حالت تاریک
جایگاه زن در تمدن‌سازی تبیین شود
معاون هماهنگ‌کننده سپاه خراسان جنوبی:

جایگاه زن در تمدن‌سازی تبیین شود

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به جنگ تمدنی بین اسلام ناب و تمدن غرب، گفت: باید در راستای تبیین جایگاه زن در تمدن‌سازی از هر ابزار مشروعی بهره بگیریم.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، رضا هزاری امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره فرهنگی هنری ریحانه در استان گفت: اکنون در یک جنگ تمدنی به سر می‌بریم چون شعار امام خمینی (ره) همان شعار تمدنی پیامبر(ص) بود،.

وی با اشاره به جنگ تمدنی بین اسلام ناب و تمدن غرب، ادامه داد: به اذعان همه تمدن‌ها محور خانواده، زن است و این موضوع در عملکرد، اندیشه و گفتمان هر تمدن نهفته است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت نقش زن در تمدن‌سازی، ادامه داد: در دیدگاه غرب گرچه شعار دروغین آزادی را سر می‌دهند اما نگاه فرهنگ غرب به زن به عنوان یک کالا برای رسیدن به سود بیشتر است و در این راه از هر ابزاری بهره می‌برند.

هزاری با  اشاره به اینکه در غرب کرامت زن سوخته است، خاطرنشان کرد: اما در تمدن اسلام تفاوتی بین زن و مرد در رسیدن به قرب الهی وجود ندارد و هر دو می‌توانند به حیات طیبه به معنای تامین دنیا و آخرت در کنار هم برسند.

وی با تأکید بر اینکه در تمدن اسلامی زن منشاء تربیت انسان‌ها در خانواده و اجتماع است، افزود: در قرن کنونی در غرب جنبش احیای هویت خانواده راه‌اندازی شده و خودشان متوجه اشتباه‌شان شده‌اند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی در ادامه گفت: تمدن پوشالی غرب هم در حوزه نظری و هم در عمل به فروپاشی نزدیک شده و از نظر نظامی این ددمنشی‌های آنان علیه زنان و کودکان بی‌دفاع در غزه و لبنان نشانه اضمحلال و افول قدرت آنها است.

هزاری با یادآوری اینکه به اعتقاد رهبر معظم انقلاب، زن مسلمان در ایران اسلامی باید به دنبال الگو کردن تفکر اسلامی در دنیا باشد، افزود: بنابراین از هر ابزار مشروعی که در دست داریم باید در راستای تبیین جایگاه زن در تمدن‌سازی بهره بگیریم.

انتهای خبر/10

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از