حالت تاریک
امام جمعه نهبندان تاکید کرد:

جلوگیری از بازگشت‌به‌عقب با انتخاب اصلح

جلوگیری از بازگشت‌به‌عقب با انتخاب اصلح

امام جمعه نهبندان گفت: بر خود لازم می‌دانم تا به سبب پرهیز از بازگشت به عقب و فرو افتادن کشور در چاه ویل «غرب‌گرایی»، همگان را به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری و انتخاب کاندیدای جبهه انقلاب دعوت کنم.

حجت‌الاسلام احمد نجمی‌پور به خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان»، گفت: امروز همه ما در آستانه انتخاب دیگری قرار گرفته‌ایم که می‌تواند آینده کشور را دستخوش تغییر و تحول نماید.

 به گفته وی در تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم، مشاهده کردم که مع‌الاسف بیشتر نظرات اقتصادی نامزدها بیش از آنکه به سود سفره مردم باشد، به سود خام‌فروشان، محتکرین انفال و سفته‌بازان و مالی‌چی‌هاست. در چینشی عجیب و حیرت‌انگیز، رویکرد تمدن اسلامی به خصوص اقتصاد مقاومتی در سوالات صدا و سیما نیز غایب بزرگ میدان بود. 

امام جمعه نهبندان ادامه داد: در تمام مدت تبلیغات، سراغ کاندیداهای محترم یا مشاورین آنها رفتم و تلاش کردم آنها را از ایده‌های خانمان برانداز نئولیبرالیستی و تبعات گرایش به سمت آنها بر حذر دارم. 

حجت‌الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: طرح‌هایی از آن‌ها را که در چهارچوب تفکر سرمایه‌سالاری ساخته و پرداخته شده بود، نقد کردم و هر آنچه که برای برون رفت از مشکلات اقتصادی دهه‌های اخیر لازم است را به آنها پیشنهاد دادم و بخل نورزیدم.  

وی ادامه داد:با این حال، با وجود همه نگرانی‌های اقتصادی که نسبت به کاندیداهای جبهه انقلاب وارد است و ابهامات و نگرانی‌هایی که درباره عملکرد دولت آنها وجود دارد، نمی‌توان از جریان غربگرا غافل شد.

به گفته وی غرب گرایی «گرداب سکندر» ایران معاصر است و عمر این ملت بزرگ را دهه‌ها به هدر داده که دهه ۹۰ عصاره همه آنهاست! فرصت‌سوزی‌ها و ندانم‌کاری‌هایی که غرب گرایان در دهه ۹۰ مرتکب شدند، کشور را دچار بحران کرد و بیش از یک دهه عقب انداخت. 

وی تصریح کرد:اگر آه حسرت ما در دولت شهید جمهور، ناتوانی عبور از تجویزهای نئولیبرال‌ها بود، دولت‌های یازدهم و دوازدهم، خود، لیبرال بودند. 

اگر نگرانی ما در دولت سیزدهم ناتمام ماندن حذف مدیران نالایق نئولیبرال بود، دولت‌های یازدهم و دوازدهم، آگاهانه، سیاست و صنعت و فرهنگ را آنطور که لیبرالیسم می‌خواست اداره می‌کردند.

 وی ادامه داد: آن دو دولت، حتی به صنایع نظامی کشور نیز رحم نکرده و اگر درایت دلسوزان نظام نبود آن را نیز همانند صنعت هسته‌ای، تعطیل می‌نمودند.

 به گفته وی اگر در دولت سیزدهم، مقتدرانه، پاسخ دندان‌شکنی به گستاخی‌های رژیم صهیونیستی داده شد و برای اولین بار در تاریخ آن رژیم منحوس، شهرهای سرزمین اشغالی، موشک باران گردید و افق جدیدی بر روی همه سرزمین استثمار شده غرب آسیا و شمال آفریقا گشوده شد.

 وی ادامه داد:یادمان نرفته که در آن دو دولت، مسئولان وقت از نوشتن شعار مرگ بر اسرائیل روی موشک‌ها، لرزه بر اندامشان می‌افتاد. اگر دولت سیزدهم تلاش می‌کرد به سختی و شاید کجدار و مریز، اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال کند.

وی تصریح کرد: یادمان نرفته که آن دو دولت، مخفیانه و زیرپوستی، سند استعماری و ننگین ۲۰۳۰ را در کشور اجرا کردند.

