حالت تاریک
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان:

تلاش‌ بسیج برای‌ پاسخ به مطالبات مردم است

تلاش‌ بسیج برای‌ پاسخ به مطالبات مردم است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان با بیان اینکه تلاش‌ بسیج برای پاسخ به انتظارات و مطالبات مردم است، گفت: بسیج همیشه در کنار مردم بوده و هست و خود را در این میدان برای گره‌گشایی از آنها قرار می‌دهد.

سرهنگ پاسدار محمدعلی بشیری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در گفتگو با خبرنگار خاورستان با گرامیداشت هفته بسیج در خصوص نقش بسیج مردم در عرصه‌های مختلف خدمت، امیدآفرینی و تبیین اظهار کرد: بسیج خود را متعلق به مردم می‌داند و از نگاه بسیج مردم هستند که جامعه‌سازی و دولت‌سازی می‌کنند و تمدن نوین اسلامی را شکل خواهند داد.

خدمت‌رسانی بی‌منت بسیج به مردم

وی ادامه داد: لذا بسیج طبق فرمایش رهبری معظم انقلاب پاره تن ملت است و حوزه‌های ماموریتی بسیج گسترده بوده و یکی از این ماموریت‌ها خدمت‌رسانی بی‌منت به مردمی است که بهترین هستند.

بشیری افزود: کنار زدن گرد و غبار فقر و تنگدستی  و رفع محرومیت با هدف متعالی، ایمانی و تزریق امید در جامعه البته برخورداری کلیه طرح‌ها و خدمات بسیج با الگویی ترسیم شده توسط رهبری یعنی جهاد تبیین.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان با اشاره به کارآمدی الگوی بسیج و نقش‌آفرینی آن در تحکیم اعتقاد و علاقه ملت ایران و بسیاری از نقاط جهان به انقلاب اسلامی و امامین انقلاب، گفت: مبنا و رسالت بسیج، چیزی جز تحکیم پایه‌های اعتقادی و معنوی نیست و شکل‌گیری انقلاب اسلامی هم جز با این تفکر میسر نبود.

وی افزود: وقتی خیل عظیم ملت با روحیه سرشار از ایمان و تحت فرامین امام انقلاب انسجام یافته وارد میدان شدند پایه‌های رژیم ۲۵۰۰ ساله پهلوی متزلزل و دگرگون شد. این حرکت، حرکتی جهان شمول گشته و جوامع مختلف تحت سیطره اجانب به این نتیجه رسیده‌اند و تاسی به همین راه و تفکر مبتنی بر مقاومت را زمینه خروج از ظلم دژخیمان و ستمکاران عالم می‌دانند.

بسیج رسالت خود را در مسیرحفظ نظام و گسترش آن می‌داند

بشیری با بیان عملکرد بسیج در خصوص تقویت نگاه مردم به شاخص‌های کارآمدی نظام، تصریح کرد:  نظام مبتنی بر مردم می‌باشد به عبارتی نظام بدون مردم معنایی ندارد و امام راحل فرمایشی دارند مبنی بر اینکه حفظ نظام از اوجب واجبات است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان ادامه داد: مجموعه بسیج رسالت خود را در مسیرحفظ نظام و گسترش آن در ابعاد مختلف در سطح جهان برای تحقق ظهور عالم تاب حضرت حجت می‌داند ورکن رکین این نظام در کنار ولایت مردم جامعه هستند که تلاش‌های صورت گرفته در بسیج و ناکامی‌های پی در پی دشمنان در میدان‌های مختلف نشان از گسترش اهداف نابی است که ترویج آن با تفکر بسیج و همت بسیجیان شکل می‌گیرد.

دشمنی‌های دشمنان تمام شدنی نیست

وی با اشاره به اینکه دشمنی‌های دشمنان تمام شدنی نیست و تقابل بین حق و باطل از ابتدای تاریخ بشر وجود داشته است، گفت: آنچه مهم است بیداری جامعه و شناخت دشمن و راهبردهای لازم در راستای خنثی‌سازی توطئه‌های شوم دشمنانی است که هدف برنامه‌های خود را بر نابودی نظام متمرکز کرده‌اند.

بشیری تأکید کرد: بسیج بر اساس رسالت پاسداری از نظام در این موضوعات دقیقا در مقابل دشمن ایستاده و با تمرکز بر جهاد تبیین تلاش خود را برای روشن کردن واقعیات و رفع شبهات شکل گرفته در اذهان خصوصا نسل جوان و نوجوان به پیش می‌برد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان یادآور شد: توطئه دشمن در سال جدید تداوم اغتشاشات بود ولی ورود بسیج در حوزه تبیین‌گری باعث شد خواسته دشمن محقق نشود و بار دیگر ناکامی در این عرصه جنگ ترکیبی دشمن رقم بخورد.

گسترش جبهه مقاومت با الگوگیری از بسیج
وی بر لزوم تبیین الگوی بسیج مردم در قدرت‎سازی برای نهضت‌های آزادی‌بخش در دنیا (با محوریت مسئله فلسطین) تأکید کرد و افزود: بسیج به عنوان یک الگوی فراگیر مورد توجه ویژه خصوصا جوامع اسلامی قرار گرفته است.

