حالت تاریک
استاندار خراسان جنوبی عنوان‌کرد:

اولویت استان پیشروی در سند تحول فرهنگی است

اولویت استان پیشروی در سند تحول فرهنگی است

استاندار خراسان جنوبی گفت: اولویت خراسان‌جنوبی در حوزه فرهنگ و هنر پیشروی در سند تحول فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، جواد قناعت در مراسم اختتامیه دومین جشنواره منطقه‌ای موسیقی مقامی آوای کویر در بیرجند گفت: این دوره از جشنواره بعد از ۷ سال به همت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که اتفاق مهمی است.

وی با تأکید بر سفارش ویژه مقام معظم رهبری به تقویت هویت ایرانی اسلامی، افزود: خراسان جنوبی با پشتوانه غنی فرهنگی و وجود مفاخر و مشاهیر برجسته، نقش بسزایی در مقابله با شبیه‌خون فرهنگی دارد.

استاندار، با بیان اینکه دومین جشنواره ملی آوای کویر به مناسبت یادبود استاد ذوالفقار بیتانه که هم حیات بخش موسیقی بود و هم جان‌بخش شد برگزار گردید، تصریح کرد: مراسمات بزرگداشت آیت‌الله تهامی و ابن‌حسام خوسفی برگزار می‌شود.

قناعت، با اشاره به تبدیل خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی، ادامه داد: در حوزه تأمین زیرساخت‌های فرهنگی و اجرای برنامه‌های متنوع هنری پیش‌گام هستیم و از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست توجه ویژه به موسیقی مقامی شرق کشور را داریم.

فرخنده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این مراسم گفت: ضلع اصلی و نقطه قوت این جشنواره مشارکت چشم‌گیر هنرمندان برجسته ۵ استان خراسان شمالی، رضوی، سیستان‌وبلوچستان و کرمان بود.

وی با اشاره به حضور داوران ملی در این جشنواره، افزود: اولین دوره جشنواره ملی موسیقی مقامی سال ۹۶ با حضور ۸۰ هنرمند در قالب ۱۴ گروه هنری برگزار شد و در این دوره شاهد حضور ۳۲۸ هنرمند در قالب ۴۱ گروه بودیم که در نهایت ۲۰۰ نفر در مرحله پایانی به رقابت پرداختند.

وی، از درخشش ستاره‌های هنری جدید در جریان برگزاری این دوره از جشنواره ملی آوای کویر خبرداد و گفت: قبل شروع جشنواره کارگاه‌های آموزشی دوتار، سرنا و دهل که سازهای اصیل خراسان جنوبی هستند برگزار شد.

فرخنده، با اشاره به مشارکت بی‌بدیل مردم فرهنگ‌دوست و رسانه‌های استان در این جشنواره، تصریح کرد: «سال گذشته پس از ۱۱ سال پرچم استان در حوزه نمایش جشنواره فجر برافراشته شد و جشنواره‌های ملی شعر آئینی ابن‌حسام خوسفی، سواد رسانه و مهر سینمای ایران در استان برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی به کارگاه سازندگی در عرصه زیرساخت و عمران تبدیل شده است، اظهار داشت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به عنوان جبهه هنری تلاش کرده تا از این پیشرفت عقب نماند و ماحصل آن کسب رتبه دوم کشور در ارزیابی‌ها است.

 

انتهای خبر /

اولویت استان پیشروی در سند تحول فرهنگی است

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از