حالت تاریک
فرماندار زیرکوه:

اقتدار جمهوری‌اسلامی حاکی از کارآمدی نظام است

اقتدار جمهوری‌اسلامی حاکی از کارآمدی نظام است

فرماندار زیرکوه گفت: عزت و اقتداری که امروز نظام جمهوری اسلامی در منطقه و در دنیا دارد نتیجه کارآمدی این نظام و همچنین‌ایستادگی آن در برابر همه زورگویان است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» دهه مبارک فجر یادآور گذر از دوران ظلم و بیداد سلطنت پهلوی و عبور مردم از آن دوران سخت و سیاه است. حالا که به آن دوران فکر می‌کنیم، تصور زندگی در آن همه فقر و بیچارگی و عقب ماندگی هم سخت می‌آید.

اما خوشبختانه به برکت نفس روحبخش امام خمینی(ره) و پیروزی انقلابی اسلامی، آن دوران هم گذشت و حالا نهال انقلاب اسلامی به بار نشسته و مردم را در همه شهر‌ها و روستا‌ها بهره‌مند کرده است.

به همین مناسبت و در خصوص دستاورد‌های مختلف انقلاب اسلامی با فرماندار زیرکوه به گفتگو نشسته‌ایم.

جمع شدن نظام ارباب رعیتی با پیروزی انقلاب

محمدرضا غیرتی فرماندار زیرکوه در خصوص دستاورد‌ها و پیشرفت‌های جمهوری اسلامی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: پیشرفت‌های جمهوری اسلامی که بخواهد ذکر شود یکی و دوتا نیست، چرا که در واقع در همه زمینه‌های علمی، اقتصادی، پزشکی، نظامی و... شاهد رشد و پیشرفت‌های قابل توجهی بوده‌ایم که اگر دشمنی دشمنان قسم خورده نظام نبود، جایگاه امروز جمهوری اسلامی بسیار بالاتر از وضعیت فعلی هم می‌بود.

وی بیان کرد: امروز اگر عقب افتادگی‌هایی هم در برخی از موارد وجود دارد، نتیجه دشمنی دشمنان و معاندینی است که بعد از روی کار آمدن نظام جمهوری اسلامی، منافعشان به خطر افتاد و باعث شد تا همیشه مشکلاتی را برای نظام ایجاد کنند.

فرماندار زیرکوه تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با شعار استقلال و آزادی در همه نقاط شهری بخصوص روستا‌ها و مناطق دوردست، نظام ارباب رعیتی را جمع کرد و باعث شد تا مردمی که برای عده‌ای ارباب مفت خور و راحت طلب کار می‌کردند، حالا روی پای خودشان بایستند که این اتفاق بزرگی بود.

غیرتی با بیان اینکه دستاورد‌های انقلاب اسلامی در مناطق روستایی بسیار چشمگیر بوده است، افزود: بعد از پیروزی انقلاب، کشاورزی رونق بسیار چشمگیری پیدا کرد و مردم صاحب زمین کشاورزی شده و با تولید و صادرات، از همه لحاظ بی‌نیاز شدند.

وی عنوان کرد: امروز همه روستا‌های کشور تقریباً از همه امکانات و زیرساخت‌های عمرانی و فرهنگی که در شهر‌ها وجود دارد، برخوردارند که این موضوع باعث مهاجرت معکوس هم شده است.

فرماندار زیرکوه بیان کرد: امروز شاهد اجرای شیوه‌های نوین آبیاری حتی در دورترین روستا‌های مرزی هستیم در حالی که کسی فکر نمی‌کرد کشاورزی در این مناطق بتواند رونق داشته باشد، اما امروز حتی در دورأفتاده‌ترین روستا‌های کشور از جمله مناطق مرزی زیرکوه نیز شاهد تولید و صادرات محصولات کشاورزی هستیم.

برخورداری روستا‌ها از امکانات و زیرساخت‌های متعدد

غیرتی با اشاره به اینکه هم اکنون تمام روستا‌های بالای ۲۰ خانوار دهیاری داشته و از اعتبار دولتی برخوردارند، گفت: امروز دورأفتاده‌ترین روستا‌های کشور هم از امکانات آب، برق، گاز، تلفن، اینترنت، تلوزیون دیجیتال، جاده آسفالته، طرح هادی روستایی و تقریباً تمام امکانات و زیرساخت‌های موجود در شهر‌ها برخوردارند که این توسعه و پیشرفت عمران و آبادی روستا‌ها اصلاً قابل مقایسه با قبل نیست.

