حالت تاریک
خاورستان گزارش می دهد؛

ثانیه‌های سرنوشت ساز در روز پایانی ماه رمضان

ثانیه‌های سرنوشت ساز در روز پایانی ماه رمضان

تا به روز عید فطر نرسیدیم هنوز نامه ما امضاء نشده است؛ درست است که شب قدر را پشت سر گذاشتیم و لازم است تا روز و شب آخر ماه مبارک رمضان از این فرصت استفاده کرده و از درگاه خداوند حوائج دنیوی و اخروی خود را بطلبیم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»،ماه مهربانی و مهمانی خدا به لحظات آخر نزدیک شده است یک‌ماه مهمان خاص و ویژه خدا بودیم و او به بهترین شکل از ما مهمان‌نوازی کرد حالا که پایان مهمانی فرا رسیده است. حواسمان باشد بی‌خداحافظی از این مجلس پر برکت بیرون نرویم!

وداع با ماه رمضان و بدرقه او آداب خاص خودش را دارد که شاید از چشم برخی از ما دورمانده باشد و غم خداحافظی با ماه رمضان، آن را از یادمان برده باشد. 

وقتی ساعت‌های آخر مکان یا زمان ارزشمندی را طی می‌کنیم، سعی داریم از لحظه به لحظه آن، بهترین و بیشترین استفاده را داشته باشیم مخصوصا اگر بدانیم قرار است فراقی یک ساله را تجربه کنیم، شاید هم این آخرین ماه رمضانی باشد که عمرمان به خود می بیند. 

پس از همین حالا با خانواده برای لحظه به لحظه این یک روز باقی مانده برنامه ریزی کنید. در برنامه‌تان اعمال سفارش شده برای شب و روز آخر ماه رمضان را در اولویت بگذارید. شاید بهتر باشد اعمال طلایی ماه رمضان را مثل ذکر گفتن، قرآن خواندن و... در این روز آخر جایگزین کارهایی کنیم که در روزهای دیگر هم قابل انجام هستند، مثل سریال دیدن، خرید رفتن و...

نجوا کردن آیات قرآن، ذکر تسبیح و حمد خدا و استغفرالله هم هنگام کارهای مختلف مثل آشپزی، رانندگی و.. نیز پیشنهاد دیگری است برای استفاده از لحظات آخر ماه مبارک رمضان.

امام سجاد علیه‌السلام در بخشی از دعای چهل و پنجم صحیفه سجادیه که معروف است به دعای وداع اینطور ماه رمضان را بدرقه می‌کنند:«اى خداوند، اینک با او وداع مى ‏کنیم، همانند وداع با عزیزى که فراقش بر ما گران است و رفتنش ما را غمگین و گرفتار وحشت تنهایى کند، عزیزى که او را بر ما پیمانى است که باید نگه‏داریم‏.»

ناگفته نماند که خواندن کامل این دعا برای وداع با ماه مبارک سفارش شده و حتما خواندن آن را در برنامه خانوادگی‌تان قرار بدهید.

زیارت جامعه کبیره

آیت‌الله فاطمی نیا می‌فرمایند:«از اولياء الهی سينه به سينه، يک يادگاری دارم كه عمل به آن بركات فراوانی دارد. ماه مبارك رمضان، اين ضيافت الهی را با يك زيارت جامعه‌ي كبيره به آخر برسانيد. در اثر اين عمل اين ضيافت چنان رنگين خواهد شد كه آثارش از عقول ما خارج است و روزی به كار خواهد آمد كه آن روز هيچ چيز ديگري به كار نخواهد آمد.»

فراموش نکنید آخرین روز ماه رمضان را آغشته به عطر زیارت جامعه‌ کبیره کنید.در جمع خانوادگی‌تان از فضیلت این عمل چند کلمه‌ای صحبت کنید و دور هم برای خواندن این زیارت جمع شوید. البته اگر اعضای خانواده دلشان خواست در خلوت خودشان و خدا هم این زیارت را زمزمه کنند مانعی ندارد. شما فقط حواستان باشد خانواده، دوستان و آشنایان‌تان از این خیر کثیر محروم نشوند!

مواظبت از قلب‌های مهربان

قبول داریم که رفتن رمضان حس حسرت و خسران را به قلبمان می‌نشاند اما خوشحال هم باید بود برای آنکه شما از یک مهمانی خاص بیرون آمده‌اید، همان آدم‌های قبل نیستید تغییر کرده‌اید. لوح دلتان به خاطر اطاعت از خدا صاف صاف است و زندگی‌تان سراسر برکت! حالا وقت استفاده از این بهره‌های الهی است.

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از