حالت تاریک
با پرچمداری کانون‌های فرهنگی هنری؛

ایمان و امید در جامعه تقویت‌ می‌شود

ایمان و امید در جامعه تقویت‌ می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: تربیت نیروی تراز، عملی شدن ماموریت رهبر معظم انقلاب یعنی تقویت جریان ایمان و امید در بین نسل جوان و نوجوان در سطح جامعه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»، علی فرخنده در دیدار با اعضای ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان گفت: وظیفه ما در حوزه مسجد و ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تربیت نیروی تراز انقلاب است که باید به آن بپردازیم.

وی ادامه داد: سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد نیز تقویت این حوزه است که در راستای این تربیت نیروی تراز، عملی شدن ماموریت رهبر معظم انقلاب یعنی تقویت جریان ایمان و امید در بین نسل جوان و نوجوان در سطح جامعه در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی تصریح کرد: پرچمداری تقویت جریان ایمان و امید با بهره‌گیری از زبان هنر کانون‌های فرهنگی هنری هستند و این عمل را باید به دوش کشید و برنامه‌ریزی کرد.

وی به حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و قرارگاه شهید آوینی از برگزاری کرسی‌های تلاوت در سطح کانون‌های مساجد اشاره کرد و با بیان اینکه تا پایان سال، ۵۰ کرسی تلاوت نور در سطح استان خراسان جنوبی برگزار می شود، افزود: همچنین تربیت نیروی هنرمند و تقویت تئاتر شبستان در بستر مسجد نیز ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان حمایت می‌شوند.

فرخنده همچنین به قول مساعد استاندار خراسان جنوبی مبنی بر کمک یک میلیارد و ۵۰۰میلیون تومانی از ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد استان گفت: یک سوم این اعتبار، مراحل اداری آن انجام شده است که در اسرع وقت تخصیص خواهد یافت.

وی بازدید از کانون‌های فرهنگی هنری سطح استان و پاسخگویی به مطالبات آنها، حضور در خانه‌های فرهنگ دیجیتال، حمایت و تشویق از ۴۰ مدیر کانون فرهنگی هنری فعال سطح استان و ... را از دیگر حمایت های انجام شده در طول این سال‌ها در قالب سیاست‌های تحولی اعلام کرد و بر تعیین تکلیف خانه‌های فرهنگ دیجیتال در آینده نزدیک تاکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: امروز اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در سطح قرار گرفته است که در برخی از شاخص‌ها به عنوان الگو به تمامی استان‌ها معرفی شده است و این نگاه امروز در سطح این نهاد، به دلیل مشارکت جمعی، ساری و جاری شده است.

فرخنده برگزاری رویداد طرح هما به منظور خوشنویسی اسایتد برجسته استان پیرامون غدیر و برگزاری جشنواره ملی سواد رسانه در ۱۴ تیرماه از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: همچنین پیش‌بینی شده است که در تیرماه امسال، جمعی از فعالان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای سطح استان به مشهد مقدس اعزام شوند.

همچنین حجت‌الاسلام علی محقی مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزاری موفق برنامه‌های این نهاد در دهه کرامت را به دلیل هم‌افزایی خوب همکاران اعلام کرد و گفت: همچنین برنامه‌ریزی های لازم برای دهه امامت و ولایت و تابستان پیش‌رو در سطح کانون‌ها در دستور کار قرار دارد. منبع: شبستان

انتهای خبر/10

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از