حالت تاریک
نگاهی به عملکرد 8 ساله شیخ اعتدال؛

تمکین به قانون تنها راه حیات سیاسی روحانی

تمکین به قانون تنها راه حیات سیاسی روحانی

نگاهی به عملکرد 8 ساله حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری، نشان می دهد که تنها راه ادامه حیات سیاسی شیخ اعتدال تمکین به قانون و احترام به ساحت مردم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان» به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرانجام پس از اتمام بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات خبرگان رهبری، شورای نگهبان از عدم احراز صلاحیت حسن روحانی خبر داد.

این خبر در حالی از سوی رسانه ها منتشر شد که سخنگونی شورای نگهبان از رسانه ها خواست که تا زمان اعلام رسمی نتیجه بررسی صلاحیت ها، از هرگونه گمانه زنی خودداری کنند با این حال بلافاصله دفتر حسن روحانی خبر رد صلاحیتش را به طور رسمی اعلام کرد تا تلویحا نشان دهد که اعتراضی به نتیجه بررسی صلاحیت ها نداشته و به قانون تمکین می کند.

البته عملکرد 8 ساله حسن روحانی در دوران ریاست جمهوری، حاکی از آن است که رد صلاحیت وی در سایه مجموعه ای از ترک فعل ها و تمکین نکردن ها به قانون صورت گرفته است، به طوری که مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه نیز پیش از این گفته بود که پرونده تخلفات حسن روحانی در دادگاه ویژه روحانیت در حال بررسی است، پرونده هایی که در حوزه ترک فعل و تخلف در حوزه های ارز، بورس و نقابله با همه گیری کرونا تشکیل شد.

رد پای سند 2030 در دولت روحانی

تلاش حسن روحانی برای اجرای سند 2030 در آموزش و پرورش در حالی صورت گرفت که رهبر انقلاب در سخنرانی های خود بارها بر لزوم توجه به این مسئله تاکید کرده و فرمودند لُبّ کلام و جان کلام در این سند ۲۰۳۰ که فصل مهمّی مربوط به آموزش‌وپرورش دارد، این است که نظام آموزشی باید سبک زندگی را و فلسفة حیات را بر اساس مبانی غربی به کودک بیاموزد، یعنی جنابعالی، انسان متدیّن و علاقه‌مند به کشورتان، علاقه‌مند به آینده‌تان، در کلاس درستان سرباز برای غرب درست کنید.

علاوه بر تاکیدات رهبر انقلاب، در واکنش به اجرای سند 2030 تجمعات اعتراضی بسیاری در کشور برپا شد، جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه به رئیس جمهور وقت نامه نوشته و نسبت به عواقب اجرای این سند هشدار دادند اما در نهایت، در جریان بررسی بودجه سال 1400 مشخص شد که اجرای این سند در دستور کار قرار گرفته است.

این در حالی بود که محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش وقت در واکنش به این مسئله گفت: من امروز مطلع شدم و هیچ دخالتی در این بحث نداشتیم!

در نهایت مجلس در برابر تلاش دولت ایستاد و کمیسیون اصل 90 علیه رئیس جمهور وقت درباره تلاش برای اجرای سند 2030 شکایت کرد.

سوء مدیریت بنزینی که آشوب آبان 98 را رقم زد

بامداد روز جمعه 24 آبان سال 98 خبر افزایش ناگهانی بنزین در رسانه ها شوک برانگیز شد، موضوعی که با نیش خند رئیس جمهور و گفتن این جمله که «من خودم تازه صبح جمعه فهمیدم که بنزین گران شده است»! آتشی آشوب را در کشور روشن کرد.

اعتراض به افزایش قیمت آن هم با سوء مدیریت دولت وقت، به سرعت از مسیر قانون خارج و تبدیل به اغتشاش و آشوب شد. به تمسخر گرفتن مردم از سوی رئیس جمهور نیز به ابزار دستی برای رسانه های معاند تبدیل شد تا به سرعت بر آتش آشوب ها دمیده و آن را گسترش دهند.

رسانه سلطنتی بی بی سی اعتراضات مردم را ضد دولتی خواند که ابتدا در اعتراض به فقر و گرانی آغاز شد، اما اندک اندک تبدیل به تظاهرات ضدحکومتی در ایران شد!

العربیه هم نوشت، نقش جمهوری اسلامی ایران در سوریه، محور اعتراضات مردم ایران در شهرهای مختلف است. لوموند و هاآرتص نیز به سرعت دست به کار شده و با آمار سازی از بازداشت شدن شهروندان ایرانی، بر تحریک افکار عمومی دامن زدند.

