حالت تاریک
فرماندار شهرستان خوسف:

جشنواره گل‌نرگس با هویت خوسف گره خورده است

جشنواره گل‌نرگس با هویت خوسف گره خورده است

حسینی گفت: جشنواره گل نرگس خوسف به عنوان یک نماد، هویت و میراث در شهرستان خوسف برگزار می شود

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی«خاورستان»،سید علی حسینی  صبح امروز در جشنواره گل نرگس اظهار داشت: جشنواره مردمی برداشت عناب یک ایده بود که سعی شد جشنواره ها با محوریت مردم و کشاورزان برگزار شود تا به دل ها نفوذ کند.

فرماندار خوسف با بیان اینکه برگزاری جشنواره های برداشت محصولات استراتژیک شهرستان همچون (عناب، گل نرگس و یا پنبه مله) با هویت این شهرستان گره خورده است، افزود: ایده جشنواره مردمی عناب نتایج خوبی داشت و یا هفته فرهنگی خوسف تجربه ای مردمی است که اثربخش بود.

حسینی تصریح کرد: گل نرگس خوسف، شهرستان ما را متفاوت از شهرستان های دیگر و به عنوان یک نماد معرفی می کند.

وی ادامه داد: گل نرگس یک محصول لزوما استراتژیک نیست و درست است که بیشترین برداشت گل نرگس را را در استان در خوسف داریم اما نماد این شهرستان است، همانطور که ابن حسام نماد، هویت و میراث این شهرستان است.

فرماندار خوسف گفت: این جشنواره برای ما جشنواره متفاوت تری است؛ گل نرگس خوسف با سایر گل های نرگس استان های دیگر متفاوت است چراکه بو و عطر این گل بسیار مطلوب، با کیفیت و ماندگار است.

حسینی با بیان اینکه در حوزه اسانس گیری گل نرگس جای کار وجود دارد، افزود: کشت گلخانه ای گل نرگس با توجه به محدود بودن منابع آبی در استان می تواند زمینه اقتصاد را فراهم کند لذا خواستار کار تحقیقاتی در این زمینه هستیم.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از