حالت تاریک
روایتی از خانواده کوچکترین حامی در خراسان‌جنوبی؛

برکت زندگیمان حاصل کمک به ایتام است

برکت زندگیمان حاصل کمک به ایتام است

خانواده ۶ نفره بیرجندی که حتی دختر یک ماهه‌‌شان به عنوان کوچکترین حامی در استان معرفی شده است همه برکات مادی و معنوی در زندگی‌ خود را از وجود این فرزندان معنوی می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، پایگاه اطلاع‌رسانی کمیته امداد، بارها شده که هشت خیلی‌هایمان گرو نه مانده و در تنگنای اقتصادی مانده‌ایم، یکی جهیزیه دخترش لنگ مانده و دیگری پولی ندارد برای پسرش عروسی بگیرد، یکی برای بچه محصلش توان خریدن مدادرنگی ۲۴ تایی را ندارد و آن یکی مانده چطور سر ماه اجاره خانه را پرداخت کند.

این شرایط را خانواده پرستار بیرجندی حدود ۱۷ سال پیش در اوایل زندگی‌شان تجربه کردند در حالی که مرد خانواده درآمد مناسبی نداشت نیمی از درآمد صرف اجاره‌خانه می‌شد و بقیه درآمد کفاف زندگی‌شان را نمی‌کرد تا این که جرقه حمایت از فرزندان یتیم در یکی از مجالسی که در ماه مبارک رمضان شرکت کرده بود ذهنش را مشغول کرد و با خودش عهد بست که برای گشایش در زندگی‌اش در گام اول حمایت از ۳ فرزند یتیم را در طرح اکرام ایتام برعهده بگیرد.

بعد از آن موج برکات به سمت این خانواده سرازیر شد طوری که هر فرزندی که در خانواده متولد می‌شد حمایت از سه فرزند یتیم و با هر شادی و‌ گشایشی در زندگی حمایت از یک فرزند یتیم را بر‌عهده می‌گرفتند تا این که امروز این خانواده ۶ نفری که فرزند یک ماهه آن‌ها عنوان کوچکترین حامی در استان را دارد حمایت از ۲۴ فرزند یتیم را بر‌ عهده دارند.

 همزمان با شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و ایام فاطمیه و روزهایی که مزین به نام بانوی دوعالم است فرصتی دست داد تا گفتگویی با این خانواده داشته باشیم.هر چند به سختی حاضر به مصاحبه می شوند و تقاضا دارند نامی از آن‌ها نوشته نشود مرد خانواده پرستار یکی از بیمارستان‌های بیرجند است.

او به ۱۷ سال پیش زمانی که پرستار یکی از شهرهای استان بود برگشت و گفت:در یکی از مجالس شب‌های رمضان بعد از این که با طرح اکرام ایتام و محسنین آشنا شدم بعد از کلی کلنجار رفتن با خودم تصمیم گرفتم حمایت از ۳ فرزند یتیم را بر عهده بگیرم و بعد هم نذر کردم هر موقع هر فرزندی خودمان داشته باشیم آن فرزند ۳ فرزند دیگر را حمایت کند و به ازای هر گشایشی یک فرزند اضافه کنم و هم اکنون که خودم ۴ فرزند دارم و چهارمی یک ماهه است حمایت از ۲۴ فرزند یتیم را برعهده داریم طوری که هر فرزندم حامی ۳ فرزند یتیم و من و همسرم هر کدام حامی ۶ فرزند یتیم هستیم.

 هر برکتی در زندگی ما بوده از دعای خیر همین کودکان و خانواده‌هایشان بوده و بیشتر هم تاکید داشتم که فرزندان یتیم را تحت حمایت قرار دهیم چون که در آیات و روایات هم بر ثواب این موضوع تاکید شده‌ است هر چند مقدارش جزئی باشد و هر چه خدا به خانواده ما عطا فرموده از برکات وجود این فرزندان است.

او با اشاره به این که به ازای هر فرزند ماهیانه ۱۲۵ هزار تومان پرداخت می‌کند تاکید کرد: این مبالغ بسیار ناچیز است اما اگر افراد بیشتری در این قضیه ورود کنند به طور حتم حمایت‌ها از این کودکان بیشتر خواهد شد و توصیه می‌کنم هر فردی در حد وسع خودش از این کودکان حمایت کند تا هم باعث شادی دل این کودکان شوند و هم رضای خدا را جلب کنند.

وی که مصمم است تا روزی که جان در بدن دارد حمایت از کودکان بی سرپرست و بد سرپرست را ادامه دهد از خداوند می خواهد توانش را برای حمایت بیشتر از این کودکان افزایش دهد و او را ثابت قدم‌ در این راه کند.

همسر این خانواده و مادر فرزندان که از پرسنل کادر درمانی است هم با اشاره به این که در اوایل زندگی حقوق همسرم ۴۰۰ هزار تومان بود که ۲۰۰ هزارتومان اجاره پرداخت می کردیم گفت: تا این که به سمت حمایت از کودکان یتیم هدایت شدیم همین کار این قدر به زندگی ما برکت داد من استخدام شدم خداوند فرزندانی به ما عطا فرمود و حقوق همسرم افزایش یافت که همه این نعمت‌ها از برکت وجود فرزند یتیمی بود که کمکش را قبول کردیم.

 آیات و روایات هم کم نداریم که از راهکارهایی که رزق و روزی را زیاد می‌کنند در آن سخن گفته شده و یکی از آن‌ها کمک به فرزندان یتیم است که ما صدق آن را در زندگیمان مشاهده کردیم.

هر اتفاق خوبی که در زندگیمان رخ داده حمایت از یک فرزند را اضافه کردیم نذری اگر داشتیم نذر اضافه‌کردن فرزندان یتیم بوده است و آثار و برکات را در زندگی دیدم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از