حالت تاریک
مدیرکل پزشکی قانونی استان عنوان کرد؛

افزایش بیش از‌۲۰‌درصدی پرونده‌های قصور پزشکی در خراسان‌جنوبی

افزایش بیش از‌۲۰‌درصدی پرونده‌های قصور پزشکی در خراسان‌جنوبی

پرونده‌های قصور پزشکی سال گذشته در مقایسه با سال قبل از آن بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته که شکایت از متخصصان زنان و زایمان در صدر پروند‌هاست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،مدیرکل پزشکی قانونی استان گفت: سال گذشته پرونده های قصور پزشکی ارجاع شده به کمیسیونهای پزشکی قانونی 71 مورد بود که درمقایسه با سال ۱۴۰۱ که ۵۹ پرونده ثبت شده افزایش ۲۰ درصد داشته است.

توکلی با بیان اینکه از این تعداد پرونده شکایت از پزشکان ، ۳۹ مورد تبرئه شده و ۳۲ مورد محکوم شدند، افزود: سال گذشته بیشترین آمار شکایت بر حسب موضوع مربوط به متخصصان حوزه زنان و زایمان شامل پزشکان،جراحان و ماماها بود.

وی گفت: در مجموع سال ۱۴۰۲ ، ۲۵ مورد تشکیل پرونده شکایت از متخصصان زنان و زایمان صورت گرفت که از این تعداد ۱۷ مورد تبرئه و ۸ مورد محکوم شدند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه دندانپزشکان در رتبه بعدی به لحاظ تعداد پرونده تشکیل شده به دلیل قصور پزشکی در خراسان جنوبی هستند افزود:سال ۱۴۰۲،  ۸مورد پرونده در حوزه دندانپزشکی تشکیل شد که از این تعداد ۲ مورد تبرئه شد و ۸ مورد محکوم شدند.  

توکلی گفت: قصور پزشکی شامل کسانی می شود که در اثر مراجعه به کادر درمان، پزشک، کار وی را انجام نداده و یا آسیبی بر اثر تشخیص و درمان به وی وارد شده است و قوه قضائیه بر اثر میزان آسیب وارد شده پرونده را به کمیسیونهای پزشکی قانونی ارجاع میدهد که براساس آن در زمینه قصور پزشکی و محکوم شدن، اعلام جرم  کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از