بشیری بیان کرد: گسترش جبهه مقاومت با تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که سردار دلها شهید حاج قاسم سلیمانی ترویج کرد باعث قدرت گرفتن حزب الله و جبهه مقاومت شد. همین تفکر و الگوی بسیج بود که داعش را از صفحه روزگار محو  و او را به زباله دان تاریخ انداخت.

وی با بیان اینکه تفکر بسیج باعث بیداری و خیزش جهانیان در مواجهه با قلدران و شیاطین عالم شده است، گفت: همین تفکر ناب بسیج است که جبهه مقاومت در فلسطین و غزه را در برابر ارتش مجهز اسرائیل با وجود حمایت‌های همه جانبه از این جرثومه فساد به پیش می‌برد و آنان را در وضعیت خودزنی و اضمحلال و فروپاشی قرار داده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان عنوان کرد: با تفکر بسیج ایران توانست ۸ سال جنگ نابرابر را به پیروزی برساند و همین شرایط را دقیقا در فلسطین و غزه شاهد هستیم که اتخاذ رویکرد مقاومت و روحیه و تفکر بسیج منجر به فتح الفتوحی در آینده‌ای نه چندان دور خواهد شد چون  به وعده الهی، همه ایمان داریم و معتقدیم الیس الصبح بقریب.

بشیری در ادامه با اشاره به اینکه اقدامات راهبردی امنیتی ایران بر اساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا ما را در یک سطح والای از بازدارندگی قرار داده است، افزود: گستره این اقدامات در هوا، زمین و دریا به گونه‌ای است که معادلات منطقه و حتی جهان را به نفع خود رقم زده است.

به گفته وی، اگر زمانی همه دست به دست هم داده بودند و ما را از ابتدایی‌ترین تجهیزات لازم مثل سیم خاردار منع می‌کردند در حال حاضر ترس و وحشت آنان از تولید پهبادهایی دارای تکنولوژی منحصر یه فردی است که با تلاش متخصصان داخلی و جوانان خوش فکر و بسیجی و انقلابی ساخته می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان بیان کرد: دشمنی که همیشه ایران را تهدید می‌کرد و با زور گزینه روی میز را به رخ می‌کشید دیگر قدرت نفس کشیدن در این عرصه را ندارد.

حمایت از فلسطین یک آرمان مقدس است

بشیری با تأکید بر اینکه نفرت نسبت به آمریکا و نظام سلطه روز به روز بیشتر می‌شود، گفت: امروز ملت‌ها بیدار شدند و حاضر نیستند در مقابل قلدری‌های آنان سکوت اختیار کنند. شرایط حال حاضر جهان نشان از عزم ملت‌ها برای حذف سیاست‌های قلدرمعابانه‌ای است که با سردمداری آمریکا و غده سرطانی و رژیم جعلی اسرائیل شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه حمایت از فلسطین به عنوان یک آرمان مقدس مطرح است، افزود: غده چرکین ریشه دوانده در منطقه یعنی رژیم کودک‌کش اسرائیل باید محو گردد و این اجماع کلی خصوصا در حال حاضر فراگیر شده که تظاهرات مختلف شکل گرفته در سطح جهان دلیلی بر این مدعاست.

تلاش‌های بسیج برای پاسخ به انتظارات و مطالبات مردم

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان در پاسخ به این سئوال که آیا تلاش‌ها و اقدامات بسیج در راستای پاسخ به انتظارات و مطالبات مردم بوده است، گفت: بسیج همیشه در کنار مردم بوده و هست لذا بهتر مشکلات و خواسته‌های مردم را می‌بیند، حس می‌کند و خود را در این میدان برای گره‌گشایی از آنها قرار می‌دهد. این مسائل چه با بسیج امکانات و توان منحصر به فرد بسیج، چه در قالب مطالبه‌گری پیوسته در مسیر عزت‌آفرین بسیج قرار داشته است.

وی ادامه داد: ترویج اقتصاد مقاومتی، کمک به اشتغال، انجام هر گونه اقدامی که منجر به ایجاد امید در بدنه جامعه شود توسط بسیج صورت گرفته است.

بشیری گفت: بسیج معتقد است اگر کارها با نگاه مردم محور شکل بگیرد می‌تواند زمینه بروز و ظهور خلاقیت‌ها و در نهایت پیشرفت‌ها شود. ترویج ازدواج آسان، کمک به زوج‌های جوان در امر تهیه جهیزیه از جمله اقداماتی است که پیوسته در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه درمیان با بیان اینکه ریشه‌کنی فساد، ایجاد عدالت فراگیر جز مطالبات و موضوعات مورد توجه بسیج بوده و هست، عنوان کرد: در حوزه رسانه و فضای مجازی نیازمند عزم جدی برای تبدیل کردن تهدید به فرصت است و این روند در قالب‌های مختلف خصوصا آموزش سواد رسانه در بسیج دنبال می‌شود. ضمن اینکه در ساختار و شاکله بسیج به عنوان یک امری ضروری مورد تاکید قرار گرفته است.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از