به گفته حجت‌الاسلام نجمی‌پور  آنها با افتخار اسناد ننگینی مانند توافق پاریس را به دست اجرا سپردند. اسناد محرمانه با کشورهای غربی نوشتند و امضا کردند، بدون اینکه روال قانونی چنین اسنادی در کشور طی شود. تلاش کردند 

به گفته وی دستورالعمل‌های FATF را که ابزار خودتحریمی بود، به کشور تحمیل کنند.

وی ادامه داد: امروز با وجود تمام اختلاف‌ها و نگرانی‌هایی که از مواضع اقتصادی کاندیداهای جبهه انقلاب و نیز از چینش نیروهای آن‌ها در دولت احتمالی آینده وجود دارد، بر خود لازم می‌دانم تا به سبب پرهیز از بازگشت به عقب و فرو افتادن کشور در چاه ویل «غرب‌گرایی»، همگان را به شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری دعوت نموده و ضمن احترام به همه کاندیداهای جبهه انقلاب و نیز طرفداران آنها، حمایت خود را از جناب آقای دکتر «سعید جلیلی» اعلام نمایم.

به گفته وی امید که ایشان پس از قرار گرفتن در جایگاه ریاست جمهوری از عهده تشخیص و تصمیم و انتخاب درست برآیند.

 دشمن‌شناسی رئیس‌جمهور

امام جمعه نهبندان دشمن‌شناسی را اولین ویژگی رئیس جمهور اصلح عنوان کرد گفت: کشوری مثل جمهوری اسلامی که هدفی چون "جامعه پردازی اسلامی" و "تمدن سازی اسلامی" را در راس اهداف خودش بیان کرده است و هم اکنون نیز به یکی از مدعیان بزرگ قدرت در جهان تبدیل شده است به طور طبیعی دشمنان و رقیبان فراوانی دارد.

به گفته حجت‌الاسلام نجمی‌پور ۴۶ سال است که قدرت‌های بزرگ به ویژه غربیان همه توان و تلاش خود را در ایجاد محدودیت؛ ممنوعیت و محرومیت کشور ما به کار گرفته‌اند. به همین دلیل همه پیشرفت‌ها و توفیقات جمهوری اسلامی در یک میدان مبارزه و جنگ به معنای واقعی بوده است. برای دستیابی به تک تک موفقیت‌ها جنگیده‌ایم، موانع را شناخته‌ایم و از سر راه برداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در عین حال بعضی ساده لوحانه به دشمن اعتماد کرده‌ایم و امضای دشمن مکار خود را تضمین دانسته‌ایم البته خسارت‌های "دیر جبران" یا "غیر قابل جبرانی" هم نصیب کشور شده است.

وی تصریح کرد: در عین حال؛ در مواقع و مواردی، نیز دشمن را نشناخته و ترفندهای او را ندانسته‌ایم به همین دلیل در زمین طراحی شده توسط او بازی کرده‌ایم و بسیاری از پسرفت ها و عقب ماندگی های ما معلول همین بوده است.

به گفته وی یکی از مهمترین ویژگی‌های رئیس جمهور، به عنوان رئیس امور اجرایی کشور دشمن شناسی و در مرحله بعد دشمن ستیزی  اوست. یک رئیس جمهور هوشمند و تراز در جمهوری اسلامی رئیس جمهوری است که هرگز فریب لبخند دشمن را نخورد هرگز به دشمن اعتماد نکند آنچه خود دارد را از بیگانه تمنا نکند، بداند که دشمنان جز با عقب‌نشینی از همه هویت ملی و دینی مان ما را به رسمیت نخواهد شناخت.

وی ادامه داد: رضوان خدا بر امام راحل عظیم الشأنمون که چه زیبا این راهبرد را تبیین کردند: "نکته مهمی که همه باید به آن توجه کنیم و آن را اصل و اساس سیاست خود با بیگانگان قرار دهیم این است که دشمنان ما و جهانخواران تا کی تا کجا ما را تحمل می‌کنند و تا چه مرزه‌ای استقلال و آزادی ما را قبول دارند. به یقین آنان مرزی جز عدول از همه هویت‌ها و ارزش‌های معنوی و الهی مان نمی‌شناسند. 

