حالت تاریک
رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی:

انقلاب اسلامی الگویی جهانی برای تحقق آرمان‌ها است

انقلاب اسلامی الگویی جهانی برای تحقق آرمان‌ها است

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی گفت: امروز تمام مردم جهان این انقلاب را الگوی خودشان قرار داده‌اند و احساس می‌کنند که با این الگو می‌توانند به آرمان‌هایشان برسند.

حجت الاسلام جواد اکبری مطلق در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» گفت: انقلاب اسلامی در ۴۰ سالی‌اش موجی ایجاد کرده که اکنون فراگیر شده و در سراسر دنیا از آن پیروی می‌کنند. قبلاً این موج فقط در ایران بود که فقط شیعیان پاکستان و عراق را تحت تأثیر قرار داده بود، اما امروز به کشور‌های زیادی از جمله سوریه، یمن، آمریکای لاتین و... رسیده است.

وی در تبیین دستاورد‌های انقلاب اسلامی بیان کرد: دستاورد یعنی اینکه امروز تمام مردم جهان این انقلاب را الگوی خودشان قرار داده‌اند و احساس می‌کنند که با این الگو می‌توانند به آرمان‌هایشان برسند. شاید تحریم‌ها ملت ایران را اذیت می‌کند، اما ملت‌های دنیا که تحریمی ندارند از ملت ایران بیشتر تحت فشارند چرا که ظلم و ستم در کشو‌هایشان بیداد می‌کند.

اکبری مطلق ادامه داد: در حالی که در کشور‌های اطراف ناامنی، کشتار و مظلوم کشی هست اما خوشبختانه امنیت مرز‌های ما خوب است و در کوران حوادث در کشور‌های همسایه، امنیت خودش را حفظ کرده است.

کرنش دشمن در برابر قدرت نظامی جمهوری اسلامی

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی افزود: علی رغم وجود تحریم‌ها، ضربات و سنگ‌اندازی‌ها و همچنین اینکه در ابتدای انقلاب هیچ تجهیزات نظامی نداشتیم و فقط واردات‌کننده و مصرف‌کننده بودیم، اما پیشرفت‌ها چشمگیر و معجزه‌آسا بوده و امروز صادرکننده تجهیزات نظامی و دفاعی هستیم که این قدرت نظامی، دشمن را وادار کرده تا در مقابل جمهوری اسلامی کرنش کند.

وی با اشاره به پیشرفت‌های اتفاق افتاده در روستا‌ها و مناطق محروم، اظهارکرد: در زمان قبل از انقلاب اسلامی، اصلاً مردم روستا‌ها انتظار نداشتند که روزی روستا‌های آن‌ها از نعمت آب، برق، گاز، تلفن و... برخوردار باشد و گویا خودشان را مقهور و مجبور به زندگی در آن شرایط میدانستند.

وی عنوان کرد: وضعیت روستا‌ها و نبود امکانات طوری بود که یک بچه روستایی در خیالش هم نمی‌گنجید که روزی بتواند به مقام عالی مثل نمایندگی مجلس یا ریاست جمهوری برسد، اما اکنون وضعیت به شکلی است که هر ادعایی که یک پایتخت نشین کند، برای فرزند روستا هم وجود دارد.

تحقق مطالبه‌گری در جمهوری اسلامی

اکبری مطلق ادامه داد: در آن زمان دسترسی به دانشگاه نبود و جوانان مجبور بودند برای تحصیل به تهران و شهر‌های بزرگ بروند، اما امروز ۸۰ درصد دانشگاه‌ها در شهر‌های مختلف کشور به جز تهران وجود دارد و فضا برای تحصیل همه مهیاست.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی فضا را به سمت عدالت گستری برده است، گفت: در قبل از انقلاب می‌گفتند مردم بی‌سواد باشند بهتر است چون درخواستی ندارند، اما انقلاب می‌گوید مردم هر چه با سواد‌تر باشند بهتر است و مردم را به این سمت سوق داده است.

