حالت تاریک
استاندار تأکید کرد؛

توجه دولت به ارتقای زیرساخت‌های خراسان جنوبی

توجه دولت به ارتقای زیرساخت‌های خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: دولت سیزدهم توجه ویژه به ارتقای زیرساخت‌های خراسان جنوبی دارد و در این خصوص طرح‌های زیرساختی مهمی در استان در دست اجراست.

به گزارش خاورستان، جواد قناعت روز یکشنبه در آیین افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی تایرهای خودروهای شاسی بلند (SUV/CUV) در مجموعه کویر تایر بیرجند اظهار کرد: پیگیری برای ساخت راه آهن شرق کشور، اجرای خط انتقال گاز از دشتک زابل به نهبندان، انتقال آب از دریای عمان و اجرای باندهای دوم راه از جمله طرح‌های مهم زیرساختی در خراسان جنوبی است که در ۲ سال گذشته وارد فاز عملیاتی شده است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به ظرفیت‌های غنی خراسان جنوبی در زمینه معادن، افزود: در طول ۲ سال اخیر شاهد آغاز عملیات اجرایی واحدهای مختلف فرآوری مواد معدنی در استان هستیم.

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۹۸۷ پروژه عمرانی در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۴ طرح با اعتبار ۸۰۰ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی و ۹۳۳ پروژه با اعتبار ۶۶ هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

قناعت به افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی انواع تایرهای خودروهای شاسی بلند (SUV/CUV)، گفت: با افتتاح این طرح به همت جوانان استان، سهم خراسان جنوبی از تولید تایرهای شاسی بلند کشور به ۵۱ درصد رسید.

وی بیان کرد: خودکفایی در طراحی و دانش فنی محصولا ت سبب صرفه جویی ۶۰ هزار دلاری در تولید هر سایز شده که کاری انقلابی است که برای اولین بار در ایران هیچ گونه هزینه‌ای برای واردات دانش فنی نشده است.

قناعت با بیان اینکه بهره‌وری و سرانه تولید شرکت کویرتایر نیز با افزایش ۲۹ درصدی، از ۲۲ تن در سال به بیش از ۲۹.۵ تن در سال رسیده است، بیان کرد: همچنین از حدود هشت هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال ماشین آلات مورد نیاز این پروژه حدود ۴۲ درصد عمق داخلی سازی ساخت ماشین‌آلات به ارزش سه هزار و ۵۳۰ میلیارد ریال است که این طرح را در ایران منحصر به فرد کرده چراکه این در طرح‌های مشابه صنعت لاستیک در ایران حدود ۲۰ درصد از ماشین‌آلات داخلی سازی شده است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عبور ملت ایران از گردنه‌ها و مسیرهای سخت هم گفت: ایشان به چند نکته کلیدی پر رمز و راز از جمله "ما از بخش زیادی از مسیر با وجود شیب تند عبور کرده‌ایم"، "به قله‌ها نزدیک شده‌ایم"، "بنابراین امروز روز خسته شدن و نا امیدی نیست بلکه روز شوق و امید و حرکت است" و "مسئولان کشور باید با این روحیه حرکت کنند" تاکید کردند.

استاندار خراسان جنوبی با ذکر این نکته که هر روز در عرصه‌های داخلی و بین المللی شاهد حرکت‌های نو و جدید هستیم همه ما چه بخش دولتی و خصوصی باید با روحیه جهادی این حرکت پوینده و بالنده را ادامه دهیم، بیان کرد: اکنون کشور به کارگاه سازندگی تبدیل شده‌ و ملت به بخش دولتی و خصوصی امید بسته است.

قناعت عنوان کرد: امروز کشورهای مختلف جهان، کشور آزاده ایران را الگو و اسوه خودشان قرار داده‌اند و منتظرند ببیند که عاقبت تقابل جبهه حق و باطل چه می‌شود، امرز جبهه باطل در حال فروپاشی است و ایران در حال رشد و توسعه است و با اقتدار رو به جلو حرکت می‌کند.

وی تصریح کرد: اگر کشور ایران اسلامی در حال فروپاشیدن و بن بست است پس چرا دشمنان اینقدر هزینه و اعتبار و انرژی و وقت صرف می‌کنند و علیه ایران دروغ‌پردازی می‌کنند.

قناعت افزود: اینکه رسانه‌های غربی با تبلیغات رسانه‌ای خود ایران را هدف قرار داده‌اند نشانه رشد، ترقی، پویایی و حرکت رو به جلو ایران اسلامی است و دشمنان نگرانند که ایران اسلامی به سرمقصد برسد.

وی با اشاره به موفقیت‌های نظام جمهوری اسلامی ایران در دولت سیزدهم، یادآور شد: عضویت در شانگهای و عضویت در بریکس از جمله دستاوردهای دولت در عرصه خارجی است که رهاود این عضویت‌ها را کمتر از یک سال آینده در سفره مردم خواهیم دید.

نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس هم گفت: دولت خدمات ارزنده‌ای ارائه کرده که باید به مردم معرفی شود.

حسین خسروی اسفزار اظهار کرد: دولتمردان هم باید قدردان مردم باشند که در تمام صحنه‌ها حضور داشتند و هیچگاه از مسئولیت خود شانه خالی نکردند.

وی با اشاره به اقدامات شاخص کارخانه‌های تولیدی در استان به ویژه کویر تایر، افزود: هرچه حمایت‌های ملی و استانی از این مجموعه‌ها بیشتر شود تکامل و پویایی و تولید کمی و کیفی بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام/10

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از