حالت تاریک
  • پنج‌شنبه, 1403/10/13 شمسی | 2025/01/02 میلادی
آیا مایل به نصب وب اپلیکیشن خاورستان | khavarestan هستید؟
ترویج کارآفرینی و نوآوری در رویداد تولید محتوای دیجیتال
سرپرست معاونت پژوهش دانشگاه صنعتی‌بیرجند مطرح کرد؛

ترویج کارآفرینی و نوآوری در رویداد تولید محتوای دیجیتال

سرپرست معاونت پژوهش‌و‌فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: مهم‌ترین دلیل همکاری با این رویداد، ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در تولید محتوای دیجیتال در سطح استان است که با استراتژی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم همسو می‌باشد.

سید محمود کاظمی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» با بیان اینکه ششمین رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج استان خراسان جنوبی امسال در سه بعد نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است، گفت: از نظر زمان‌بندی و اجرا، این رویداد زمان بیشتری داشت و شرکت‌کنندگان فرصت بیشتری برای توسعه محصولات خود داشتند ضمن اینکه برنامه‌ها از نظم و یکپارچگی بیشتری برخوردار بودند.

وی افزود: همچنین سطح تبلیغات و اطلاع‌رسانی، به ویژه برگزاری ارتباط وبیناری ملی در روز افتتاحیه و  اضافه شدن مرحله شهرستانی به مراحل مختلف برگزاری رویداد در مقایسه با سال گذشته متفاوت بود.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کرد: مهم‌ترین دلیل همکاری دانشگاه با این رویداد، ترویج فرهنگ کارآفرینی و نوآوری در تولید محتوای دیجیتال در سطح استان خراسان جنوبی است که با استراتژی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم همسو می‌باشد.

کاظمی ادامه داد: دانشگاه صنعتی بیرجند می‌تواند از توانمندی‌های برگزیدگان این رویداد برای رفع نیازهای خود در تولید محتوا استفاده کند. علاوه بر این، این افراد می‌توانند به عنوان منتور و مربی در رویدادهای آتی دانشگاه شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از هدف‌گذاری‌های استراتژیک دانشگاه صنعتی بیرجند تبدیل شدن به دانشگاه نسل چهارم است که در راستای دستیابی به اهداف آموزشی، پژوهشی و کارآفرینانه با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و منطقه‌ای قرار دارد. به همین دلیل، دانشگاه بر حل مسائل و چالش‌های استان خراسان جنوبی تمرکز ویژه‌ای دارد و با اخذ مجوز مرکز رشد دانشگاه، هسته‌های فناور را راه‌اندازی کرده است.

سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی بیرجند تصریح کرد: این هسته‌های فناور در حال حاضر محصولات خود را در سطح آزمایشگاهی توسعه داده و آماده تولید نیمه‌صنعتی هستند. همچنین بخش مهمی از پژوهش‌های دانشگاه بر تکمیل و توسعه زنجیره ارزش سه محصول کلیدی استان، یعنی بنتونیت، زغال‌سنگ و منیزیت، متمرکز است.

کاظمی افزودد: تولید محتوا امروزه به فعالیتی فراگیر تبدیل شده است که حتی دانش‌آموزان در سنین پایین نیز به آن پرداخته‌اند. بنابراین، توجه به جهت‌دهی صحیح به این تولیدات برای رفع نیازهای استان و کشور امری ضروری است.

به گفته وی؛ دانشگاه صنعتی بیرجند با برگزاری چنین رویدادهایی در سال‌های اخیر و حمایت از برگزارکنندگان این رویدادها، در تلاش است تا به این امر مهم پرداخته و به حل مشکلات منطقه‌ای کمک کند.

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از