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی تصریح کرد: در حالی که در دوران پهلوی مطالبه‌گری سرکوب می‌شد، اما اکنون مقام معظم رهبری به عنوان شخص اول مملکت؛ خودش بزرگترین مطالبه‌گر است و از مردم و بخصوص جوانان می‌خواهد که آن‌ها هم مطالبه‌گر باشند.

احساس خطر کشور‌های پیشرفته از سرعت پیشرفت‌های علمی ایران

اکبری مطلق با بیان اینکه هنوز خیلی راه مانده تا ایران بخواهد خودش را به عنوان قطب ویژه علمی دنیا مطرح کند، اظهارکرد: اما سرعت عمل در زمینه پیشرفت‌های علمی بسیار بالا بوده و باعث شده تا کشور‌های پیشرفته جهان از این موضوع احساس خطر کنند.

وی در خصوص دستاورد‌های علمی انقلاب اسلامی گفت: شاخص علمی کشور ما در مقالات isi شاخص خوبی است و علاوه بر آن ایران مرکز isc یا مقالات جهان اسلام در شیراز است.

او افزود: در حوزه پزشکی نیز ایران خودکفا و جزء ۱۰ کشور اول جهان است و ۹۷ درصد دارو‌ها در داخل کشور تولید می‌شود.

اکبری مطلق با اشاره به اینکه هم اکنون جمهوری اسلامی به علوم عالی که دارای بالاترین ساختار و تکنولوژی دنیا است مثل نانو، پزشکی، صنعت، فضایی، نظامی و... دست پیدا کرده و توانسته در رده ۱۰ کشور برتر جهان قرار بگیرد، اظهارکرد: کشور‌های پیشرفته جهان برای دستیابی به این جایگاه علمی، شاید بیش از ۲۰۰ سال تلاش کرده‌اند، اما ایران تنها ۴۰ سال است که در این مسیر قرار گرفته که حدود ۱۰ سال را هم درگیر جنگ و ۱۰-۱۵ سال را هم درگیر سازندگی بوده است، بنابراین سرعت پیشرفت علمی ایران نسبت به سایر کشور‌ها بسیار بیشتر بوده است.

جمهوری اسلامی کاملاً مستقل عمل می‌کند

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی در خصوص مقایسه استقلال جمهوری اسلامی با سایر کشور‌ها منطقه، بیان کرد: امروز جمهوری اسلامی در هر زمینه‌ای که اراده کند می‌تواند سخن بگوید، اقدام کند و مستقل عمل کند، اما کشور‌های وابسته منطقه برای گفتن هر حرفی، برای ورود هر نوع تکنولوژی در هر سطحی، حتی برای دیدارهایشا هم باید از مافوق خود اجازه بگیرند و ساختارشان طوری است که اگر هم کشور‌های استعمارگر آن‌ها را ر‌ها کنند هم نمی‌توانند از تکنولوژی که دارند استفاده کنند، چرا که این تکنولوژی توسط خارجی‌ها و کشور‌های استعمارگر مدیریت می‌شود.

وی ادامه داد: در بحث قدرت دیپلماسی نیز کشوری می‌تواند در دنیای امروز حرفی برای گفتن داشته باشد که به خودش اعتماد داشته باشد، در واقع اگر این اعتماد را به خودش داشته باشد، کسی نمی‌تواند زیر پای او را خالی کند.

اکبری مطلق افزود: همچنین زمانی که کشوری پشتوانه نظامی قوی و قدرت چانه زنی داشته باشد، می‌تواند خودش را بالا ببرد. مثلاً عضویت در پیمان شانگ‌های و اجتماع بریکس از قدرت‌های فوق‌العاده‌ای است که هر کشوری را به عضویت نمی‌پذیرد و جمهوری اسلامی از این امکان برخوردار است و این عضویت باعث ایجاد تعهد این قدرت‌ها نسبت به جمهوری اسلامی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قدرت جهان دارد به سمت شانگ‌های برمی گردد، گفت: پیمان شانگ‌های بین سه قدرت منطقه یعنی چین، روسیه و ایران است که حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند منشأ اثر خیلی زیادی باشند.

