حالت تاریک
معاون استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد؛

تدارک ۳۷۶ برنامه در هفته دفاع مقدس

تدارک ۳۷۶ برنامه در هفته دفاع مقدس

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس ۳۷۶ عنوان برنامه با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به مقام شهدا، ایثارگران و جانبازان در استان اجرا می‌شود.

به گزارش خاورستان، سید محمدرضا طالبی روز چهارشنبه در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس اظهار کرد: رژه نیروهای مسلح، تجلیل از پیشکسوتان، برگزاری نشست‌های روشنگری در مساجد و محلات، بازسازی عملیات والفجر ۹ در منطقه عمومی شهرستان بیرجند و برپایی نمایشگاه، اجتماع جوانان، فضاسازی محیطی و تبلیغی از جمله این برنامه‌هاست.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: استکبار و استعمار در ادوار حکومت‌ها و طواغیت منابع خدادادی و انحصاری کشور ما را به یغما بردند و با بهره برداری به نفع خودشان هیچ‌گونه عایداتی نصیب ایران نمی‌شد در چنین شرایطی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و همراهی مردم ایران به ثمر نشست.

طالبی گفت: از همان زمان که امام راحل دست رد به سینه مستکبران و استعمارگران جهانی زد دشمنی‌ با جمهوری اسلامی ایران آغاز شد و هنوز هم به دنبال براندازی این نظام هستند.

وی کودتا، ترور، نفوذ، جنگ‌های قومی و قبیله‌ای و حمله نظامی به طبس را نمونه‌ای از توطئه‌ها و اقدامات خصمانه استکبار جهانی ذکر کرد و گفت: دشمن که در همه این عرصه‌ها ناکام مانده بود هشت سال جنگ را بر ملت ایران تحمیل کرد و دفاع ما دفاع مقدس نام گرفت.

طالبی از دفاع مقدس به عنوان گنج تمام نشدنی نام برد و افزود: انتقال معارف و ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوان رسالت همه ماست زیرا نسل جوان امروز به خوبی نمی‌داند دفاع مقدس چه افتخاری برای ما خلق کرده و چه گنج بزرگی را در اختیارمان قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: دفاع مقدس مربوط به دوران خاصی نیست همانطور که عاشورای حسینی اسلام را برای همیشه بیمه کرد، دفاع مقدس هم ایران و نظام اسلامی را برای همیشه بیمه کرده است و هر روز که می‌گذرد لایه‌های پنهان این دفاع مقدس بیشتر نمایان می‌شود.

وی یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه دفاعی پیشرفت‌های زیادی کسب کرده که این موضوع جرات تعرض نظامی دشمن به مرزها و حریم کشور را گرفته است.

طالبی گفت: همه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به ویژه امنیت ملی مرهون دفاع مقدس و به برکت خون شهدا است و هرچه برای خانواده شهدا و ایثارگران تلاش کنیم، نمی‌توانیم گوشه‌ای از خدمات آنان را جبران کنیم.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از