حالت تاریک

برات؛ تجلی همدلی برای کمک به نیازمندان واقعی

برات؛ تجلی همدلی برای کمک به نیازمندان واقعی

رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌جنوبی گفت: فرهنگ هدیه برای اموات به ویژه در روز برات بهتر است به سمت کمک به نیازمندان واقعی با شناسایی نیازهای روز جامعه باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، حجت‌الاسلام حسین فلسفی راد با تبریک اعیاد شعبانیه و میلاد منجی عالم بشریت حضرت صاحب الزمان(عج) به برگزاری مراسم برات در استان‌ اشاره کرد و گفت: این مراسم در خراسان جنوبی ۱۴ شعبان برگزار می‌شود و به رسم دیرینه مردم استان با حضور در آرامستان‌ها برای اموات خیراتی را هدیه می‌کنند .

وی با تاکید بر اینکه ، این‌ کار آثار فراوانی دارد اما باید از سنت‌های غلطی که رواج پیدا کرده و از نظر بهداشتی هم مورد تأیید نیست اجتناب کرد و این اقدام پسندیده به سمت کمک به نیازمندان واقعی هدایت شود.

به گفته رئیس اداره زکات کمیته امداد استان برخی‌ها به بهانه این که شاید کمک‌ها ناچیز و دردی را دوا نکند ترجیح می دهند همان رسم قدیمی را تکرار کنند در صورتی که اگر همه تصمیم به این کار بکنند مبلغ قابل توجهی جمع‌آوری خواهد شد.

وی با اشاره به این که خیران هم به نیاز جامعه توجه کرده و کمک‌ها را متناسب با این موضوع اهدا کنند افزود: روزی در ایام کرونا نیاز جامعه لوازم بهداشتی بود که در این زمینه شاهد اقدامات جهادی بسیاری بودیم و امروز هم باید مشکلات جامعه نظیر ازدواج جوانان ، تامین جهیزیه، کمک به بیماران صعب‌العلاج و... مد نظر قرار گیرد.

وی از مردم نیکوکار استان درخواست کرد که با توجه به وجود 150 مرکز نیکوکاری در محله‌های مختلف نذورات برای رسیدن به نیازمندان در اختیار این مراکز قرار دهند.

وی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان مهمترین اولویت کمیته امداد است، اظهار کرد: حتی می‌توان کمک‌ها را برای اشتغال‌زایی نیازمندان هم هزینه کرد که برکات این کار بسیار زیاد خواهد بود.

وی هم چنین در این برنامه به حضور پرشور مردم خراسان‌جنوبی در بیشتر صحنه‌ها از ابتدای انقلاب از جمله انتخابات اشاره کرد و افزود: تمام ملت‌های آزاده چشم به انتخابات ما دارند و مردم تاکنون پای آرمان‌های انقلاب بوده اند و امسال هم با حضور در انتخابات و انتخاب اصلح ، پایه‌های نظام را مستحکم‌تر خواهند کرد‌.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از