حالت تاریک
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی:

ایجاد‌ارزش‌افزوده‌و‌اشتغال پایدار‌از‌نتایج تکمیل زنجیره‌های‌تولید‌است

ایجاد‌ارزش‌افزوده‌و‌اشتغال پایدار‌از‌نتایج تکمیل زنجیره‌های‌تولید‌است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی تأکید کرد: ایجاد ارزش افزوده و اشتغال پایدار از نتایج تکمیل زنجیره های تولید است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جواد اشرفی امروز در نشست مدیران شركت هاي ستاره كيان و مجتمع مرغ مادر که با هدف بررسی مسایل و درخواست های واحدهای مذکور انجام شد، با اشاره به نقش اين واحدها در تکمیل زنجيره توليد گوشت مرغ در استان، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه خراسان جنوبی کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد اما بیش از دو درصد تولید سالانه گوشت مرغ کشور را به خود اختصاص داده است.

وی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی، قطب صنعت مرغداری در شرق کشور شناخته می شود، تصریح کرد. این ظرفیت بی بدیل موجب گسترش صنایع وابسته و ایجاد اشتغال بالا در این بخش شده است.
به گفته وی؛ دو شرکت دارای زنجیره یکپارچه تولید گوشت مرغ، خود گواهی بر چشم انداز روشن این بخش در تولید و اشتغال استان خراسان جنوبی است.

معاون استاندار متذکر شد: با عنایت به سیاست ها و تمهيدات دولت در راستاي رونق اقتصادي و لزوم حفظ اشتغال موجود، بايستي مساعدت های لازم در زمینه حمایت از این دو واحد صورت گیرد.

اشرفی با اشاره به نقش این دو واحد تولیدی در تأمین مرغ مادر و جوجه مورد نیاز شرق کشور، اظهار داشت: واحد تولید خوراک دام، طیور و آبزیان شرق کشور به ظرفیت 120 هزار تن در سال، وابسته به این مجموعه، نقش بسزایی در تولید و امنیت غذایی کشور دارد.

وی تأکید کرد: در راستای حمایت از سرمایه گذاری های صورت گرفته، مسایل و درخواست های این دو واحد تولیدی به صورت ویژه توسط دستگاه های اجرایی ذیربط پیگیری می شود.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از