حالت تاریک
کارشناس سیاسی مطرح کرد؛

ایجاد قاعده‌ی بازدارندگی جدید با عملیات طوفان‌الاقصی

ایجاد قاعده‌ی بازدارندگی جدید با عملیات طوفان‌الاقصی

کارشناس سیاسی گفت: اکنون در مورد فلسطین با عملیاتی که شکل گرفت، می‌تواند قاعده‌ی بازدارندگی جدیدی را ایجاد کند مبنی‌براین‌که رژیم جعلی صهیونیستی به خودش اجازه نخواهد داد که هر اقدام، جنایت و حمله‌ای را انجام دهد.

مهدی محمودی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، ضمن تبریک موفقیت عملیات «طوفان‌الاقصی» گفت: امام خامنه‌ای در جمله‌ای راهبردی فرمودند "دوران بزن دررو تمام شده است. اگر بزنید می‌خورید".

وی افزود: محور مقاومت و همه‌ی گروه‌هایی که با ما مرتبط هستند، الگو گرفتند، همان‌طور که حزب‌الله لبنان این قاعده‌ی بازدارندگی را توانسته است ایجاد کند مبنی‌براین‌که اگر یکی از نیروهای مقاومت مورد هدف قرار بگیرد، حتما حزب‌الله پاسخ می‌دهد.

طوفان‌الاقصی قاعده‌ی بازدارندگی جدیدی ایجاد می‌کند

کارشناس سیاسی گفت: اکنون در مورد فلسطین با عملیاتی که شکل گرفت، می‌تواند قاعده‌ی بازدارندگی جدیدی را ایجاد کند مبنی‌براین‌که رژیم جعلی صهیونیستی به خودش اجازه نخواهد داد که هر اقدام، جنایت و حمله‌ای را انجام دهد.

محمودی افزود: عملیات طوفان‌الاقصی پاسخی به تهاجمات رژیم جعلی صهیونیستی که در چند وقت اخیر انجام داده است، بود چراکه صهیونیست‌ها فشار مضاعفی را بر فلسطینیان ساکن اراضی اشغالی وارد کرده بودند.

وی اظهار کرد: در مدت اخیر، فلسطینیان به طور میانگین هفته‌ای پنج شهید تقدیم می‌کردند و شاهد بی‌حرمتی‌هایی به مسجدالاقصی بودیم.

کارشناس سیاسی گفت: رژیم صهیونیستی هر زمانی اراده می‌کرد، غزه را مورد هدف قرار می‌داد ازجمله محل حضور فرماندهان گروه‌های مقاومت فلسطینی و مراکز آن‌ها را مورد هدف قرار داده بود اما بازهم نتوانسته مقاومت را در غزه از بین ببرد و دائم در حال تجاوز بود.

محمودی تأکید کرد: عملیات طوفان الاقصی پاسخی به جنایت‌ها، کودک‌کشی‌ها و عملیات‌های رژیم صهیونیستی بود.

طوفان الاقصی هیمنه صهیونیست‌ها را شکست

وی اظهار کرد: عملیاتی غافلگیرانه و ترکیبی در تعطیلات سال جدید یهودی‌ها طراحی شده بود که از زیر و روی زمین، هوا و دریا به مناطق صهیونیست‌نشین در اراضی اشغالی نفوذ کردند و این اقدام با وجود هیمنه و اشراف اطلاعاتی و راداری رژیم صهیونیستی که مدعیست جزو ارتش‌های قدرتمند هست و تمام تحرکات را رصد می‌کند و همچنین گنبد آهنین را روی شهرک‌های صهیونیست‌نشین و فضای اراضی اشغالی ایجاد کرده تا به شهروندانش القا کند در امنیت و آرامش هستند و حتی فکر مهاجرت معکوس را نداشته باشند، آرامش خاطر داشته باشند چراکه در امنیت کامل هستند، انجام شد.

کارشناس سیاسی گفت: اجری عملیات طوفان الاقصی، هیمنه رژیم صهیونیستی را شکست و اشراف ادعایی آن‌ها را در اذهان مردم از بین برد.

توازن جدیدی بین محور مقاومت و رژیم صهیونیستی ایجاد شد

محمودی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی از خانه عنکبوت سست‌تر است افزود: در جنگ 33 روزه که در سال 2006 اتفاق افتاد، اسرائیل برای نجات دو نفر از نیروهایش اقدام کرد و در جنگ 22 روزه نیز این‌گونه بود چراکه اسرائیل می‌خواست ثابت کند نیرویی که اسیر شده را آزاد کند.

وی اظهار کرد: در عملیات اخیر شاهد هستیم طی چند ساعت به اذعان رسانه‌های صهیونیستی، بیش از 35 نفر به اسارت درآمدند، بیش از هزار نفر مجروح شدند و صدها نفر به هلاکت رسیدند که این نشان می‌دهد این عملیات طوری طراحی شده که غافلگیرانه پیش رفتند و قاعده‌ی بازی در توازنی که بین رژیم صهیونیستی  و محور مقاومت مانند آن‌چه حزب‌الله لبنان ایجاد کرده، بعد از این عملیات به شکل جدید ایجاد شد.

امیدی به کشورهای عربی نیست

کارشناس سیاسی گفت: امیدی به کشورهای عربی در حمایت از مقاومت فلسطین وجود ندارد و ادعاهایی که کشورهای عربی در حمایت از فلسطین دارند، به مرور زمان شاهد هستیم که این ادعا و تکیه بر کشورهای عربی از ذهن مردم فلسطین رفته است.

محمودی یادآور شد: در نشست اخیر سازمان ملل، عربستان چراغ سبز نشان داد مبنی‌براین‌که قضیه فلسطین دیگر مطرح نیست.

عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی لکّه ننگی برای کشورهای عربی خواهد بود

وی اظهار کرد: کشورهای عربی به سمت عادی‌سازی روابط با رژیم جعلی صهیونیستی گام برمی‌دارند اما این اقدام لکّه ننگی برای کشورهای عربی خواهد بود چراکه جریان مقاومتی با دست خالی در باریکه غزه موفق شدند بدون پشتیبانی کشورهای عربی عملیات بزرگ طوفان الاقصی را طراحی کنند و ان‌شاءالله بتوانند امتیازات خوبی بگیرند که حتما برنامه‌هایی را برای خودش طراحی کرده است.

انتهای خبر/ 5

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از