حالت تاریک
به همت دولت سیزدهم انجام می شود؛

تحول بی‌نظیر در زیرساخت‌های بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی

تحول بی‌نظیر در زیرساخت‌های بهداشت و درمان خراسان‌جنوبی

به همت دولت سیزدهم و تلاش مسئولان استان بیمارستان 300 تختخوابی قاین با اعتبار 417 میلیاردی جانی دوباره گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، جانی تازه دمیدن در پروژه‌های بر زمین مانده و ناتمام یکی از مهمترین راهبردها و سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی سیزدهم است همان اتفاقی که در همه نقاط ایران زمین در حال رخ دادن است و شاهد تکمیل پروژه‌های ناتمام که جزو خواسته ها و مطالبه‌های مردمی به حساب می آید هستیم.

در قاینات پایتخت طلای سرخ جهان نیز مطالبه مردم این شهرستان سرگیری پروژه بیمارستان دوم یا همان طرح توسعه بیمارستان شهدای قاین که از سال 97 کلنگ زنی شد و به دلایلی از جمله محدودیت‌های اعتباری مشمول گذر زمان و توقف در عملیات اجرایی شد اما با همت دولت سیزدهم حدود سه ماه است که عملیات احداث آن سر گرفته شد و این پروژه نیمه تمام از حالت کما خارج شده است.

بیمارستان جدید با ۳۰۰ تختخواب


رئیس بیمارستان شهدای قاین گفت: با حمایت دولت سیزدهم، نماینده مردم قاینات و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی، استاندار خراسان‌جنوبی، فرماندار شهرستان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیمارستان جدید قاینات با تعداد 300 تختخواب در این شهرستان در حال اجرا است.

مسعود مختاری افزود: عملیات اجرایی این پروژه در زمینی به مساحت 10 هزار و 400 مترمربع در واقع از سال 97 آغاز شد که در چهار طبقه شامل دو طبقه سه هزار متری و دو طبقه هزار و 500 متری در حال احداث است.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی بیمارستان جدید قاین در غالب طرح توسعه بیمارستان شهدا با اعتبار چهار هزار و 170 میلیون ریال ( 417 میلیارد تومان) از دو ماه قبل مجدد آغاز شد و بر اساس برنامه زمانبندی شده تا 24 ماه آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس بیمارستان شهدای قاین با بیان اینکه پروژه اکنون با سرعت خوبی در حال اجرا است، اظهار کرد: پیمانکار این پروژه یک شرکت مادر تخصصی و درجه یک است لذا توان اینکه حتی زودتر از 24 ماه هم این پروژه تحویل داده شود را دارد.

وی عنوان کرد: اگر دولت در زمینه تخصیص اعتبار به موقع عنایت داشته باشد هیچ مشکلی نخواهیم داشت همانطور که تاکنون این پروژه از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار شده است.

مختاری یادآور شد: در طرح توسعه بیمارستان شهدای قاین به عنوان بیمارستان آموزشی درمانی 166 تخت دیده شده است، الباقی تختها نیز در بیمارستان قدیم راهاندازی خواهد شد که امیدواریم بتوانیم در خدمت مردم شهرستانهای قاینات و زیرکوه باشیم.

جذب نیروهای جدید

وی با اشاره به نیروی انسانی مورد نیاز بیمارستان جدید قاین، گفت: به محض اینکه پروژه از نظر ساختمانی به اتمام برسد در سامانههای معاونت درمان بحث نیروی انسانی نیز مطرح و پیگیری میشود تا بر اساس استانداردهای هر بخش، نیروها بارگذاری و سپس برای استخدام فراخوان داده شود.

رئیس بیمارستان شهدای قاین افزود: در بیمارستان جدید قاین بخشهای تخصصی و فوق تخصصی نیز فعال خواهد شد که این مهم سبب میشود نیازی به اعزام بیماران به استانها یا شهرهای دیگر نباشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 44 پزشک در سطح شهرستان وجود دارد که تعداد پزشکان نیز به بالای 70 نفر در شهرستان افزایش خواهند یافت.
مختاری اظهار کرد: در انتهای بیمارستان شهدای قاین هزار و 600 متر زمین برای احداث 16 واحد خوابگاهی یا پانسیون پزشکان با 100 میلیارد ریال اعتبار واگذار شده است که این پروژه نیز سال آینده افتتاح خواهد شد.

اعتبار 4 هزار و 170 میلیارد ریالی

وی عنوان کرد: اعتبار چهار هزار و 170 میلیارد ریالی بیمارستان قاین از محل اعتبارات ملی و سازمان برنامه و بودجه تامین شده است و دانشگاه علوم پزشکی بهرهبردار این پروژه محسوب میشود.

رئیس بیمارستان شهدای قاین یادآور شد: با راهاندازی این بیمارستان، شهرستان قاینات به استاندارد درمانی میرسد یعنی به ازای هر 250 بیمار یک تخت بیمارستانی فعال دارد و تختهای تخصصی و فوق تخصصی از جمله نفرولوژی، روماتولوژی، ریه و سایر شروع بکار خواهند کرد.

وی گفت: بخشهایی مانند آنژیوگرافی، روان پزشکی، 9 مورد اتاق عمل، همراه سرا، نمازخانه، مسجد و سایر نیز در این بیمارستان تامین و فعال خواهد شد.

مختاری افزود: در زمینه پزشکان متخصص از جمله اورولوژی، یک پزشک داریم اما امسال با پیگیریهای نماینده مجلس و فرماندار شهرستان 11 متخصص جدید از جمله ارتوپدی، قلب، نرولوژی، بیهوشی، زنان و اطفال برای شهرستان جذب شد و در زمینه اطفال نیاز به مساعدت بیشتر داریم.

وی بیان کرد: با پیگیریهای متعدد شاید سالهای آینده با افتتاح پروژههای بزرگی مانند بیمارستان جدید قاین، به بحث آموزشی، تخت بیمار، سایتهای آموزشی و از این قبیل توجه بیشتر شده و به راحتی بتوان دانشکده علوم پزشکی قاین را به دانشکده مستقل تبدیل و در ترمهای جدید دانشجوی پزشکی جذب کرد.

قاینات قطب تصویربردار

محمد محمدی، فرماندار قاینات در ادامه نیز بیان کرد که اتفاقات بسیار خوبی که در دولت سیزدهم برای شهرستان قاینات رخ داد این بود که در کنار احداث بیمارستان ۱۶۶ تخت خوابی، دستگاه های ام. آر. آی، ماموگرافی، و او. پی. جی و ... نیز به این شهرستان منتقل شد و اکنون قاینات به قطب تصویربرداری استان مبدل شده است.

همچنین دستگاه ام. آر. آیی که در قاینات وجود دارد بدون محدودیت وزن است به همین واسطه از همه نقاط استان مراجعه کننده داریم و تعداد مراجعه کنندگان در ماه هزار نفر است.

وی به دیگر پروژه ها و امکانات بهداشتی و درمانی مورد بهره برداری قرار گرفته در قاینات در دولت سیزدهم اشاره کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم بازدیدی کوتاه از همه پروژه های شاخص بهداشتی و درمانی قاینات داشته باشیم و از صبح الطلوع این بازدید ها را شروع کنیم تا غروب خورشید و هنگام اذان مغرب و عشاء نیز نمی توانیم سری به این پروژه ها بزنیم.

در ادامه مسعود مختاری، مسوول بیمارستان شهدای قاین نیز به پروژه های بهداشتی و درمانی مورد بهره برداری قرار گرفته و در حال اجرای این شهرستان با ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار اشاره کرد.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از