حالت تاریک
مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی خبر داد:

واگذاری‌۷هزار قطعه زمین در طرح‌ جوانی جمعیت‌به‌متقاضیان

واگذاری‌۷هزار قطعه زمین در طرح‌ جوانی جمعیت‌به‌متقاضیان

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌جنوبی گفت: ۷ هزار قطعه زمین در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و چهار فرزند زیر ۲۰ سال در خراسان جنوبی به متقاضیان واگذار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،محمد مودی در جمع خبرنگاران از نام نویسی ۱۹ هزار و ۴۴۱ نفر در طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (فرزند سوم و بیشتر) و چهار فرزند زیر ۲۰ سال در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۸ هزار و ۸۳۶ نفر تایید نهایی شدند.

مودی با بیان اینکه تاکنون ۲۲ هکتار زمین برای طرح جوانی جمعیت در استان تامین شده است، افزود: تعدادی از این زمین‌ها به متقاضیان واگذار و مابقی در مراحل قرعه کشی و واگذاری به متقاضیان است.

 

وی از الحاق ۲۷۰ هکتار زمین به محدوده شهر‌ها برای اجرای این طرح در استان خبر داد و گفت: در همه شهر‌های استان به جز بیرجند زمین ویلایی برای این طرح تأمین شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی خراسان جنوبی گفت: ۴ هزار و ۱۰۰ قطعه زمین برای اجرای طرح جوانی جمعیت در بیرجند اختصاص یافته است.

 

مودی با بیان اینکه بیشترین انتقال سند در طرح جوانی جمعیت در استان به شهر خوسف با ۴۴۴ قطعه زمین اختصاص دارد، افزود: به ترتیب سربیشه با ۴۴۸ قطعه زمین، فردوس با ۳۴۶ قطعه، بشرویه ۳۴۵ قطعه و نهبندان با ۲۴۵ قطعه زمین بیشترین واگذاری زمین به متقاضیان در این طرح را داشته اند.

 

وی گفت: در طرح فرزندآوری و جوانی جمعیت ۲ نوع واگذاری زمین داریم که یک نوع از آن مربوط به قانون ۳ فرزند یا بیشتر است که در آن فرزند سوم باید متولد ۲۴ مهر سال ۱۴۰۰ به بعد باشد که در آن زمین به صورت رایگان به افراد واگذار می‌شود و هزینه آماده سازی آن با ۲ سال تنفس در اقساط ۸ ساله از آنها دریافت می‌شود.

 

مودی افزود: مقرر شده در بیرجند هر قطعه زمین به دو متقاضی تحویل داده شود، اما اگر کسی اصرار زیادی دارد که حتما زمینش ویلایی باشد، می‌تواند ما به التفاوت قیمت زمین با مبلغی که قانون جوانی جمعیت تکلیف کرده است را پرداخت کند و زمین را به صورت ویلایی تحویل بگیرد.

 

وی گفت: ما اصراری بر این موضوع نداریم که هزینه‌ای بر خانواده‌ها تحمیل شود؛ به همین دلیل ساز و کاری ترتیب دادیم تا متقاضیان بتوانند در روستا‌های حریم شهر و یا شهر‌های اطراف بیرجند زمین ویلایی تحویل بگیرند.

 

برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت ۵ هزار و ۵۰۰ هکتار زمین به شهر‌های استان الحاق شده است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از