حالت تاریک
معاون سیاسی فرمانداری خوسف:

امپراطوری دروغ نظام سلطه افشا شود

امپراطوری دروغ نظام سلطه افشا شود

معاون سیاسی فرمانداری خوسف گفت: مهم‌ترین عاملی که می‌تواند جنگ ترکیبی دشمن را خنثی کند این است که امپراطوری دروغ نظام سلطه افشا و روایت‌ها بازخوانی و روایت صحیح منتقل شود.

محمد محمدیان فر معاون سیاسی فرمانداری خوسف در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» اظهارکرد: به دنبال استراتژی نظام سلطه در مقابله با نظام جمهوری اسلامی، در دهه ۶۰ تهدید سخت جنگ تحمیلی و برخی فعالیت‌های گروهکی و در دهه ۷۰ هم بخش عظیمی از تلاش دشمن به بحث فرهنگ و تهاجم فرهنگی معطوف شد و در دهه ۸۰ هم ادامه همین هجمه دنبال شد.

وی افزود: با آغاز دهه ۷۰، رویکرد جنگ آمریکایی- صهیونیستی متفاوت شد و دشمن در تقابل با نظام جمهوری اسلامی، همزمان در چند جبهه گام برداشت که از جمله این جبهه‌ها؛ جبهه فرهنگی وجبهه تهدیدات اقتصادی و تشدید تحریم‌ها برای از پای درآوردن نظام بود. از دهه ۸۰ هم دشمن در حوزه امنیتی و ترور دانشمندان هسته‌ای و تاسیسات حساس کشور ورود پیدا کرد که این اقدامات تا دوره اخیر هم ادامه پیدا کرده است از جمل شهادت شهید فخری زاده.

معاون سیاسی فرمانداری خوسف با بیان اینکه این جنگ ترکیبی بود که دشمن در همه اضلاع خود علیه کشور به کار گرفت و سعی کرد تا از این طریق به هدف خود برسد، گفت: دشمن در این مسیر بعضی از ناهنجاری‌های مدنی را دمن زد و این ساختارشکنی و هنجارشکنی‌ها را توسط رسانه‌های خود به عنوان مطالبه مطرح کرد و موج سواری و وارونه نمایی واقعیت را در دستور کار خود قرار داد.

وی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات سال گذشته دیدیم که روایت نادرست از درگذشت یک خانم جوان، افکار عمومی را درگیر این سوال کرد که چه اتفاقی افتاده است؟ و این دستگاه رسانه‌های بیگانه بود که موج سواری کرد و اخبار وارونه و غلطی را ارائه می‌داد که بالطبع آن؛ برخی اتفاقات نامبارک و هنجارشکنی‌هایی هم در سطح کشور اتفاق افتاد.

محمدیان فر بیان کرد: همانطور که در تجربه چهل و چندساله انقلاب اسلامی مشاهده شده، حضور میدانی مردم در صحنه سبب می‌شود که این اغتشاشات و هجمه دشمن راه به جایی نبرد. یعنی اگر درک درست ملت ایران نسبت به نظام و باور عمیقی که به امام راحل و مقام معظم رهبری و انقلاب دارند؛ وجود نمی‌داشت، این انقلاب نمی‌توانست در برابر این هجمه‌ها مقاومت کند.

او تصریح کرد: مهم‌ترین عاملی هم که می‌تواند این جنگ ترکیبی را خنثی کند، علاوه بر تقویت و تعمیق باورهای دینی و ملی ما که نظام و انقلاب اسلامی نیز برپایه این ارزش‌ها شکل گرفته است، این است که امپراطوری دروغ نظام سلطه افشا شود و روایت‌ها بازخوانی و روایت صحیح منتقل شود.

معاون سیاسی فرمانداری خوسف اظهارکرد: درحالی که فضای مجازی کارکردهای مثبتی دارد، اما متاسفانه یکی از کارکردهای منفی آن هم این است که خیلی نمی‌توان درست را از غلط تشخیص داد و گاهی اوقات یک خبر دروغ یا افشاگری و تهدید دروغ ممکن است بتواند افکار عمومی را تحت تاثیر خود قرار دهد و بازار شایعه را گرم کند. در واقع این کارکرد برای فضای مجازی پذیرفته شده است، اما ما باید از جهت درست این فضا استفاده کنیم.

محمدیان فر تاکید کرد: همچنین باید با جریان سازی نیروهای انقلاب و شبکه شدن این نیروها، بتوانیم دست بالا را در جریان اطلاع رسانی فضای مجازی داشته باشیم و اولین و درست‌ترین روایت را عرضه و کمک کنیم که ارزش‌ها و باورهای ما در جامعه نهادینه و تبلیغ شود و روایت وارونه‌ای که از طرف نظام سلطه به نظام جمهوری اسلامی تحمیل می‌شود، افشا شود.

وی با اشاره به لزوم تلاش برای روشن شدن ماهیت واقعی و چهره کریه آمریکا و رژیم صهیونیستی، گفت: نمونه این چهره کریه رژیم غاصب صهیونیستی و آمریکا در غزه دیده می‌شود، متاسفانه آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی علی رغم طرح شعارهای حقوق بشری و مدافع حقوق انسان‌ها، کودکان بی‌دفاع غزه را آماج حملات و کشتارهای بی‌رحمانه خود قرار می‌دهند.

او افزود: باید با افشای چهره واقعی این رژیم و روایت صحیح، به ایجاد بصیرت و درک درست از تفکر انقلاب اسلامی که برگرفته از اسلام ناب محمدی و مبتنی بر نظام سیاسی مطلقه ولایت فقیه است، کمک کنیم.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از