حالت تاریک
مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی:

اعتبارات حوزه جوانان در خراسان‌جنوبی ۵ برابر شد

اعتبارات حوزه جوانان در خراسان‌جنوبی ۵ برابر شد

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی گفت: امسال اعتبارات حوزه جوانان استان در بخش ازدواج، اشتغال و سایر حوزه‌ها نسبت به پارسال پنج برابر افزایش یافت.

 به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدعلی ربیعی امروز در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان استان که با حضور معاون امور جوانان وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: نرخ بیکاری جوانان در استان ۱۵.۹ درصد است که برای استان عواقب خوبی ندارد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم مهارت‌آموزی را برای جوانان توسعه دهیم و انتظار داریم تسهیلات تبصره ۱۶ برای جوانانی که مهارت آموزی کرده‌اند در نظر گرفته شود.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: سال گذشته بیش از ۳۰ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۶ به استان اختصاص یافت که حدود ۹۵ درصد آن پرداخت شد؛ امسال باید این رقم به چهار برابر افزایش یابد.

وی با اشاره به هفته ازدواج با عنوان جشنواره وصال از ۱۹ تا ۲۴ خرداد ماه با برگزاری برنامه‌های متعدد بیان کرد: تجلیل از فعالان این عرصه، ترویج ازدواج آسان، ازدواج به هنگام و آگاهانه، ترویج فرهنگ مشاوره ازدواج، تسهیل ازدواج، فرهنگ‌سازی مقابله با تشریفات نوظهور، معرفی الگوهای ازدواج ساده و موفق، هم‌افزایی جهت تسهیل ازدواج و مقابله با بالا رفتن سن ازدواج از جمله اهداف برنامه‌های این هفته است.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان جنوبی از برگزاری مراسم جشن وصال و پویش تسهیل ازدواج جوانان خبر داد و گفت: همچنین نمایشگاه ازدواج آسان با چندین هدف دایر خواهد شد که در این خصوص نیازمند همکاری دستگاه‌های متولی هستیم.

ربیعی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های جوان در استان اظهار کرد: برای پروژه در حال ساخت خانه جوان بیرجند که ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد نیاز به اعتبار با ردیف ملی هستیم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از