حالت تاریک
یادداشت؛

اوج ایران با انقلابِ امام

اوج ایران با انقلابِ امام

با گذشت 45 سال از دوران پرخفقان پهلوی و پیروزی انقلاب اسلامی، حالا ایران در مسیر پیشرفت گام نهاده و به برکت انقلاب اسلامی، در بسیاری از شاخص‌ها به عنوان کشور اول و بی‌رقیب منطقه مطرح است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، زهرا زنگویی در یادداشتی نوشت؛ جمهوری اسلامی در حالی چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلابش را جشن می‌گیرد که حالا دیگر فرسنگ‌ها با دوران عقب ماندگی، وابستگی، ظلم و خفقان سلطنت پهلوی فاصله گرفته است،. دورانی که یادآوری آن برای هر ایرانی اصیل و با غیرت، یک نوع خفت و ذلت و شکنجه روحی و روانی به حساب می‌آید.

همه این خفت و ذلت‌هایی که مردم طی این دوران کشیده بودند، در کنار فقر و بدبختی و البته تعرض به مبانی اسلامی و اصول اعتقادی آنها باعث شد تا ندای حق و حقیقت گویی خمینی کبیر را از عمق جان شنیده و لبیک گویان به جمع رهروان و سربازان او بپیوندند.

خون مردم از استبداد این رژیم طوری به جوش آمده بود که دیگر حتی از حکومت نظامی‌ها و شکنجه‌های وحشیانه ساواک هم نمی‌ترسیدند و با حضورهای خیابانی در روزهای پرالتهاب انقلاب، جان خود و عزیزانشان را نثار می‌کردند تا شاید خون آوردشان رهایی از بند رژیم مفسد و مستبد پهلوی و تحقق آزادی الهی باشد.

اکنون با گذشت 45 سال از آن دوران پرخفقان و ظلم و عاری از عزت و استقلال و توسعه، ایران در مسیر پیشرفت گام نهاده و به برکت انقلاب اسلامی، حالا در بسیاری از شاخص‌ها به عنوان کشور اول و بی‌رقیب منطقه مطرح است و در برخی موارد هم جزو کشورهای برتر جهان است.

جمهوری اسلامی که در همان گام‌های ابتدایی درگیر جنگ تحمیلی شد و برای دفاع از خود حتی باید سیم خاردار را هم وارد می‌کرد، اما اکنون به یکی از قدرت‌های نظامی و دفاعی بزرگی تبدیل شده که حتی اسم شهرهای زیرزمینی موشکی‌اش هم لرزه بر تن دشمنانش می‌اندازد و حالا این دشمنانی که از فروش سیم خاردار و فشنگ به ایران جلوگیری می‌کردند؛ نمی‌دانند که چگونه باید جلوی تولید و صادرات موشک‌ها و پهبادهای ایرانی را بگیرند. همان ایران ذلیلی که هیچ چیزی در چنته نداشت؛ اکنون به برکت انقلاب اسلامی به عنوان سیزدهمین قدرت نظامی و دهمین قدرت موشکی، اقتدارش را به رخ جهانیان می‌کشاند.

رشد علمی جمهوری اسلامی نیز پس از پیروزی انقلاب بسیار پرشتاب و چشمگیر بوده و این کشور توانسته قله‌های علمی را یکی پس از دیگری فتح کند که بر اساس آمارهای ارائه شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی، حالا ایران با شتاب ۱۱ برابری؛ رتبه دوم رشد علم در دنیا و رتبه نخست شتاب علمی جهان را کسب کرده‌است.

ایران پس از انقلاب توانسته رتبه هفتم جهان در تولید نانو دارو و رتبه چهارم دنیا در علم نوین نانو را به دست آورد و همچنین عنوان دومین کشور تولید‌کننده داروهای نوترکیب هموفیلی فاکتور ۷ و ۸ در دنیا را به خود اختصاص داده و در جمع ۵ کشور سازنده لیزرهای پرتوان در جهان بایستد.

در سال‌های پس از پیروزی انقلابی اسلامی، ایران توانست از وارد‌کننده بنزین به بزرگترین صادرکننده بنزین خاورمیانه تبدیل شود و در صنعت هسته‌ای نیز به چرخه کامل تولید سوخت هسته‌ای دست یابد.

