حالت تاریک
رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور:

توجه ویژه مقام معظم رهبری به رشته پهلوانی

توجه ویژه مقام معظم رهبری به رشته پهلوانی

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور گفت: مقام معظم رهبری توجه خاصی به رشته ورزشی پهلوانی و زورخانه‌ای دارند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،مهر علی باران چشمه در دیدار با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به انجام حرکات ورزش زورخانه‌ای در محضر مقام معظم رهبری بیان داشت: مقام معظم رهبری توجه خاصی به این رشته ورزشی دارند.

وی با بیان اینکه طرح شهید طوقانی در مدارس کشور با کمک آموزش و پرورش در حال اجراست، افزود: رئیس‌جمهور با حضور در جمع ورزشکاران این رشته، بازوبند پهلوانی را با به بازوی پهلوان این رشته ورزشی بست.

رئیس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی کشور با ذکر این نکته که ساختمان زورخانه بین‌المللی در حال ساخت بیرجند‌، برای تکمیل نیاز به اعتبار دارد، تصریح کرد: از آن جایی که فدراسیون‌های ورزشی اعتبار عمرانی ندارند و فقط برای توسعه و اعزام ورزشکاران به مسابقات ورزشی اعتبار داریم، از محل اعتبارات استانی باید اعتباری برای تکمیل این پروژه گذاشته شود.

باران چشمه تأکید کرد: این رشته ورزشی متعلق به اهل بیت (ع) و حضرت امیر است.

نگاه ویژه به تکمیل گودهای زورخانه‌ای 

استاندار خراسان جنوبی نیز در این دیدار گفت: در سفر به شهرستان‌ها با اختصاص اعتبار، نگاه ویژه ای به تکمیل گودهای زورخانه ای داریم.

جواد قناعت ادامه داد: خراسان جنوبی، استانی خاص از لحاظ تدین و موضوع‌های اعتقادی و انقلابی است. 

به گفته وی خراسان جنوبی اگر چه از نظر زیرساخت ها کمی عقب است اما در حوزه های اعتقادی از استان‌های برخوردار است.

وی خاطرنشان کرد: مردم استان، ارزشی و ولایی هستند که دغدغه نظام را دارند و در همه عرصه‌ها فعالند.

استاندار با اشاره به اینکه در بیشتر شهرهای خراسان جنوبی گود زورخانه ای وجود دارد، افزود:در سفرهای اول و دوم رئیس جمهور به استان مصوبات خوبی برای ورزش خراسان جنوبی داشته ایم.

قناعت تصریح کرد: این رشته ورزشی به لحاظ اینکه با حس پهلوانی توأم است، به ایرانیان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه مقام معظم رهبری به ورزش زورخانه‌ای و اینکه این رشته ورزشی قدمت زیادی در استان دارد ، در سفرهای شهرستانی با اختصاص اعتبار، نگاه ویژه ای به تکمیل گود‌های باستانی داریم.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از