حالت تاریک
بسیج مردم؛

بسیج ضامن حفظ آرمان‌های انقلاب است

بسیج ضامن حفظ آرمان‌های انقلاب است

شهروندان بیرجندی بسیج را ضامن حفظ انقلاب اسلامی و مهمترین وظیفه آن را دفاع از آرمانهای انقلاب و شهیدان و تضمین کننده اقتدار ملی و مایه سربلندی و افتخار ایران اسلامی و راه رسیدن به ایران آباد بیان کردند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، همزمان با هفته بسیج به میان شهروندان و بسیجیان بیرجندی رفتیم تا نظراتشان را در مورد این نهاد مردمی جویا شویم.

یکی از شهروندان در این زمینه گفت: بسیجیان در گستره عظیم گیتی و در پرتو عنایت خداوند و وحدت کلمه توانستند متجاوزان و ظالمان را به ذلت بنشانند و این افتخار بزرگ را برای ما به ارمغان بیاورند.

سارا محمدی ادامه داد: آنچه که مهم و مورد توجه همگان است این است که بسیج به عنوان یک نیاز همیشگی نظام اسلامی در ذهن و فکر مردم قرار داشته و دارد.

یکی از خواهران بسیجی عضو یکی از پایگاه های بسیج مدارس بیرجند نیز بسیج را مایه عزت و سربلندی کشور و پشتوانه ی مستحکم سیاستهای انقلاب و نظام در برابر بیگانگان و توطئه های آنان می دانند.

یکی از دانشجویان دانشگاه پیام نور با بیان نقش بسیج درهشت سال دفاع مقدس گفت: تاریخ ثابت کرده است که در ایران اسلامی هر موقع بسیج و بسیجی وارد عرصه شده دشمنان یارای مقابله نداشته اند و از صحنه خارج شده اند.

پایبندی به نظام

احمدی افزود: بسیجیان کسانی هستند که با پیروی از کلام رهبرشان بی درنگ پای به میدان های نبرد گذاشته و مهمترین سرمایه زندگی و حیات خود را در گرو نظام و انقلاب گذاشته اند.

محسن رحمانی آذر دانش آموز نیز معتقد است : بهره‌گیری بیشتر جامعه از فرهنگ بسیجی می‌تواند گره گشای بسیاری از نابسامانی های اجتماعی و امنیتی و دیگر مشکلات باشد.

وی گفت: باید با تقویت و تجهیز نیروهای بسیجی و مشارکت آنان در فعالیت ـ های اجتماعی و سیاسی برای رسیدن به کسب استقلال ملی گام برداشت.

این دانش آموز افزود: بسیج و شهدا ناظر بر کردار واعمال ما هستند و وظیفه داریم که پاسدار خون این عزیزان باشیم و نگذاریم که وصیت آنان بی‌عمل بماند.

 یکی از کسبه‌های بیرجندی نیز گفت: غرب بدانند که بسیج در تمامی زمینه ها فعال است و اجازه نخواهد داد دشمنان به ارزش‌های انقلاب اسلامی خدشه وارد کنند.

وی افزود : به فرموده امام (ره) "بسیج شجره طیبه است" و بسیجیان که در طول هشت سال دفاع مقدس دلاوری‌های خود را نشان دادند اکنون نیزگوش به فرمان مقام معظم رهبری برای خدمت به جامعه و دفاع از ارزش‌‌های اسلامی آمادگی کامل دارند .

محمدی ادامه داد: اکنون روحیه امر به معروف و نهی از منکر در میان بسیجیان جای فعالیت‌های نظامی دوران انقلاب و هشت سال جنگ تحمیلی را گرفته است و بسیجی همواره احساس می‌کند که باید در صحنه حضور داشته باشد. 

وی معتقد است:فعالیت بسیجیان تنها در دفاع نظامی خلاصه نمی شود، بلکه آنان در طول حیات پربرکت انقلاب نقش موثر خود را در عرصه های فرهنگی و اجتماعی به اثبات رسانده اند.