همچنین رتبه اول رشد شاخص توسعه انسانی جهان در ۴ دهه اخیر و نیز تدریس ۲۱ هزار عضو هیأت علمی زن در دانشگاه‌ها مختص ایران است که بیان می‌کند بر خلاف هجمه‌ها و تبلیغات سو، زنان ایرانی پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در فضای آزاد علمی به خوبی پرورش یافته‌اند.

ایرانی که تا قبل از پیروزی انقلاب برای تامین مایحتاج خود کاملا به خارج از کشور وابسته بود؛ اما حالا به برکت انقلاب اسلامی به رتبه سیزدهم خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی در جهان و همچنین همچنین رتبه نخست تولید زرشک و زعفران دنیا رسیده است.

این کشور با همه تحریم‌های ۴ دهه گذشته و سنگ اندازی و نفوذ دشمن، اما توانسته رتبه هجدهم اقتصاد بزرگ دنیا را کسب کند.

در عرصه فناوری فوق پیشرفته فضایی، با پرواز سیمرغ ایرانی به فضای لایتناهی هشتمین کشور برتر دنیا در این عرصه نام گرفته‌ایم. البته باید یادآور شد که مهم‌ترین پیشرفت کشور که در منطقه آشوب زده خاورمیانه امنیت را به ارمغان آورده، پیشرفت‌های نظامی است و باید گفت در بخش‌های بسیاری به خودکفایی رسیده‌ایم. از اعتبار و تأثیر نام سلیمانی‌ها و فخری‌زاده‌هاست که مجله آمریکایی «امریکن اینترست»، ایران را هفتمین قدرت دنیا در موضوعات دفاعی، موشکی و تأثیرگذاری در سایر کشورها معرفی می‌کند.

همه این پیشرفت‌ها و دستاوردهای جمهوری اسلامی در حالی بوده است که دشمنان قسم خورده این ملت و انقلاب، لحظه‌ای دست از توطئه چینی برای سرگونی این نظام برنداشته و دائما در حال تبلیغ و سیاه نمایی علیه او بوده‌اند.

در تمام این 45 سال دشمن تلاش کرده تا به هر شیوه‌ای که می‌تواند بین ملت و نظام اختلاف و فاصله بیندازد و از این آب گل آلود، ماهی‌هایی صید کند. بر همین اساس مردم ایران در طول این 45 سال تمام جنگ‌های نظامی، فرهنگی، رسانه‌ای و در نهایت جنگ ترکیبی دشمن را از سر گذرانده‌اند، اما خوشبختانه از همه این جنگ‌ها و فتنه‌های متعددی به سلامت عبور کرده‌اند، فتنه‌های بزرگی که اگر رهبری داهیانه مقام معظم رهبری و بصیرت مردم را نمی‌داشت، قطعا این نظام را از پای درآورده بود.

اما حالا همه نقشه‌های دشمن را از برند، سیاه نمایی‌ها، تحریف‌ها و دروغ‌های او را شناخته‌اند و دیگر در دام او گرفتار نمی‌شوند. ملتی که در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ انقلاب اسلامی ساختار قدرت در دنیا را به هم ریخت، نظام سلطه را فروپاشید و نشان داد که می‌توان سلطه‌گر نبود و زیر بار سلطه هم نرفت، اکنون در 22 بهمن 1402 نیز با حضور گسترده و باشکوه خود در راهپیمایی گرامیداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی؛ ضمن تجدید میثاق با رهبر انقلاب و آرمان‌های نظام، باز هم ساختار و هیمنه پوشالی دنیای غربِ استعمارگرِ استکبار را در هم می‌پیچد و با همان روحیه خدامحوری و خودباوری، انقلابی بودن و انقلابی ماندنش را به دنیا ثابت می‌کند.

اما دشمن باید این را بداند که؛ انقلابی که از همان ابتدا مایه امید مسلمانان و مستضعفان شده بود، حالا طبق وعده معمار کبیرش امام راحل؛ مرزهای وطن را درنوردیده و الگوی همه ملت‌های آزادی خواه و بیدار شده است، باید این نوید را داد که این انقلاب رفتنی نیست؛ بلکه آمده است تا جهانی شود؛ تا بماند، همان طور که مقام معظم رهبری تاکید کردند "نزدیک قله‌ایم".

(آمارها برگرفته از اطلاعات ارائه شده توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی)

انتهای یادداشت/۷

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از