وی با اشاره به لایروبی، مرمت و بازسازی قنوات به برکت جمهوری اسلامی، ادامه داد: در حالی که در زمان قبل از پیروزی انقلاب دسترسی مردم به امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی بسیار سخت و محدود بود، اما امروز این دسترسی بسیار سهولت دارد چرا که در اکثر روستا‌ها خانه بهداشت و یا مراکز جامع سلامت وجود دارد که پزشک در آن مستقر است.

با تقویت بنیه دفاعی دیگر دشمن گزینه‌ای روی میز ندارد

فرماندار زیرکوه تأکید کرد: عزت و اقتداری که امروز نظام جمهوری اسلامی در منطقه و در دنیا دارد نتیجه کارآمدی این نظام و همچنین‌ایستادگی آن در برابر همه زورگویان عالم بخصوص آمریکا و انگلیس و همه کشور‌های غربی و دفاع از خود است.

غیرتی با بیان اینکه امنیت مرز‌های ایران و رشد قدرت نظامی و دفاعی کشور یکی از دستاورد‌های بزرگ جمهوری اسلامی است که مورد تأکید رهبر انقلاب هم قرار گرفته است، گفت: تقویت بنیه دفاعی کشور یکی از کار‌های بسیار بزرگ این نظام بوده است، ایرانی که در جنگ تحمیلی کمترین سلاح را نداشت، امروز بهترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌ها را دارد و موشک‌ها و پهباد‌هایش را به کشور‌های پیشرفته دنیا صادر هم می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر این دستاورد نظام و تقویت بنیه دفاعی و نظامی نبود، معلوم نبود کشور‌های غربی که همیشه گزینه‌هایشان روی میز بوده است، چه بلایی سر ایران می‌آوردند. اینکه امروزمی بینیم که سوریه، یمن، عراق و افغانستان و... تیکه پاره شده و به این روز افتاده‌اند، همه بخاطر ضربات دشمن برای نابودی ایران بوده است، اما جمهوری اسلامی با تقویت صنعت دفاعی، افزایش توانمندی و خودکفایی در این حوزه توانست جلوی غرب بایستد و به همین دلیل است که دیگر دشمن حرفی از گزینه‌های روی میز و حمله نظامی نمی‌زند.

او افزود: امنیت مرز‌های ایران آنقدر قوی و هراست از آن بسیار دقیق انجام می‌شود که کوچکترین تردد و تجاور مرزی هم از دید مرزبانان پنهان نمی‌ماند.

غیرتی ادامه داد: در حالی که کشور ما مرز‌های بسیار گسترده‌ای دارد و از طرف دیگر؛ همسایگانی مثل افغانستان و پاکستان دارد که مرزهای‌شان ر‌ها شده هست و هیچ نظارتی بر آن ندارند که باعث سوء استفاده دشمنان برای ورود تروریست به کشور شده است، اما مرزبانان ما امروز علاوه بر هراست از مرز‌های خودمان، از مرز‌های این همسایگان هم مراقبت می‌کنند و خوشبختانه همه مرز‌های هوایی، زمینی و دریایی کشور به نحو احسن مدیریت و هراست می‌شود.

برخورداری جمهوری اسلامی از استقلال واقعی

فرماندار زیرکوه تأکید کرد: جمهوری اسلامی امروز از استقلال واقعی برخوردار است و روی پای خودش‌ایستاده، از هیچ کشوری دستور نمی‌گیرد و در برابر هر تهدیدی از جانب هر زورگویی نیز قاطعانه‌ایستادگی می‌کند.

وی تصریح کرد: استقلال و قدرت‌ایستادگی جمهوری اسلامی به حدی رسیده که از کشور‌ها و ملت‌های مظلوم دنیا مثل سوریه، یمن، فلسطین، عراق و... نیز که مورد هجمه کشور‌های بیگانه قرار گرفته‌اند هم دفاع می‌کند. این استقلال مثال زدنی است و در واقع جمهوری اسلامی تنها کشوری است که جلوی زورگویی‌ها و زیاده خواهی‌های آمریکا‌ایستاده و اجازه نداده که کسی به مرز‌های جمهوری اسلامی تعرضی داشته باشد.