روند اعتراضات در حالی در کشور به سرعت پیش رفت و بازوهای رسانه ای در خارج از کشور بر آتش آن دمیدند که حسن روحانی رئیس جمهور وقت با تمسخر مردم در رسانه ها اعلام کرد که از این اتفاق خبر نداشته است!

سود چند هزار میلیاردی دولت روحانی از بازی با بورس

16 مرداد 99 و تنها چند روز قبل از آغاز سقوط بورس حسن روحانی در جلسه هیئت دولت اعلام کرد «با شرایطی که بورس نشان می‌دهد اوضاع بهتر خواهد شد؛ مردم باید همه چیز را به بورس بسپارند».

این اظهارات رئیس جمهور وقت ریزش تاریخی و بی سابقه بورس در کشور را رقم زد تا روحانی در این مسئله نیز رکوردار باشد.

این اظهارات روحانی سبب شد، بسیاری از مردم که با اعتماد به دعوت رئیس‌جمهور  پس‌اندازهای خود را راهی این بازار کرده بودند، با زیان جبران ناپذیری مواجه شوند به طوری که  بین 50 تا 70 درصد از ارزش دارایی خود را از دست دادند.

روحانی با این اظهارات سیاست‌های پولی کشور را به جای کنترل تورم، به سمت حمایت از بازار سرمایه و هدایت نقدینگی به سمت بورس برد تا با دخالت غیرکارشناسانه در این بازار التهابی جبران ناپذیر به وجود آورد اما بهانه ای شد تا دولت کسری بودجه خود را از جیب مردم جبران کند.

روحانی یک سال بعد در چرخشی عجیب گفت: «بورس امروز یک بازار مهمی است، البته مردم وقتی می‌خواهند در بورس وارد شوند همه سرمایه خود را نباید در بورس بیاورند، باید در حدی بیاوردند که فراز و نشیب بورس زندگی آن‌ها را بهم نزند.» اظهاراتی که واکنش بسیاری از مردم و رسانه ها را به دنبال داشت.

همین امر باعث شد پرونده شکایتی علیه حسن روحانی درباره دخالت های وی در بازار بورس در کمیسیون اصل 90 مجلس تهیه و به قوه قضائیه ارسال شود.

پرونده عملکرد حسن روحانی در مقابله با کرونا

عدم مدیریت صحیح حسن روحانی در دوران شیوع کرونا و کوتاهی در تهیه واکسن؛ اما موضوع دیگری بود که واکنش های بسیاری را نسبت به سوء مدیریت دولت روحانی به دنبال داشت.

بسیاری بر این باور بودند که روحانی برای مجاب کردن حاکمیت به پذیرش FATF در خرید واکسن کرونا تعلل کرد، اما همین امر موجب شد شیوع کرونا در کشور سرعت باور نکردنی پیدا کرده و روزانه با مرگ بیش از 700 نفر از هموطنانمان رو به رو باشیم.

روحانی حتی ریاست ستاد ملی کرونا را بر عهده نگرفت که با بحرانی شدن شرایط و اوج گیری ابتلاها، به دستور رهبر انقلاب، ریاست این ستاد از وزیر بهداشت به رئیس جمهور منتقل شد.

در نهایت مجلس با رای نمایندگان با ارسال گزارش کمیسیون بهداشت و درمان درباره "پرونده تخلف حسن روحانی و سوءمدیریت وی در ستاد ملی کرونا" به قوه قضائیه موافقت کرد تا بررسی تخلفات وی توسط دستگاه قضایی انجام شود.

اعتماد روحانی به غرب و برجامی بی فرجام

در کنار تمام ترک فعل ها و تخلفات حسن روحانی، شاید بتوان گفت 8 سال معطل نگه داشتن کشور به امید گشایش از سوی غرب، بدترین خیانت به ملت و اقتصاد کشور بود.

روحانی در دوران ریاست جمهوری خود آب و برق کشور را هم به برجام گره زد، تاسیسات هسته ای را تعطیل و برای خوش رقصی برای آمریکا و اروپا، در تاسیسات هسته ای بتن ریزی کرد اما نتوانست برای ملت دستاوردی به ارمغان بیاورد.

حالا، اما روحانی با خاطرات تلخ دوران مسئولیت خود برای مردم، رویای ورود به خبرگان رهبری را در سر می پروراند، اما تمکین به قانون و احترام به ساحت مردم تنها مسیر برای ادامه حیات سیاسی اوست.

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از