حالت تاریک
مدیرکل میراث فرهنگی خراسان جنوبی اعلام کرد:

اقامت بیش از یک میلیون مسافر در خراسان‌جنوبی

اقامت بیش از یک میلیون مسافر در خراسان‌جنوبی

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تا ۱۵ شهریور ماه، یک میلیون و ۲۱ هزار و ۸۶۱ نفر در اقامتگاه‌های رسمی، غیررسمی و اضطراری استان اسکان یافتند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» و به نقل از روابط‌ عمومی اداره کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی، هادی شاهوردی در این رابطه گفت: در این مدت ۲ میلیون و ۵۵۴ هزار و ۷۵۴ مسافر و گردشگر از جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان بازدید کردند.

وی از اقامت ۵۸۹ گردشگری خارجی در استان از ابتدای امسال تا ۱۵ شهریور خبر داد و افزود: خراسان جنوبی در مسیر برگشت زائران پاکستانی، افغانستانی و هندی از پیاده‌روی اربعین و زیارت حرم مطهر رضوی قرار دارد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی خراسان جنوبی ادامه داد: تا ۱۶ شهریور ماه ۵۴۰ زائر پاکستانی در مسیر بازگشت از مشهدالرضا، در این استان پذیرایی شده‌اند و خدمات‌دهی به زائران همچنان ادامه دارد.

وی گفت: خراسان جنوبی دارای ۹ اثر جهانی در شش شاخه شامل باغ و عمارت اکبریه، مجموعه قنوات بلده فردوس، بیابان لوت، ژئوپارک طبس، روستای حوله‌بافی خراشاد، کاروانسراهای تاریخی سرایان، ده‌محمد، خان و چهل‌پایه است.

شاهوردی با بیان اینکه چند پرونده نیز در شرف ثبت جهانی است افزود: این ظرفیت در کنار آثار طبیعی، تاریخی و صنایع‌ دستی فاخر، اقامتـگاه‌های بوم‌گردی منحصر به‌فرد، روستاهای شگفت‌انگیز و هدف گردشگری، بافت‌های تاریخی شهری و روســتایی، در کنار جاذبه‌های بی‌نظیر کویر و مردمان میهمان‌نواز به مقاصد گردشگری کشور افزوده است.

وی عنوان کرد: فصل پاییز نیز به‌ عنوان فصل گردشگری خراسان جنوبی با برنامه‌های متنوع برنامه‌ریزی شده است و شاهد حضور بیشتر و پررنگ‌تر گردشگران و مسافران در این استان خواهیم بود.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از