حالت تاریک
کارشناس سیاسی خبر داد:

طوفان الاقصی، بی‌نظیرترین حملات تاریخی بر علیه اسرائیل

طوفان الاقصی، بی‌نظیرترین حملات تاریخی بر علیه اسرائیل

کارشناس سیاسی عملیات «طوفان‌الاقصی» را بی‌نظیرترین حملات تاریخی دانست و گفت: اسرائیل هنوز در حال شوک است و تصور چنین حملاتی را نداشت.

محمدعلی ذاکریان، کارشناس سیاسی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، به فرمایشات امام خامنه‌ای در 17 ربیع‌الاول و روز ميلاد پیامبر اسلام (ص) اشاره کرد و گفت: ایشان در این سخنرانی مسائل فلسطین، اسرائیل و ارتباطات برخی کشورهای اسلامی که با اسرائیل ارتباط برقرار کردند را مطرح کرده و این‌که این کشورها خود را برای اسرائیل هزینه می‌کنند و مردم فلسطین را از حمایت و پشتیبانی خود محروم می‌کنند؛ طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، این میدان بازی را که کشورهای عربی به این شکل دنبال می‌کنند هیچ بردی برای آنها با اسرائیل نخواهد داشت و در این میدان بازی، اسرائیل بازنده است و شما دچار خسران می‌شوید و آبروی خود در زمین بازنده‌ خرج نکنید.

عملیات «طوفان‌الاقصی» ماورای تصور اسرائیل بود

وی خاطرنشان‌ کرد: با این‌که زمان زیادی از سخنرانی امام خامنه‌ای در 17 ربیع‌الاول نگذشت با بمباران و حملات پیش وروی‌ که اسرائیل در نوار غزه داشت و مسئولیت جریان سوریه را قبول کرد؛ شاهد عملیات «طوفان‌الاقصی» بودیم که اسرائیل در محسابات خود دست برتر را داشتند از این رو تصور چنین حملاتی را نمی‌کرد چراکه فکر می‌کردند توان فلسطین و مقاومت را گرفته‌اند و قادر به حمله نیستند.

کارشناس سیاسی تاکید کرد: نیروهای حماس، مقاومت، حزب الله و جبهه مبارزه فلسطین ماورای تصور اسرائیل دست به دست هم دادند از زمین، دریا و هوا که فکرش را نمی‌کردند واز ستون‌های آهنی که در مرزها چیده بودند؛ اقدامات اطلاعاتی و سپرآهنی که ایجاد کرده نیروهای مبارز فلسطینی گذشتند و توانستند با همه موانعی سختی که ایجاد شده بود نفوذ جالبی داشته باشند و مبارزه رو در رو و تن به تن در نوار غزه داشته باشند.

ذاکریان تصریح‌ کرد: نیروهای فلسطینی در عملیات سه جانبه، چنان تقابلی را ایجاد کرده بودند که حتی سیستم اطلاعاتی و سازمان‌های جاسوسی و اطلاعاتی اسرائیل و موساد به ذهن‌شان نرسیده بود فلسطینی‌ها بتوانند این چنین اقدامات گسترده و حجم عظیم آتش در حملات پیاپی و شناسایی مقرهای آنها را داشته باشند که خسارات مادی و جانی به رژیم صهیونیستی وارد کنند.

حمایت آمریکا از اسرائیل یک مانور تبلیغاتی است

وی بیان‌ کرد: اهمیت عملیات «طوفان الاقصی» از این جهت است که امروز اسرائیل و حامیان آنها نظیر بایدن رئیس جمهور آمریکا رسما اعلام کرد «اسرائیل هر کمکی بخواهد انجام می‌دهیم» حرف تازه‌ای ندارند و آنها همیشه حامی با تمام توان بودند و این دستور قبلا صادر شده بود؛ هیچ اقدامی نتوانسته انجام بدهند و این تنها یک مانور تبلیغاتی است.

این کارشناس سیاسی یادآور شد: در اهمیت توان نظامی جبهه مقاومت همین بس است که خود اسرائیل گفتند: « ماغافلگیرشده‌ایم و در طول تاریخ اسرائیل چنین حملات مرگ باری علیه ما انجام نشده بود و به ما شوک وارد شد» و الان برخی کارشناسان معتقد هستند اسرائیل هنوز در حال شوک است و آثار این حرکت روحیه جدیدی از نظر نشاط سرزندگی، پیروزی و امیدواری به آینده فلسطین در منطقه و در دل طرفداران مردم فلسطین ایجاد کرد و آنها به آینده، مبارزه و استقامتشتان امیدوارشدند که مقاومت جواب داده است.

حامیان اسرائیل خود را بی‌فایده خرج جریان نابودشده نکنند

ذاکریان ضمن تاکید بر این‌که کشورهای منطقه و حامیان اسرائیل باید بداند این جبهه شکست‌ناپذیر است، گفت: اگر این جبهه قرار بود شکست بخورد تابحال شکست خورده بود و آن روزهایی که فلسطینی‌ها با سنگ مبارزه می‌کردند؛ مقاومت و ایستادگی کردند و امروز از تجهیزات درتراز اسرائیل و برتری برخوردار هستند.

وی یادآور شد: اسرائیل رو به نابودی بوده واین تشدید شده است و روزنه‌ها امید در پیروزی مقاومت بیشتر از گذشته شده است و نزدیک بودن پیروزی مقاومت را شاهد هستیم و به تعبیری دولت آخرالزمان اسرائیل شده و به زودی نابود خواهد شد.

این کارشناس سیاسی اظهار کرد: کمک برخی کشورهای عربی به اسرائیل و در میدان این کشور بازی‌کردن هیچ فایده‌ای ندارد و آبروی خودشان را می‌برند و باید به مسلمانان و خون شهدا پاسخگو باشند و اگر به خودشان نیایند و در این مواضعی که تاکنون اتخاذ کرده‌اند باقی بمانند؛ آثار وتبعات در آینده نه چندان دور، توسط مردم مسلمان باید تحمل کنند.

وی افزود: اگر برخی کشورهای عربی هم‌چنان بر همین مواضع بمانند خودشان در معرض سقوط قرار می‌دهند و به مرور زمان، زمینه‌های سقوط خود را فراهم خواهند کرد چراکه این جبهه حق است، جبهه حق ماندگار بوده و جبهه باطل نابودشدنی است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از