دیپلماسی سازنده جمهوری اسلامی با جهان

غیرتی با اشاره به افزایش قدرت دیپلماسی و اثر‌گذاری ایران در سطح منطقه و جهان بعد از انقلاب اسلامی، بیان کرد: هم اکنون روابط دیپلماسی خوب و سازنده ایران با حفظ احترام متقابل بین جمهوری اسلامی با همه کشور‌های جهان برقرار است و این کشور توانسته است جایگاه دیپلماسی خود را در دنیا پیدا کند.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات خوبی که در حوزه دیپلماسی در دولت سیزدهم انجام شد، عضویت دائم ایران در پیمان شانگ‌های بود که یک اتفاق بسیار مبارک بود، گفت: دولت سیزدهم در بحث دیپلماسی، در مرحله اول اولویت خود را ارتباط با کشور‌های همسایه قرارداد، چرا که بخشی از مشکلاتی که برای جمهوری اسلامی ایجاد شد به دلیل وجود پایگاه‌های منافقین، اسرائیل و آمریکا در کشور‌های همسایه و اطراف مرز‌ها بود که این دیپلماسی باعث شد تا بخشی از این پایگاه‌ها جمع شود و تهدید‌هایی که از طریق همسایگان وجود داشت به حداقل برسد. همچنین این روابط باعث شد تا بیشترین مبادلات و روابط تجاری جمهوری اسلامی با کشور‌های همسایه باشد.

او اظهارکرد: همین ارتباط دیپلماسی سازنده با سایر کشور‌های جهان هم برقرار است و به برکت جمهوری اسلامی و اقتداری که دارد، امروز کشتی‌های ما سراسر کره زمین را فتح و با دورترین کشور‌های دنیا هم ارتباط تجاری برقرار کرده‌اند.

فرماندار زیرکوه خاطرنشان کرد: در حوزه فناوری نیز قدرت جمهوری اسلامی به حدی رسیده که فقط در دولت سیزدهم ۱۱ ماهواره به فضا فرستاده شده تا کار‌های تحقیقاتی و علمی را انجام دهد که این موضوع هم حرکت به سمت خودکفایی و بی‌نیازی از جهان غرب با توجه به ایجاد مشکلاتی در حوزه فناوری و اطلاعات بوده است.

جمهوری اسلامی نظامی کاملاً مردم سالار

غیرتی تصریح کرد: سرمایه اجتماعی انقلاب اسلامی مردم هستند و در هر زمانی هم که انقلاب با چالش و مشکلاتی از جمله فتنه‌های متعدد مواجه شده است، این مردم بوده‌اند که آن را نجات داده‌اند. هم اکنون نیز پیوند عاطفی بین مردم و نظام وجود دارد و مردم همچنان پای کار هستند و مشکلی با نظام ندارند.

وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی کاملاً مردم سالار است، گفت: انتخابات‌هایی که در طول دوران جمهوری اسلامی برگزار شده نشان دهنده این است که این نظام؛ یک نظام کاملاً مردم سالار است و مردم خودشان با حضور در انتخابات آینده سیاسی و اجتماعی خود را رقم می‌زنند.

او افزود: امروز اگر هم یک سری مشکلات داخلی وجود دارد، بخشی از آن به تحریم‌های ظالمانه و بخشی هم به مافیایی که به برکت جمهوری اسلامی منافع‌شان به خطر افتاده برمی گردد که مسئولان نظام باید به شکرانه همراهی مردم، در جهت رفع مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

تلاش دشمن برای ناکارآمد جلوه دادن نظام

فرماندار زیرکوه اظهارکرد: امروز یکی از مشکلاتی که دشمن در جامعه ایجاد کرده؛ این است که با القای دروغ‌های بزرگ بخصوص در فضای مجازی، بذر ناامیدی را در دل مردم می‌کارد و می‌خواهد با دروغ پراکنی، شایعه پراکنی و وارونه نشان دادند واقعیت‌ها نظام را ناکارآمد جلوه داده و مردم را نسبت به آن بدبین و ناامید کند.

وی بیان کرد: در این شرایط نیاز است تا‌امیدآفرینی در بین مردم بیشتر شده و جهاد تبیینی که مدنظر مقام معظم رهبری است اتفاق بیفتد. در این خصوص باید همه کسانی که دارای اطلاعات و معلومات هستند، فعالیت‌ها و دستاورد‌های نظام را برای مردم بیان کنند چرا که هر کجا در تبیین کوتاهی کنیم، دشمن از فعالیت خودش دست نخواهد کشید و با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها، دروغ‌هایش را در سطج جامعه تبیین خواهد کرد.

غیرتی ادامه داد: اگر مردم از خدمات بی‌شائبه جمهوری اسلامی مطلع باشند، قطعاً در جایی که نظام به آن‌ها نیاز داشته باشد، حضور حداکثری خواهند داشت.

وی گفت: هم اکنون نیز دشمن به حضور کمرنگ مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و پای صندوق‌های رأی‌امید بسته است، اما باید بداند که این مردم به عنوان‌امید و سرمایه نظام، همچنان پای آرمان‌های نظام و انقلاب و منویات مقام معظم رهبری هستند و اجازه نخواهند داد که خون شهدایی که در جهت اعتلای نظام جمهوری اسلامی ریخته شده پایمال شود.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از