حالت تاریک
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی:

۶۰.۶ درصد خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شد

۶۰.۶ درصد خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان ۶۰.۶ درصد با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، قاسم تنها امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به عملکرد عمران روستایی در سال گذشته، اظهار کرد: یکی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تهیه و اجرای طرح هادی در ۹۱۸ روستا بالای ۲۰ خانوار جمعیت است که این طرح در تمام این روستاها اجرا شده است.

وی ادامه داد:  تاکنون طرح هادی ۳۰۵ روستای استان بازنگری شده و در سال گذشته هم بازنگری طرح هادی در ۴۶ روستای استان انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته اجرای طرح هادی و بهسازی معابر ۳۲۱ روستای استان با اعتبار ۱۵۶ میلیارد تومان اجرا شده که ۲۶۷ روستا از محل اعتبارات قیر رایگان به سطح ۹۷۳ هزار و ۵۴۳ متر مربع انجام شده است.

تنها بیان کرد: شاخص اجرای طرح هادی در کشور ۶۴ درصد و در استان خراسان جنوبی ۷۵.۲۷ درصد است.

وی افزود: سهمیه قیر رایگان استان در سال گذشته ۵۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است که ۱۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تخصیص یافته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح نهضت ملی مسکن گفت: تاکنون از مجموع ۵۹ هزار و ۸۵۱  نفر که در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان ثبت‌نام کردند، ۲۸ هزار و ۵۶۶ نفر تایید نهایی شدند.

تنها ادامه داد: از این تعداد ۱۶ هزار و ۲۱۴ نفر آورده اولیه خود را به حساب واریز کرده‌اند، ۱۴ هزار و ۷۸۴ نفر شروع به کار داشتند و ۷ هزار و ۱۸۳ واحد اجرای فونداسیون، ۴ هزار و ۲۲ واحد اتمام سقف و ۲ هزار و ۱۸۱ واحد در مرحله نازک‌کاری قرار دارند.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون هزار و ۸۷۹ واحد نهضت ملی مسکن پایان کار دریافت کردند و ۶۲۰ واحد افتتاح رسمی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: براساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵ در هزار و ۷۵۲ روستای خراسان جنوبی ۸۸ هزار و ۸۳۵ واحد مسکن شناسایی و ثبت شده که از این تعداد تاکنون ۵۳ هزار و ۸۵۵ واحد مسکونی مقاوم‌سازی یا از استحکام لازم برخوردار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: براساس آخرین آمار، ۳۴ هزار و ۹۸۰ واحد مسکونی روستایی نامقاوم در خراسان جنوبی داریم که ۶۰.۶ درصد کل واحدهای روستایی استان را شامل می‌شود.

وی یادآور شد: برای این منظور ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات با بازپرداخت بلند مدت ۲۰ ساله و پنج درصد در حال پرداخت است.

تنها در ادامه بیان کرد: مجموع پروژه‌های خیرساز در استان نیز هزار و ۲۶۷ واحد بوده که ۷۶۲ واحد ساخته و واگذار شده، ۵۰۵ واحد هم در حال اجرا است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی عنوان کرد: صدور اسناد مالکیت در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت از دیگر وظایف بنیاد مسکن است که در این زمینه ۸۴ هزار و ۳۲۵ جلد سند شهری و روستایی صادر و تحویل مردم شده است.

وی در ادامه گفت:  از ابتدای تاسیس استان تاکنون بیش از ۳۱ هزار ۹۵۱ قطعه زمین به واجدین شرایط در روستاها واگذار شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی همچنین افزود: به مناسبت سالگرد تاسیس بنیاد مسکن ۶۱۰ واحد مسکن روستایی با اعتبار هزینه شده ۲۴۴ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

تنها از تحویل هزار و ۵۰ جلد سند مسکن روستایی و واگذاری ۶۰۰ قطعه زمین الحاقی به روستاییان در این دهه خبر داد و گفت: همچنین ۱۱ طرح هادی روستایی و بازنگری طرح هادی ۴۰ روستا با اعتبار ۲۱ میلیارد تومان نیز افتتاح می‌شود،

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از