حالت تاریک

تسطیح ۸۰۰ کیلومتر راه‌های خاکی روستایی بیرجند

تسطیح ۸۰۰ کیلومتر راه‌های خاکی روستایی بیرجند

رئیس اداره راهدارای و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند از تسطیح و موج تراشی بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه های خاکی از ابتدای سال ۱۴۰۲ در این شهرستان خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، محمد خیری، رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان بیرجند گفت:طول راههای خاکی و شوسه روستایی این شهرستان بیش از ۶۵۰ کیلومتر از راههای خاکی استان را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه اکثر راه‌های خاکی از داخل رودخانه ها و مسیرهای صعب العبور کوهستانی عبور می‌کنند هرساله نیازمند چند مرحله تسطیح و مرمت می باشد،در همین راستا از ابتدای سال اکثر محورهای روستایی که نیازمند بحث موج تراشی بوده ، جهت رفاه حال کاربران راه، به همت راهداران پرتلاش شهرستان بیرجند تسطیح و موج تراشی شده است.

وی افزود: همچنین با توجه به شروع عملیات زمستانه، دپوی شن و نمک در راهدارخانه ها و گردنه های برفگیر، تعمیر و بروز رسانی ماشین‌آلات راهداری ،تقویت دیواره های هدایت آب، لایروبی قنوها، آبروها و بازگشایی و پاکسازی دهانه پل‌ها نیز انجام پذیرفته است.

خیری در پایان خاطرنشان کرد:بر حسب اولویت و ترافیک محورها بحث تسطیح و ایمن سازی سایر راههای ارتباطی شهرستان با توجه به اعتبارات و میزان تخصیص با جدیّت توسط این اداره در حال پیگیری است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از