یکی از رانندگان تاکسی در بیرجند با بیان اهمیت بسیج گفت: باید فرهنگ بسیجی را به نسلهای آینده منتقل کرد تا فداکاری و ایثارگریهای این عزیزان فراموش نشود.

صادقی افزود: اکنون که با همت بسیج توطئه دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی خنثی شده است، کارکرد بسیج باید به سمت آبادانی و عمران مملکت تغییر کند و در این زمینه فعال باشند.

فرمانده پایگاه مسجد محمد رسول‌الله نیز بسیج را تشکلی مردمی و یادگار ارزشمند امام خمینی (ره ) عنوان کرد و گفت: بسیجیان به عنوان پیشگامان عرصه فداکاری و سازندگی و جلوه یی از نمایش وحدت ملی در جامعه اسلامی هستند.

عرضه توانمندی‌ها

وی افزود: بسیج بهترین کانون برای عرضه توانمندی‌های نوجوانان و جوانان است بطوری که فرهنگ بسیجی به عنوان بخشی از فرهنگ انقلاب تاکنون توانسته با جذب جوانان و نوجوانان با تهاجم فرهنگ بیگانه بخوبی مقابله کند.

یکی از جوانان بیرجندی نیز با تاکید بر گسترش تفکر بسیج در دانشگاه‌ها گفت: بسیج دانشجویی می‌تواند با جذب نیروهای جوان و علاقه مند نقش مهمی در حفظ ارزش های اسلامی و جلوگیری از توطئه دشمنان در دانشگاه ها داشته باشد.

وی گفت: استکبار جهانی امروزه سعی دارد با استفاده از حربه فرهنگ مبتذل غرب، جوانان ایران اسلامی را از ارزش های دینی دور کند و اعتقادات آنان را تضعیف نماید از این رو بسیج در مقابله با این امر نقش مهمی برعهده دارد.

یکی دیگر از بسیجیان بیرجندی نیز گفت: بسیج اندیشه و تفکری بود که تمام توطئه های شوم استکبار را در نطفه خفه کرد، امید منافقان را ناامید کرد و پوزه جهانخواران را به زمین مالید.

وی ادامه داد: نظام ما برپایه اعتقادات اسلامی، اطاعت از ولایت فقیه و پیروی از امام راحل و ولایت فقیه همیشه موفق و پیروز بوده است و در هیچ زمینه ای به دشمنان اجازه دخالت نخواهد داد.

تفکر و فرهنگ

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند گفت: بسیج منوط به قشر و طیف خاصی نیست بلکه یک تفکر و فرهنگ است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود:اشخاص، اقوام و اصناف در هر شغل و لباسی دارای این تفکر باشند، بسیجی هستند و بسیج در نوع کار نیز محدودیت ندارد یعنی یک مورد خاص تعریف شده ندارد و اگر بخواهیم تعریفی برای آن بیان کنیم انجام وظیفه از هر نوع آن است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بسیج در هر جا که وظیفه را شناخت، تمام قد می‌ایستد و یکی از وظایف گاهی مسائل نظامی است که ورود بسیج در جبهه‌های نظامی معادلات دنیا را عوض کرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی ادامه داد: تفکر یهود و صهیونیست به عنوان غده خطرناک و سرطانی جامعه بشری است، امروز چهره صهیونیسم و یهودیان با جنایات و کودک‌کشی که در غزه انجام می‌دهند در سطح دنیا تباه شده و همه عالم به آنان با تنفر نگاه می‌کنند.

وی گفت: پرده‌برداری از چهره صهیونیسم و ایادی آنان در سطح جهان مقدمه‌ای برای نابودی و محو آنان از صفحه روزگار است؛ در حالی که برخی چهره‌های هالیودی از فلسطین حمایت کردند اما هنوز در داخل ایران کسانی هستند که به سمت اسرائیل می‌غلتند و آیا وقت آن نرسیده که خود را از ننگ وابستگی به اسرائیل و اینکه بگوید برخی جریانات در ایران ذخایر ما هستند، نجات دهند؟

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از