حالت تاریک
معاون کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی خبر داد:

اهدای ۳۰میلیارد ریال کتاب به کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی

اهدای ۳۰میلیارد ریال کتاب به کتابخانه‌های عمومی خراسان‌جنوبی

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی گفت: در پنج ماه گذشته ۲۰ هزار جلد کتاب با موضوعات متنوع به ارزش ۳۰ میلیارد ریال به کتابخانه‌های استان اهدا شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی، کاظم وفایی در این رابطه گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون با اجرای پویش‌های «نذر کتاب»، «هر کتاب یک وقف» و «هر شهروند یک واقف» در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان ۲۰ هزار جلد کتاب دریافت شد.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۵ هزار جلد به کتابخانه های شهری و ۵ هزار جلد به کتابخانه روستایی اهدا شده است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی افزود: مردم با مشارکت در این طرح‌ها به گردش اطلاعات و کتاب در بین جامعه و همچنین غنی‌تر شدن منابع کتابخانه های استان کمک شایانی می‌کنند.

وفایی گفت: این کتاب‌ها بیشتر در سه بخش کمک درسی، کودک و عمومی بوده است.

وی در ادامه بیان کرد: مردم شریف شهرستان‌های بیرجند با ۵ هزار و ۷۸۰، درمیان ۲ هزار ۱۷۸ و فردوس ۳ هزار و ۲۰۸ جلد کتاب در صدر اهدا کنندگان کتاب در سال جدید بودند و این نشان از توجه ویژه مردم این سه شهرستان به حوزه کتاب و کتابخوانی دارد.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان جنوبی همچنین با اشاره به وجود ۸۵ کتابخانه و عضویت ۷۰ هزار نفر در این کتابخانه ها از مردم خواست، کتاب‌های که خواندند و می‌خواهند دیگران هم بخوانند را به کتابخانه های عمومی اهدا کنند تا گردش اطلاعات در میان جامعه جاری باشد.

وفایی یادآور شد: ما در کتابخانه های عمومی استان فرایندی را پیاده‌سازی کردیم تا تمام کتاب‌های اهدایی در استان چرخش داشته باشد.

وی گفت: اگر کتابی به یک کتابخانه اهدا شود که در آنجا موجود باشد، به مرکز مبادله منتقل می‌شود تا به کتابخانه‌ای برود که آن کتاب را ندارد و با این کار پوشش سراسری برای دسترسی به کتاب‌ها ایجاد کرده‌ایم.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از