حالت تاریک
با همراهی بانوان خادمیار رضوی انجام شد؛

برپایی ۵۰۰ روضه‌خانگی با عطر رضوی در خراسان‌جنوبی

برپایی ۵۰۰ روضه‌خانگی با عطر رضوی در خراسان‌جنوبی

دبیر کانون تخصصی بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی گفت: در ایام ماه محرم و صفر بیش از ۵۰۰ مجلس روضه‌ خانگی با همراهی بانوان خادمیار رضوی در سطح استان برپا شد.

فاطمه شاد در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با تسیلت سالروز شهادت امام رضا(ع) گفت: امسال برای چهارمین سال متوالی مراسم پیاده‌روی و سوگواری بانوان خادمیار و یاور رضوی از مسجد امام رضا (ع) بیرجند در مسیر میدان آزادی به سمت آستان مقدس امامزادگان باقریه (ع) برگزار شد تا به تاسی از زنان نوغان محله مشهد ارادات خود را به امام مهربانی‌ها نشان دهند.

وی با یادآوری اینکه زنان نوغان بیش از هزار و ۲۰۰ سال قبل پس از شنیدن خبر شهادت ثامن‌الحجج (ع) اولین گروهی بودند که با بخشیدن مهریه‌های خود به شوهرانشان با دلی محزون و اندوه‌بار، مویه‌کنان در جوار پیکر مطهر امام رئوف حاضر شدند و سلاله پاک رسول الله را باشکوهی خاص تشییع کردند، افزود: مراسم عزاداری روز شهادت امام رضا (ع) در آستان امامزادگان باقریه بیرجند نیز با نوحه‌سرایی، سرود دانش‌آموزی، خطبه‌خوانی و سخنرانی همراه بود.

دبیر کانون تخصصی بانوان و خانواده خدمت رضوی در خراسان جنوبی ادامه داد: جمعی از دختران نوجوان نیز به تبعیت از بانوان نوغانی در حالی که شاخه‌های گل در دست داشتند پس از عزاداری به تشییع نمادین پیکر مطهر امام هشتم در این مراسم پرداختند.

شاد بیان کرد: امسال در ایام ماه محرم و صفر بیش از ۵۰۰ مجلس روضه‌ خانگی با همراهی بانوان خادمیار و یاور رضوی در سطح استان برپا شد.

وی در پایان گفت: همچنین مراسم عزاداری دهه آخر صفر، به مدت سه شب در خانه‌ای که موقوفه امام رضایی و محل دفتر کانون تخصصی بانوان و خانواده خدمت رضوی است، برگزار شد.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از