حالت تاریک
وصیت‌نامه شهید «شهید مصطفی اسلامی‌خواه»؛

اى جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید

اى جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید

«شهید مصطفی اسلامی‌خواه» در وصیت‌نامه‌اش می‌نویسد: اى جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد. اى جوانان مبادا در غفلت بمیرید که على در محراب عبادت شهید شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، شهید مصطفی اسلامی‌خواه به تاریخ ۲۰/۷/۱۳۳۶ در روستای ورزگ از توابع شهرستان قائن بدنیا آمد و در تاریخ ۹/۱/۱۳۶۵ در فاو عراق به درجه رفیع شهادت نائل شد.

وصیت‌نامه این شهید والامقام را در ذیل مطالعه کنید:

«بسم الله الرحمن الرحیم» 

(ولا تحسبن الذین قتلوا فى سبیل الله امواتأ بل احیاء عند ربهم یرزقون) 
ترجمه آیه ۱۶۳ تا ۱۶۴ سوره آل عمران: و نپندارید آنان که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند بلکه زنده‌اند ونزد پروردگارشان روزى می‌خورند.
اى جوانان نکند در رختخواب ذلت بمیرید که حسین (ع) در میدان نبرد شهید شد اى جوانان مبادا در غفلت بمیرید که على در محراب عبادت شهید شد و مبادا در حال بى‌تفاوتى بمیرید که على‌اکبر حسین در راه حسین (ع) و با هدفى شهید شد.

اى مادران مبادا از رفتن فرزندانتان به حبهه جلوگیرى کنید که فردا در محضر خدا نمى‌توانید جواب زینب را بدهید که تحمل ۷۲ شهید را نمود.

برادران استغفار و دعا را از یاد نبرید که بهترین درمان‌ها براى تسکین دردهاست و همیشه بیاد خدا باشید و در راه او قدم بردارید و هرگز دشمنان بین شما تفرقه نیاندازند و شما را از روحانیت متعهد جدا نکنند که اگر چنین کردند روز بدبختى مسلمانان و روز جشن ابرقدرتهاست حضورتان را در جبهه‌هاى حق بر علیه باطل ثابت نگه دارید و صداقت و اخلاص خود را همچنان حفظ کنید اگر فیض شهادت نصیبم گشت آنانکه پیرو خط سرخ امام خمینى نیستند و به ولایت او اعتقاد ندارند بر من نگریند و بر جنازه من حاضر نشوند، اما باشد که دماء شهدا آنان را نیز متحول سازد و به رحمت الهى نزدیکشان کند.

سلام مرا به رهبر عزیزم برسانید و بگویید تا آخرین قطره خونم سنگر اسلام را ترک نخواهم کرد با خداوند پیمان مى بندم که در تمام عاشورا‌ها و در تمام کربال‌ها با حسین (ع) همراه باشم و سنگر او را خالى نکنم تا هنگامی‌که همه احکام اسلام در زیر پرچم اسلامى امام زمان (عج) به اجرا در آید.

اگر شهید شدم جنازه من را در روستاى مان ورزگ دفن کنید. به امید دیدار در قیامت خدا یار و نگهدار شما وعده ما قیامت.

و تو اى همسر مهربانم خود را براى تحمل رنج‌ها و مصیبت‌ها و ناکامی‌ها و ناروائی‌ها آماده سازید و دل قوى دارید که قادر یکتا پشتیبان و نگهبان شماست و تن‌ها اوست که شما را از شر دشمنان نجات مى‌بخشد و عاقبت شما را به خیر می‌گرداند و دشمنان شما را به انواع عذاب‌ها و شکست‌ها دچار مى‌گرداند این مصیبت‌ها و سختی‌ها زودگذر و تمام شدنى است ولى به پاداش این جانفشانی‌ها وفداکاری‌ها به نعمت‌هاى ابدى و بى پایان خداوندى خواهید رسید و بر سریر کرامت و بزرگوارى تکیه خواهید زد.

فرزندم محمدرضا را تربیت کنید که در راه خدا قدم بردارد و بگوئید پدرت در راه خدا رفته است ناراحت نباشد به زودى ما هم خواهیم رفت و دخترم سمیه را همچون زینب کبرى که داغ ۷۲ تن شهید را در نصف روز تحمل کرد (؟) همسرم از پروردگار عزیز براى شما صبر جمیل و اجر جزیل آرزو مى‌کنم. مقداری پول بدهکارم بدهید و روزه قضا یک ماه یا دوماه دارم قضا را انجام دهید نماز قضا دارم انجام دهید. همسرم از شما مى‌خواهم که حق خود را بر من حلال کنى مادر عزیزم از اینکه نتوانسته‌ام حق تو را ادا کنم شرمنده‌ام امیدوارم مرا به بزرگى خود ببخشى وسعى کنى فرزندان دیگرت را نیز، چون من تربیت کنى اى پدر آیا از اینکه در زندگى خود یک شهید پرورش داده‌اى و فرزندت توانسته به حال اسلام و قرآن مفید باشد سربلند نیستى و افتخار نمى‌کنى آیا از این که توانسته‌اى در حساس‌ترین لحظات در زمانى که اسلام عزیز مورد حملات کفار و منافقین قرار کرفته فرزند خود را به پیشگاه حق تعالى هدیه کنى راضى و خشنود نیستى.

در پایان از کسان و خوشان نیز تقاضا دارم که در هر کارى که انجام مى‌دهند رضا خدا را در نظر بگیرند و شب و روز مواظب منافقان و مخالفان باشند. دیگر عرضى ندارم.

اگر شهید شدم من را در روستایمان ورزگ دفن کنید.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از