حالت تاریک
رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی عنوان کرد؛

تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی گزارش نشده است

تخلف انتخاباتی در خراسان جنوبی گزارش نشده است

رئیس‌کل دادگستری خراسان جنوبی گفت: شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در همه شهرستان‌های استان تشکیل شده و تاکنون پرونده تخلفات انتخاباتی گزارش نشده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، محمدجعفرعبداللهی امروز در جمع خبرنگاران ضمن گرامیداشتت یاد شهدای خدمت گفت: شهیدان آیت‌الله رئیسی و بهشتی با کسوت قضاوت به خوشنامی رسیده و هنگام خدمت به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی با بیان این که دستگاه قضا 2 راهبرد اجرای عدالت و کسب رضایت‌مندی مردم را سرلوحه کار خود دارد افزود: سال گذشته در دادگستری استان، ۱۱۰ هزار و ۲۹۲ فقره پرونده با رمز یکتا رسیدگی شد به‌طوری که نرخ رسیدگی به ۹۹.۲ درصد رسید.  

وی با اشاره به افزایش 20 درصدیپرونده‌های ورودی و حجم کاردادگستری‌های استان ادامه داد: میانگین اعتراض به آرا در کشور ۱۸ درصد و در استان ۱۵ درصد است  همچنین، مراجعه مردمی به دستگاه قضا نسبت به سال ۱۴۰۱ حدود ۳۰۰ هزار نفر کاهش‌یافته است.

وی فراوانی جرم‌های را موارد کیفری، مواد مخدر، سرقت، رانندگی بدون پروانه و غیبت از سربازی عنوان کرد و گفت: ورودی پرونده‌های ناشی ازمواد مخدر طی سال گذشته در استان ۱۵.۹ درصد کاهش، پرونده‌های سرقت ۳۲.۲ درصد افزایش و طلاق نیز ۳.۵ درصد افزایش داشت.


برگزاری ۱۲۷ دادگاه برخط در خراسان جنوبی


رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی از برگزاری ۵۸ هزار و ۸۴۵ فقره دادگاه آنلاین در استان طی سال گذشته خبر داد و اضافه کرد: ۴۱ درصد از پرونده‌های یکتا معادل ۴۴ هزار و ۹۸۰ فقره به صورت تمام الکترونیک تشکیل شد.

بعلاوه در این مدت ۴ واحد تولیدی احیاء و از بیکاری ۴۰۰ کارگر جلوگیری شد. عبداللهی به اجرای ۱۰ طرح جهادی در ۵۹۷ نقطه خراسان جنوبی اشاره کرد و از برگزاری ۱۲۷ دادگاه برخط برای اولین بار در استان طی سال گذشته خبرداد.

وی گفت:سال گذشته، ۵۳ هزار و ۳۶۱ مترمربع از اراضی واقع در حریم شهری رفع تصرف و ۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ شد.

این مقام قضایی با بیان این که ۸۷ فقره آرای جایگزین حبس در استان داشته‌ایم، افزود: تا سال ۱۴۰۲، کانون وکلای رسمی دادگستری بدون تشکیلات در خراسان جنوبی بود که با پیگیری‌های انجام شده فعالیت رسمی خود را آغاز کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان جنوبی در ادامه با اشاره به ایجاد هزار و 117 مورد اشتغال زایی برای زندانیان استان تصریح کرد: زندانیان ۲۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان از اشتغال خارج از زندان کسب دستمزد داشته‌اند.  

به گفته عبداللهی طرح کاداستر در ۱۰۰ درصد از اراضی ملی و ۵۸.۵ درصد از اراضی کشاورزی استان عملیاتی شد.

 وی پایان اعلام کرد: شورای پیشگیری از وقوع جرائم انتخاباتی در همه شهرستان‌ها تشکیل شده و تاکنون پرونده تخلفات انتخاباتی گزارش نشده است. 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از