حالت تاریک

برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی

برگزاری کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی

دبیر کنگره ملی ۲ هزار شهید گفت: مردم باید در کنگره شهدای خراسان جنوبی مشارکت کنند چراکه موفقیت ما در این بخش حاصل می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، صفر علی اسماعیلی دراولین جلسه هماهنگی کارگروه اقشار اظهار داشت: مدیران باید شخصا در جلسات برنامه ریزی کنگره ملی ۲ هزار شهید حضور یابند چراکه شهدا دین بزرگی بر گردن ما داشته و باید در اولویت کاری دستگاه ها قرار بگیرند.

 وی با اشاره به اینکه دومین کنگره ملی ۲ هزار شهید استان برنامه ریزی شده است که مسئولیت ستاد اجرایی بر عهده استاندار است، گفت: در کنگره ملی ۲ هزار شهید خراسان جنوبی ۹ کارگروه داریم که بیشترین کارگروه را کارگروه اقشار دارد که شامل همه اقشار استان است و کمیته ها هم شامل کمیته های فرهنگی هنری، زیرساخت، پشتیبانی، ایثارگران، رسانه، مالی، امنیت و نیروهای مسلح می شود.

 وی گفت: شورای کمیته ها باید تکمیل و جلسه کمیته تشکیل شود چراکه هدف ما گسترش فرهنگ جهاد و شهادت است لذا برنامه ها باید با دید کارشناسی بررسی شوند.

 دبیر کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی با بیان اینکه مصوبات این کارگروه ها باید به دبیرخانه کنگره ارسال شود، افزود: هر دانشگاه، محلات عشایری، کارخانجات، مساجد شهر و روستا باید ستاد تشکیل دهند.

 اسماعیلی با بیان اینکه کنگره شهدای استان باید مردمی برگزار شود، افزود: یکی از اقدامات برجسته این است که کارها را به مردم بسپاریم، این نقش ایفا کردن مردم مهم بوده و برنامه ها نباید دولتی برگزار شود چراکه موفقیت ما در این بخش حاصل می شود.

 وی خواستار به کارگیری نیروهای مردمی در قالب جمع آوری آثار ایثارگران شد و گفت: سایتی طراحی شده و به افراد داوطلب یک شهید معرفی می کنیم تا پرونده شهیدان تکمیل شود.

دبیر کنگره ملی دو هزار شهید خراسان جنوبی ادامه داد: اطلاعاتی خامی وجود دارد و هدف ما این است که بین یک دانشجو و یک شهید و یا بین اقشار مختلف با شهیدان ارتباط برقرار کنیم تا محتوای مختصر و نکات برجسته از زندگی و خاطرات را برای ما ارائه دهند، این مهم یک نوع نقش آفرینی است که سبب ترویج فرهنگ شهادت می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از