جایگاه راهبری ایران در منطقه

رئیس امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان خراسان جنوبی ادامه داد: امروز جایگاه ایران در منطقه طوری است که اگر ایران نباشد، خیلی از کار‌هایی که در منطقه انجام می‌شود قابل حل نیست، در حالی که در دوران پهلوی، کشور‌های استعمارگر برای ورود به کشور از شاه اجازه نمی‌گرفتند و حتی برای گرفتن عکس یادگاری هم او را در جمع خود در کاخ سعدآباد جا نمی‌دادند. علی رغم این خفت و ذلت؛ اما اکنون هیچ کشوری حق نزدیک شدن به مرز‌های جمهوری اسلامی را هم ندارد و در صورت تجاوز سرنگون می‌شوند.

اکبری مطلق با اشاره به اینکه جنایت‌های پهلوی بسیار متعدد بود که خیلی از آن‌ها پخش هم نشد، عنوان کرد: کشتار مردم در مسجد گوهرشاد توسط رضاشاه و کشتار مردم در میدان شهدای تهران توسط محمدرضا، خرید و واردات تمام ابزاری که کشور‌های دیگر نیاز ندارند، پرداخت هزینه جنگ استعمار در سایر مناطق، پرداخت وام بدون بهره به برخی کشور‌ها، برگزاری جشن‌های ۲۵۰۰ ساله، فساد و فحشای بی‌حد، خرج پول نفت و سرمایه کشور برای عیاشی در اوج فقر مردم و... از جمله خیانتها و جنایت‌های پهلوی بوده است.

لزوم حفظ پشتوانه مردمی نظام

وی با اشاره به کارآمدی و مردم سالاری نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: در تمام ۴۵ سال عمر با برکت انقلاب اسلامی، دلیل اینکه کسی یا کشوری نتوانسته به این نظام ضربه بزند، فقط به پشتوانه مردم و سرمایه اجتماعی نظام بوده است که باید تلاش شود تا این پشتوانه و سرمایه حفظ و رضایت مردم جلب شود.

وی اظهارکرد: اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند که نزدیک قله هستیم باعث می‌شود تا دشمن برای نرسیدن به قله فشار‌ها را زیادتر کند و با تبلیغ و وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، نظام را ناکارآمد نشان دهد.

وی ادامه داد: اما باید دید که در ۵۰ سالی که رضاشاه و پسرش حاکم بودند کشور را به کجا رساندند و در ۴۵ سالی که انقلاب اسلامی حاکمیت داشته و در عین حال با جنگ خانمان سوز و ویرانی مواجه بوده، به کجا رسیده و سطح زندگی و سواد مردم از کجا به کجا رسیده است؟

وی با بیان اینکه پیوند عاطفی مردم با نظام همچنان برقرار است اما مسئولان باید تلاش کنند تا‌امید مردم به ناامیدی تبدیل نشود، گفت: دشمن برای اینکه پیشرفت‌ها و قوت‌ها دیده نشود، هجمه شدیدی را به کار گرفته و باعث شده تا برخی تصور کنند به جای پیشرفت، پسرفت هم شده است.

وی تصریح کرد: ۲۲ بهمن روز حماسی و ملی و پیروزی همه ما و سمبل جمهوری اسلامی است که نباید به راحتی از دست برود. حضور مردم در این راهپیمایی به معنای تأیید و قدردان بودن از نظام و به منزله پشتوانه‌ای برای آن است که مردم باید با حضور خود علی رغم اینکه مشتی بر دهان دشمن می‌کوبند به مسئولان هم اعلام کنند که برای دفاع از نظام به صحنه آمده‌اند و آن‌ها نیز باید خدمات بیشتری به مردم ارائه کنند.

 

انتهای پیام/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از