حالت تاریک

برخورد قانونی با‌اعمال مجرمانه در‌شب چهارشنبه آخر سال

برخورد قانونی با‌اعمال مجرمانه در‌شب چهارشنبه آخر سال

مدیرکل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌جنوبی گفت:طبق اعلام مراجع قانونی در شب چهارشنبه آخر سال با افرادی که به هر نحوی سلامتی و آرامش مردم را به خطر می‌اندازند به شدت برخورد می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمد گلچین گفت: با توجه به اینکه در شب چهارشنبه آخر سال هستیم از هم استانی‌ها می‌خواهیم از رفتار‌های نابهنجار پرهیز کنند.

وی افزود: تمام واحد‌های امنیتی، درمانی، امدادی و خدمات رسان در استان آماده باش هستند؛ هرچند که خانواده‌ها و خود جوانان تاثیر بسیار زیادی بر روی نظارت دقیق بر اعمال شب چهارشنبه آخر سال دارند.

وی با اشاره به کشفیات مواد محترقه غیر استاندارد در استان، گفت: برای متخلفان در مراجع قضایی پرونده تشکیل شده و با جدیت تمام دنبال می‌شود و همچنین عوامل امنیتی و انتظامی پیگیر هستند تا معدود متخلفینی که در این حوزه ورود پیدا می‌کنند را قبل از انجام تخلف شناسایی و به موارد رسیدگی کنند تا شبی همراه با آرامش و شادی پشت سر بگذاریم.

مدیر کل دفتر امور امنیتی و انتظامی استانداری خراسان جنوبی افزود: با توجه به قانون مجازات اسلحه و مهمات، حمل و نگهداری مواد محترقه ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس دارد و در صورتی که پرتاب مواد محترقه منجر به انفجار، هراس، فوت یا مصدومیت فردی شود فرد متخلف به قصاص و یا پرداخت دیه محکوم می‌شود و اگر پرتاب مواد محترقه منجر به آتش سوزی و تخریب اموال مردم شود از ۶ ماه تا ۳ سال حبس دارد؛ در صورتی که پرتاب مواد محترقه باعث برهم زدن نظم جامعه شود متخلف محکوم به سه ماه تا یک سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق است و اگر اقدام متخلف باعث ایجاد مزاحمت برای اطفال و بانوان شود وی محکوم به دو ماه تا ۶ ماه حبس و ۷۴ ضربه شلاق است.

به گفته وی تمام تلاشمان این است تا در شب چهارشنبه آخر سال با کمک جوانان و خانواده‌های آنها شبی بدون حادثه را رقم بزنیم، اما در عین حال پلیس و دستگاه قضایی آمادگی کامل دارد تا اگر اتفاقی رقم بخورد با متخلف برخورد جدی و قانونی می‌شود و همچنین فرد متخلف تا پایان تعطیلات در بازداشت می‌ماند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از