حالت تاریک

توجه به جهاد علمی راه افزایش قدرت‌ ایران

توجه به جهاد علمی راه افزایش قدرت‌ ایران

مسئول سابق سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع)خراسان جنوبی گفت: علم و فناوری یکی از حوزه‌های قدرت آفرینی جمهوری اسلامی است و ما امروز پیشرفت‌های شگرفی در عرصه علم داشته‌ایم.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری «خاورستان» ظهر امروز هادی ایمانی در مراسم تودیع و معارفه مسئول سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان کلید واژه‌ای که رهبرمعظم انقلاب در حوزه علم و فناوری به آن اشاره دارند؛ توسعه و پیشرفت است،گفت: معنویت آن جا معنا پیدا می‌کند که همراه با علم و تعالی و پیشرفت باشد لذا علم و معنویت زمانی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر خواهد داشت که همراه با خدمت و گاهی از معنویت جدا نباشد.

مسئول سابق سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) استان افزود: در بیانیه گام دوم ابتدا به موضوع علم و فناوری اشاره شده است و نتیجه آن قدرت آفرینی جمهوری اسلامی در حوزه توسعه و پیشرفت و این را در جهاد علمی و فناوری شاهد هستیم.

ایمانی با بیان اینکه روح علم و فناوری معنویت است،افزود: علم و فناوری یکی از حوزه های قدرت آفرینی است و ما امروز پیشرفت های شگرفی در عرصه علم داشته ایم و هوش مصنوعی از موضوعات نوظهور است و هم اکنون کشور ما در رتبه دهم دنیا است.

وی با بیان اینکه ابرقدرت ها در حوزه سیاست و به طور قطع کشور ایران به عنوان کشور تعیین کننده است، بیان داشت: کشورهای غربی قدرتی ۲۰۰ساله دارند واما این در کشور ما قدمت تاریخی دارد.

ایمانی با اشاره به عملکرد سازمان بسیج، علمی،پژوهشی و فناوری در طی یک سال و نیم گذشته، بیان کرد: توجه به هم افزایی، همکاری و تعامل با دستگاههای کشور، همکاری با برگزاری ۱۴رویداد علمی، ایجاد بانک اطلاعاتی با همکاری دانشگاهها، پارک علم و فناوری، برگزاری رویداد استانی ایده شو، ارتباط با هلدینگ ها و شرکت های فناور،حضور شرکت های دانش بنیان در برنامه میدان و ... از جمله اقدامات یک سال ونیم بسیج علمی استان بوده است.

به گفته وی در حال حاضر ۸ طرح حمایتی را پیش رو داریم که لازم است سرمایه گذاری بر روی این طرح ها اتفاق بیفتند، افزود: ارائه تسهیلات دانش بنیان به شرکت های فناور و دانش بنیان، ایجاد کارگاه های مشاوره ای، اخذ نمایندگی پیشگامان و ایجاد دفترآن در پردیس شرکت های دانش بنیان و حمایت از ۶۵ طرح فناورانه،ارتباط با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از دیگر اقدامات بسیج علمی است.

ایمانی گفت: در سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان سعی شده است مسائل استانی دنبال شود تابتوان فضای گفتمانی در حوزه دانش بنیان در سطح استان داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حوزه علمی،پژوهشی و فناوری همکاری و هم افزایی خوبی مراکز دانشگاهی، علم و فناوری انجام شده است.

استفاده از ظرفیت نخبگان برای توسعه استان

سهرابی مسئول جدید سازمان بسیج،علمی،پژوهشی و فناوری استان نیز در این جلسه گفت: امیدواریم باهم افزایی خوب با مراکز علمی بتوانیم اقدامات موثری در استان برای حل مشکلات استان برداریم.

وی ادامه داد: اولویت برنامه‌های سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان توجه منویات رهبرمعظم انقلاب که در دیدار با نخبگان داشته اند است.

سهرابی با اشاره به همکاری با اقشاردانشور بسیج ،تشکیل بانک اطلاعات دانشی واستفاده از توان تخصصی نخبگان را از اولویت های دیگر بسیج علمی نام برد و گفت: از با توجه به ظرفیت های عظیم استان هنوز به فعلیت نرسیده ایم وباید با استفاده از توان همه ظرفیت‌ها ی دانشگاهها و مراکز علمی برای توسعه استان گام برداریم.

گفتنی است: در این مراسم که با حضور سردار مهدوی، مسئولین علمی و نخبگان برگزار شد از زحمات ایمانی مسئول سابق بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان تقدیر و سهرابی به عنوان مسئول جدید سازمان بسیج علمی،پژوهشی و فناوری استان معارفه شد.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از