حالت تاریک
دبیر‌ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی؛

تبلیغات نامزدهای‌انتخابات مجلس در‌حوزه انتخابیه‌بیرجند پایان یافت

تبلیغات نامزدهای‌انتخابات مجلس در‌حوزه انتخابیه‌بیرجند پایان یافت

دبیر‌ستاد انتخابات خراسان‌جنوبی گفت: تبلیغات نامزدهای دور‌دوم انتخابات مجلس درحوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف از ۱۳ اردیبهشت تا ۲۴ ساعت مانده به انتخابات یعنی ساعت ۸ صبح امروز پنج شنبه ادامه داشته و بعد از آن تخلف است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،موسی سلیمی گفت: نمایندگان سه حوزه انتخابیه «نهبندان- سربیشه، زیرکوه و قاینات، طبس، بشرویه، فردوس و سرایان» در مرحله اول انتخابات (۱۱ اسفند) مشخص شدند اما در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف به دلیل شدت رقابت ها هیچ یک از نامزدها موفق نشدند به مجلس راه یابند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: در ۲۱ اردیبهشت ماه جاری مرحله دوم انتخابات را در حوزه انتخابیه «بیرجند، درمیان و خوسف» خواهیم داشت، تمام تمهیدات برای برگزاری یک انتخابات باشکوه فراهم شده و ما منتظر حضور گرم مردم در پای صندوق های رای هستیم.

وی افزود: تمامی شعبی که در مرحله نخست اقدام به اخذ آرای مردم داشته اند فعال خواهند بود و در شهر بیرجند هم دو شعبه سیار اضافه شده که در مجموع ۲۸۷ شعبه اخذ رای در این حوزه انتخابیه فعالیت خواهند کرد.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی افزود: متولدین ۲۱ اردیبهشت ۱۳۸۵ و ماقبل آن می‌توانند در این مرحله انتخابات رای دهند، لذا به تعدادی رای اولی های ما افزوده خواهد شد.

سلیمی با اشاره به شرایط رای دادن افراد، گفت: افرادی که در دور اول انتخابات روز ۱۱ اسفند در حوزه انتخابیه (بیرجند، درمیان و خوسف) رای داده باشند و یا اینکه به دلایل مختلف رای نداده باشند، می توانند در این دور از انتخابات شرکت کنند بنابراین افرادی که در سایر حوزه های رای گیری، رای داده باشند، نمی توانند در این حوزه انتخابیه شرکت کنند.

وی با بیان اینکه ملاک رای دادن کل حوزه انتخابیه است نه یک شهر خاص، ادامه داد: اگر فردی در دور نخست در شهر بیرجند رای داده است نیاز نیست حتما در همان شهر بیرجند رای بدهد و در هر نقطه ای از حوزه انتخابیه می تواند رای بدهد.

 دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با بیان اینکه مدت زمان مجاز برای تبلیغات یک هفته بوده است، افزود: در این مرحله؛ تبلیغات از ۱۳ اردیبهشت آغاز تا ۲۴ ساعت مانده به انتخابات یعنی ساعت ۸ صبح روز پنج شنبه (۲۰ اردیبهشت) ادامه داشته و بعد از آن تخلف است.

سلیمی بیان کرد:  زمان انتخابات ۱۰ ساعت است و در صورتی که تمدیدی صورت بگیرد رای افراد اخذ می شود.

وی عنوان کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی افراد با کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه رانندگی و کارت پایان خدمت معتبر می توانند رای دهند.

دبیر ستاد انتخابات خراسان جنوبی با اشاره به رتبه دوم استان در میزان مشارکت های انتخابات در مرحله اول (۱۱ اسفند)، گفت: امیدواریم در این مرحله هم مشارکت خوب مردم را همانند قبل شاهد باشیم.

وی گفت: اگر افرادی در خصوص مسائل هویتی همانند کارت ملی مشکلی داشته باشند درب ادارات ثبت و دفاتر خدمات پیشخوان حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف در روز رای گیری باز است و خدمات رسانی به افراد انجام می شود.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از