حالت تاریک
همزمان با دهه فجر آغاز شد؛

برگزاری دوره آموزشی تربیت راهنمای خانواده در بیرجند

برگزاری دوره آموزشی تربیت راهنمای خانواده در بیرجند

مرحله عملی دوره تربیت راهنمای خانواده تحت عنوان حدیث زندگی در مرکز استان خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، مرحله دوم دوره استانی تربیت راهنمای خانواده (حدیث زندگی) امروز پنجشنبه با حضور ٧٢ شرکت‌کننده در مرکز استان خراسان جنوبی آغاز به کار کرد.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی در این مراسم آغاز این دوره ضمن تبریک دهه فجر انقلاب سالامی اظهار کرد: دوره تربیت راهنمای خانواده با مدیریت وزارت ورزش و جوانان(دفتر توسعه و برنامه ریزی اجتماعی جوانان) برگزار شده و خراسان جنوبی سومین استانی است که اجراکننده این دوره می‌باشد.

مهدی قناد در ادامه افزود: دوره حدیث زندگی در ابتدا با شرکت ١٠٧ فراگیر به صورت ٣٠ ساعته برگزار شد.

وی افزود: همچنین در ٨٣ ساعت  ٢٣سرفصل مختلف با موضوع آسيب‌شناسی روانی در خانواده و ارتباط کلامی-عاطفی و نظایر اینها در فضای مجازی گذرانده شد که از هر سرفصل امتحانی به عمل آمد.

قناد ادامه داد: امروز بعد ازشش ماه که از آغاز این طرح در مرداد ماه ١۴٠٢ گذشته آزمون عملی گرفته خواهد شد و از ١٠٧ شرکت‌کننده ٧٢ نفر به این مرحله راه پیدا کرده‌اند و پس از قبولی در این آزمون گواهینامه مربوطه اعطا خواهد شد.

معاون اداره کل ورزش و جوانان با بیان اینکه در حال حاضر هم در دوره آزمون عملی تعداد ۲۰ ساعت به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: هدف این دوره تربیت معلمانی در عرصه خانواده با رویکرد اسلامی و طرح مباحث خانواده و ارائه آموزش‌های لازم جهت فعالیت در حوزه خانواده در مراکز مشاوره و راهنمایی در عرصه ازدواج و خانواده است.

وی بیان کرد: آنچه در عرصه خانواده به آن نیازمندیم، حضور کنشگرانی است که بخواهند ایفای نقش کنند.

قناد با اشاره به جمعیت ابلاغ شده گفت: ما باید فعالیت‌هایی شکل بدهیم که منجر به بحث افزایش جمعیت و فرزندآوری شود.

معاون امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان خراسان جنوبی افزود: این دوره به ما کمک کرد که با نگاه اسلامی-دینی ارزش‌های مرتبط با خانواده را یاد بگیریم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از