوه قضاییه طاغوت بود، تصمیم گرفت نظام و قوانین قضایی کشور را متحول و اسلامی کند، قانون قصاص و حدود که در دوران ستمشاهی دچار مشکل بود را در قوه قضاییه بیاورد.

به گفته وی؛ آن زمان سکولارها موجی علیه آیت الله بهشتی شروع کردند تا نتواند دیانت را در قوه قضاییه بیاورد اما آن را محقق کرد و نشان داد دیانت پایه اصلی کار است.

زمانی با اشاره به دیانت شهید جمهور تصریح کرد: حدود ۲۰۰ کشور عضو سازمان ملل هستند که بلندترین محور و قله اندیشه دنیا محسوب می‌شود، تنها کسی که بین ۵۷ کشور اسلامی دیانت و ایمان قوی داشت و نخستین مرتبه قرآن را به عنوان آخرین کتاب آسمانی به همه بشریت نشان داد و معرفی کرد، آیت الله رئیسی بود.

استاد حوزه گفت: بسیاری از روسای کشورهای اسلامی اهل نماز و دیانت هستند اما جرات نداشتند قرآن را سازمان ملل ببرند و نشان دهند.

وی تأکید کرد: شهید آیت الله رئیسی برای هدایت بشریت نیمی از سخنرانی خود را به مسایل دینی و هدایت بخشی اختصاص داد چون تریبت شده محضر رهبر معظم انقلاب بود.

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی با بیان اینکه نتیجه دیانت قوی، تقوا و عصمت است افزود: این دیانت برگرفته از جدشان علی ابن ابی طالب (ع) است لذا قدرت دیانت را می‌توان در روح علی دید.

وی با اشاره به صفت مشترک علم و هدایت این دو شهید متذکر شد: اکنون خطرات زیادی نسل نوجوان و جوان جامعه را تهدید می‌کند، می‌بینید فضای مجازی و ماهواره با آنان چه کرده و نسل جوان از دست ما خارج می‌شود.

زمانی  بر لزوم تولید دانش تاکید کرد و گفت: ایران با ۲۰۰ کشور دنیا در حال مسابقه علمی است و فقط درس خواندن کفایت نمی‌کند بلکه خراسان جنوبی باید در تولید دانش و تربیت دانشمندان و نوآوران در همه رشته‌های علمی، تجربی، انسانی و دینی در کشور و دنیا نام آور شود.

مدرس حوزه و دانشگاه بیان کرد: وظیفه این نیست که آنچه دیگران بلد هستند به جوانان یاد بدهیم؛ اساتید و دانشجویان باید اهل پژوهش باشند و سخنان جدید ارائه دهند، ایران در تولید دانش و علم در دنیا باید برنده و رتبه اول شود.

وی پیشنهاد داد درباره خدماتی که شهیدان آیت الله رئیسی و آیت الله بهشتی در قوه قضاییه انجام داده‌اند تحقیق و در جامعه منتشر شود.

زمانی با اشاره به ویژگی زهد و قناعت آیت الله رئیسی بیان کرد: ایشان علی‌رغم اینکه سمت‌های متفاوتی در کشور داشت اما ذره‌ای مال اندوزی حتی حلال هم جمع نکرد، دوران ریاست جمهوری نصف حقوق خود را به بیت المال بر می‌گرداند.

استاد حوزه و دانشگاه مظلومیت را از دیگر صفات این دو شهید برشمرد و افزود: شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم رفت، شهید رئیسی نیز شبانه‌روز برای مردم دوید اما عده‌ای نمک‌نشناس پشت سرش چه حرف‌ها که نزدند!

مشاور مدیر حوزه‌های علمیه در امور مذاهب اسلامی تأکید کرد: رئیس جمهور شهید خود را خادم مردم می‌دانست و بعد زا شهادتش، مقام معظم رهبری فرمود دلم برای رئیسی سوخت.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از