حالت تاریک
در گفتگو با کارشناس مسائل سیاسی مطرح شد:

دولت شهید رئیسی الگو دولت چهاردهم باشد

دولت شهید رئیسی الگو دولت چهاردهم باشد

کارشناس مسائل سیاسی خراسان‌جنوبی گفت: در سخنان رهبری از دو نوع دولت یاد می‌شود؛ دولت عبرت که درس عبرتی برای آیندگان است و دولتی که الگوی دولت‌ها باید باشد و امیدواریم دولت چهاردهم الگو شود.

سید مصطفی موسوی‌نژاد به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی خاورستان گفت: مقام معظم رهبری دهه ۹۰ و دولت دوازدهم را دولت عبرت نامیدند و گفتند شما عبرت شدید چرا این طور فرمودند چون این دولت تمام نگاه‌شان سمت مذاکره با آمریکا بود این نگاه باعث شد این نتایج به دست بیاد و در حالی که گفته می‌شد نگاه و تکیه کشور باید به داخل باشد.

وی ادامه داد: رئیس جمهور اگر نمی‌خواهد این دولت هم تبدیل به عبرتی برای دولت‌های بعدی شود توصیه می‌شود مجدد از افرادی که تفکر سازش و غربگرایی است استفاده نشود.

به گفته این کارشناس مسائل سیاسی مقام معظم رهبری در قبل از انتخابات این تذکر را دادند و گفتند افرادی که انتخاب می‌شوند از افرادی که متمایل به غرب و سازش هستند استفاده نکنند و گرنه ممکن است مجدد برای دولت‌های بعدی عبرت شوند.

موسوی‌نژاد تصریح کرد: نکته دوم این است که باید از افرادی در کابینه استفاده شود که مشکلات و بحران‌های که سال ۱۴۰۰ با آن روبرو بودیم مجدد برخورد نکنیم.

به گفته وی وقتی در موضوع مسکن آن بحران‌ها را داشتیم نباید از افرادی استفاده کنیم که مجدد با همان تفکر برای ما بحران درست کنند و مسکن را که به تازگی از بحران خارج شده و ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار مسکن در فرآیند شروع ساخت قرار گرفتند دوباره به مسیری برنگردیم که وزیری داشته باشیم که مسکن مهر و این گونه را مزخرف اعلام کند و افتخار کنند که یک مسکن هم نساخته باشند.

وی ادامه داد: باید دقت شود که این گونه وزرایی مجدد نیایند متاسفانه برخی از اسامی آنها در داخل وزرای پیشنهادی است .

به گفته وی یکی از مهمترین مشکلاتی که در هنگام تحویل دولت شهید رئیسی با آن مواجه بود کسری شدید بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی بود که بخش عمده کسری بودجه به تفکر بسیاری از آقایان غربگرا برمی‌گشت که همه‌چیز را در سبد مذاکره گذاشتند و وقتی مذاکرات شکست خورد ناگهان با کسری شدید فروش نفت مواجه شدیم که منجر به کسری شدید بودجه شد که کشور را به شدت با مشکلات بزرگی روبرو کرد.

وی ادامه داد: در زمینه انتخاب مسئولان باید دقت کافی انجام شود و افرادی انتخاب شوند که‌ دوباره این مشکل تکرار نشود مثل بحران‌هایی که دولت سیزدهم روبرو بود مثل بحران بدهی‌های خیلی سنگین و این بدهی‌های سنگین به دلیل تحقق نیافتن بودجه‌ها دولت به سمت چاپ اوراق فراوان رو آورد و این چاپ اوراق منجر به این شد که بدهی‌های سنگین‌تری برای دولت‌ بعد باقی بماند.

وی تاکید کرد: همه این‌‌‌ها به انتخاب مسئولان برمی‌گشت که این اتفاق رخ داد و الان باید جلوی تکرار آن اتفاق در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و... گرفته شود تا مسئولانی که انتخاب می‌شوند و دولتی که سر کار می آیند عبرت نشوند.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از