حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی:

بانوان تاثیرگذار باجهاد‌تبیین توطئه‌های دشمن را‌ خنثی می‌کنند

بانوان تاثیرگذار باجهاد‌تبیین توطئه‌های دشمن را‌ خنثی می‌کنند

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: بانوان تاثیرگذار در جنگ فرهنگی و ترکیبی می‌توانند با جهاد تبیین به وظایف شرعی، دینی و قانونی خود عمل کنند تا توطئه و تهاجم دشمن خنثی شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،سید محمدرضا طالبی روز یکشنبه در دومین کنگره استانی بانوان تأثیرگذار خراسان جنوبی با اشاره به جایگاه زن در عصر جاهلیت اظهار کرد: در عصر جاهلیت، زن را به عنوان یک ابزار و برده می‌شناختند و چنانچه کسی دختری داشت او را زنده به گور می کرد اما با ظهور اسلام، خداوند مسیر را به نحوی پیش برد که کرامت و عزت زن را مشخص کرد.

وی ادامه داد:همچنین خداوند در سوره‌های قرآن کریم به جایگاه رفیع و والای زن و نقش او در جوامع پرداخته شده است و زمانی که پیامبر اسلام(ص) فرزند پسری نداشتند خداوند متعال حضرت زهرا(س) را به ایشان عطا فرمود و سوره کوثر در شان ایشان نازل شد.

وی با بیان اینکه زن در اسلام ارزش و جایگاه رفیع خود را پیدا کرد، گفت: زمانی که حق ولایت در حال تضعیف شدن بود حضرت زهرا(س) با عفاف و حجاب کامل خود تمام قد از جایگاه ولایت دفاع کرد که کاملا سیاسی و اجتماعی محسوب می شود لذا موارد بسیاری از حضور زنان در جامعه سیاسی و اجتماعی درصدر اسلام وجود دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بیعت زنان با پیامبر(ص) نیز مطابق ایفای نقش اجتماعی و سیاسی آنان بود و در طول تاریخ اسلام ، ایران و انقلاب اسلامی، زنان بسیار تاثیرگذاری داشتیم .

وی ادامه داد: مهمترین نقش زنان در هشت سال دفاع مقدس تشویق فرزندان به حضور در جبهه ها بود که الگوگیری از قیام عاشورا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به نقش دشمن از طریق امپراطوری رسانه ای برای گرفتن نقش زن مسلمان و حجابش گفت: دشمن با تبلیغات سوء خود و جنگ ترکیبی می‌خواهد اصالت زن مسلمان را بگیرد و نقش مومنانه و مادرانه‌اش را کم رنگ کند.

وی بیان کرد: در راستای این تهاجم فرهنگی و جنگ ترکیبی در حوزه بانوان برخی افراد به تبلیغات سوء دشمن لبیک گفتند و نمی‌دانند در غرب چه می‌گذرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: بسیاری از افراد که در دام دشمن افتادند پشیمان شده‌اند و نمی‌دانند که از زن در جوامع غربی به عنوان یک ابزار و کالا استفاده می‌شود .

طالبی با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال بی هویتی زن مسلمان است، گفت: الگوی زن مسلمان حضرت زهرا(س) است و تمام زنان جامعه اسلامی ما تاثیرگذار هستند و خیلی تحت تاثیر تهاجمات با آن هوشیاری که دارند قرار نگرفته اند.

در پایان هشت نفر از بانوان تاثیرگذار خراسان جنوبی در حوزه‌های اقتصاد و کارآفرینی، ورزش، گفتمان سازی و رسانه، فعالیت‌های اجتماعی، تعلیم و تربیت، فرهنگ و هنر، سیاستگذاری و حکمرانی و نیز علمی، پژوهشی و فناوری تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از صنایع دستی بانوان خراسان جنوبی برپا شد.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از