حالت تاریک
رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور خبر داد:

اعطای نشان‌فردوس به فعالان حوزه مردمی‌سازی

اعطای نشان‌فردوس به فعالان حوزه مردمی‌سازی

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: هر دستگاه یا فردی در سطح کشور که عَلَم مردمی‌سازی و موفقیت مردم را بلند کند، نشان فردوس را دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» سردار محمد زهرایی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه ملی شهدای جهاد و خدمت در فردوس، گفت: اگر امروز جریان جهادی کشور به‌عنوان مولفه قدرت نرم نظام مقدس خودش را به رخ جهانیانیان کشانده، اگر امروز حرکت گروه‌های جهادی در مناطق روستایی در جنگ تمام‌عیار با فقر و محرومت‌زدایی به‌عنوان برگ برنده نظام در کارآمدی خودش را نشان می‌دهد، اگر امروز تربیت نیروی جوان انقلابی پای کار در جریان گروه‌های جهادی خودش را نشان داده و الگو‌هایی مثل حججی‌ها را تقدیم نظام کرده، اگر در جنگ شناختی که نیاز داریم هر‌کدام از آحاد ملت و جهادگران و بسیجیان به‌عنوان یک رسانه فعال در میدان عمل کند و اگر گروه‌های جهادی با عمل نه‌تنها حرف نشان دادند که مردم را به خیرخواهی و کار نیکو دعوت می‌کنند، فقط به دلیل درس‌آموزی آنها از مکتب علوی و نهضت عاشورایی بوده است.

رئیس بسیج سازندگی کشور افزود: جهادگران ما نیاموختند که تا شب عاشورا با امام خود پیش بروند اما وقتی شب چراغ‌ها خاموش شد؛ برگردند، نیاموختند که ١٢ هزار نامه به امام خود بنویسند اما صبح تا ظهرعاشورا با امام خود همراه نباشند، نیاموختند که امام خود را دعوت کنند اما بعد از عاشورا در نهضت توابین حضور پیدا کنند، نیاموختند که امام خود را دعوت کنند اما در تپه ندبه برای امام خود فقط دعا کنند، بلکه آنها اطاعت از ولی را مشق می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر امروز جهادگران عزیز این را با کار و عمل صالح خود ثابت کردند، آیا بر مسئولین متولی امر این وظیفه نیست که کار جهادگران را تسریع ونظارت کرده و جلو ببرند؟

زهرایی تصریح کرد: بنده شرمنده شهدای جهادی و خانواده آنها هستم، مگر عنوان شهدای خدمت چقدر برای جمهوری اسلامی با این همه معجزات کار بزرگی است که ما باید شرمنده آنها باشیم؟ مگر این شرمندگی مانع از توفیقات الهی در حق خودمان نمی‌شود؟

وی تاکید کرد: باید مجلس و بقیه متولیان این موضوع را حل کنند و برگ زرین و افتخار آن را در پرونده خود ثبت کنند، باید از منیت‌ها بگذریم و کار را به نتیجه برسانیم.

او ادمه داد: اگر جریان جهادی امروز خودش را به این نتیجه رسانده؛ نبوده؛ مگر به این دلیل که در سال ١٣٤٧ رهبر انقلاب به‌عنوان یک جوان ٢٩‌ساله به همراه یک گروه طلبه، این الگو عملی را در فردوس پیاده کردند.

رئیس بسیج سازندگی کشور اظهارکرد: اگر می‌گوییم پدر معنوی جریان جهادی شخص رهبر انقلاب است و اگر می‌گوییم جریان ولایی و جهادی باید بماند و مهر سیاسی هیچ جریانی بر پیشانی این جریان جهادی نخورد و هر کس کاسب و سیاسی شد از این جریان فاصله گرفته، به این دلیل است که مبدا این حرکت در سال ١٣٤٧ توسط شخص رهبر انقلاب در این شهر آغاز شده است.

زهرایی گفت: اگر در سال ٧٩ رهبر انقلاب دستور به ایجاد بسیج سازندگی می‌دهند، برای این است که گروه‌های جهادی به مناطق محروم رفته و آثار و برکات آن مشاهده شده و جامعه و ملت پذیرش یک امر مقدس به‌عنوان خدمت‌گذاری را در برهه‌ای که جهاد سازندگی به‌عنوان بال انقلاب از بین رفت، دارند و بر همین اساس رهبر انقلاب ساختار نهادین انقلاب از جنس جهادی، انقلابی و با مردم را پایه‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی دانسته و نا‌دانسته با هرآن چیزی که مولود انقلاب است، مختالفت می‌کنند، اما ما با خناثان و خبیثان بیرونی کاری نداریم چون وقتی جریان جهادی به بالندگی رسیده قطعا خاری در چشم دشمنان است، اما از دوستان خودمان که انتظار همراهی داریم. این یک فرد نیست؛ بلکه یک جنبش و جوشش و حرکت انقلابی و یک جبهه پوششی و رویشی برای انقلاب است که جذب حداکثری و ریزش حداقلی دارد.

او بیان کرد: رهبر انقلاب در این خصوص فرموند که نزدیک‌ترین فضا به دفاع مقدس، اردو‌های جهادی است. باید در جهت تحقق فرمان ولی‌امر مسلمین جهان، کمک کنیم که این جبهه‌سازی انجام شود است.

رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: خوشبختانه با قدم مبارک عظمای رهبری فردوس در تاریخ و تقویم جمهوری اسلامی ثبت شد، اما ادامه این مسیر خیلی مهم است و در ادامه وظیفه سنگینی به دوش من و شماست. مردم فردوس و استان، جهادگران و هر کسی که دل در گرو ولایت دارد؛ اگر قرار است مسیر ولایی را در حرکت‌های جهادی دنبال کنیم، حتما باید از این مبدا؛ کار فکری اندیشه‌ای انجام شود.

وی تاکید کرد: باید عمل صالح را با گفتمان امامین انقلاب همراه کنیم تا نهادینه شود، نباید کار خدمت‌رسانی جهادی را بدون کار تمدن‌سازی و گفتمان‌سازی جلو ببریم که یکی از وظایف دبیرخانه‌ای که امروز افتتاح، همین است.

زهرایی عنوان کرد: تاکنون دو کار انجام شده که یکی راه اندازی سایت فردوس و دیگری نشان فردوس است و هر دستگاه یا فردی در سطح کشور که علم مردمی‌سازی و موفقیت مردم را بلند کند این نشان را دریافت خواهد کرد. ما به قله نزدیکیم و وقتی همه با هم هستیم و قله را می‌بینیم، موانع را زیاد به چشم نمی‌آوریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از