حالت تاریک
از آغاز دولت سیزدهم محقق شد؛

بهره‌برداری از ‌۱۵۲ طرح آموزشی در خراسان‌جنوبی

بهره‌برداری از ‌۱۵۲ طرح آموزشی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: ۱۵۲ طرح آموزشی از آغاز دولت سیزدهم در خراسان‌جنوبی به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، حامد رخسارپور گفت: برای ساخت و تکمیل این طرح‌ها ۴۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی افزود: این ۱۵۲ طرح در قالب ۵۲۲ کلاس درس و ۵۵ هزار مترمربع فضای ورزشی و پرورشی ساخته شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: هم اکنون سرانه فضای آموزشی در خراسان جنوبی به ازای هر دانش‌آموز ۶.۵ متر مربع و متوسط کشوری ۵.۲۲ متر مربع است، اما با وجود این آمار، هنوز هم مشکلات نقطه‌ای در استان در مورد کمبود فضا‌های آموزشی وجود دارد به طوری که در بیرجند سرانه آموزشی به ازای هر دانش‌آموز ۴.۵ متر مربع و از سرانه‌ میانگین کشوری، پایین‌تر است.

وی ادامه داد: کمبود فضای آموزشی در بیرجند سبب شده ۴۹ مدرسه‌ی این شهرستان دو شیفت دایر باشد.

رخسارپور گفت: از آغاز دولت سیزدهم همچنین سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی هزار و ۳۷ کلاس درس در ۴۵۰ مدرسه خراسان جنوبی، استانداردسازی شده است.

وی با بیان اینکه اتمام طرح‌های نیمه‌تمام از اولویت‌های دولت و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان است افزود: در خراسان جنوبی ۱۵۰ طرح آموزشی نیمه‌تمام وجود دارد که توان و اعتبارات دولتی و خیری را متمرکز بر این طرح‌ها کرده‌ایم و بسیاری از این طرح‌ها مشارکتی بوده و خیران انتظار دارند که در اولین فرصت این طرح‌ها را تحویل دهیم.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان همچنین از افتتاح ۱۰۰ کلاس درس در بیرجند تا مهر آینده خبر داد تا متوسط سرانه فضای آموزشی این شهرستان به متوسط سرانه استانی برسد.

 منبع: صدا و سیما

 انتهای خیر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از