ما چه بخواهیم و چه نخواهیم صهیونیست‌ها و آمریکا و شوروی در تعقیبمان خواهند بود تا هویت دینی و شرافت مکتبی‌مان را لکه‌دار نمایند. (صحیفه امام؛ ج۲۱؛ ص ۹۰).

سعه صدر 

امام جمعه نهبندان تصریح کرد: رئیس جمهور و سعه صدر یکی از مهم‌ترین ابزارهای ریاست داشتن "سعه صدر" است.

به تعبیر امیرالمومنین علی(ع): "آلَهُ الریاسَه سِعَهُ الصَّدر" به هر میزان که دایره مسئولیت به اختیارات یک مدیر بیشتر باشد به همان میزان به چنین خصلتی نیازمندتر است.

به هر حال مسئولین در معرض نقدها و انتقادها و مخالفت‌های فراوانی قرار دارند و همه حرکات و سکنات آنان و اطرافیان و نزدیکانشان زیر ذره بین افکار عمومی است. مهم‌ترین دغدغه مخالفان او برجسته سازی نقطه ضعف‌ های او و اطرافیانش حاشیه‌سازی برای او، حتی از اُمور بی اهمیت، است.

حجت‌الاسلام نجمی‌پور ادامه داد: در همه این امور رئیس جمهور باید سعه صدر داشته باشد و همواره با روی گشاده با ناقدان و مخالفان و حتی توهین کنندگان برخورد کند. نقدهای درست را فروتنانه پذیرا باشد؛ به نقدهای نادرست پاسخ بدهد و از اتهامات و افتراها حاشیه ساز کریمانه عبور کند.

وی ادامه داد:این ویژگی را به شکلی اعجاب برانگیز در شهید جمهور مشاهده کردیم. او نه تنها در مواجهه با مطالب متراکم مردم با روی گشاده و  سینه‌ای فراخ برخورد می‌کرد؛ بلکه حتی در برابر مخالفان و اتهام زنندگان به خود نیز، پیامبر گونه گذشت می‌کرد. او از هیچ خبرنگار و منتقدی شکایت نکرد و حتی از هیچ توهین کننده و اتهام زننده‌ای هم شکایت نکرد وقتی یکی از رقبای او در برنامه زنده در پیش چشم میلیون‌ها ایرانی به ناروا و دروغ؛ او را متهم به بی‌سوادی کرد(در حالی که جز باسوادترین روسای جمهور تاریخ ایران بود). با آرامشی مثال زدنی واکنش او این بود که "خسته نشده‌اید از این همه اهانت‌ها؛ اگر با اهانت به من مشکل مردم حل می‌شود اهانت کنید". حقیقتاً او روحی بزرگ و کریمانه داشت.

وی به ملاک‌های انتخاب اصلح هم اشاره کرد و افزود: علم یکی از مشخصه‌های مهم رئیس جمهور در نظام اسلامی است.

 منظور از علم، علوم مرسوم نیست بلکه توانمندی برای انجام مسئولیت‌های محوله است و عقل حکم می‌کند اگر کسی قدرت بر انجام مسئولیت نداشته باشد و باعث از بین بردن مصلحت‌های جامعه شود تصدی مسئولیت آن فرد از مصادیق ظلم است.

وی آیاتی را در رابطه با شرط داشتن علم در پذیرش مسئولیت‌ها بیان کرد و با اشاره به داستان های حضرت یوسف، حضرت طالوت و حضرت موسی در قرآن کریم و سخنان امیرالمومنین علی(ع)، درباره اهمیت علم افزود:اگر نامزدی خواهان تصدی یک مسئولیت در حکومت اسلامی باشد در حالی که می‌داند کسی دیگر از وی اعلم‌تر و افقه‌تر است آن فرد با رسیدن به مسئولیت جامعه را دچار مشکلات فراوانی خواهد کرد.

به گفته وی تعهد برای تصدی مسئولیت در نظام اسلامی به تنهایی کفایت نمی‌کند و توانمندی برای انجام مسئولیت لازم است.

وی ادامه داد: اباذر زبان گویای اسلام بود و حاکمان را نهی از منکر کرد؛ اما پیامبر اکرم(ص) ابوذر را پذیرش مسئولیت به دلیل نداشتن توانمندی برحذر داشت.

 نامه امیرالمومنین علی(ع) خطاب به کمیل در نهج البلاغه، افزود: امیر المومنین خطاب به کمیل فرمودند: 

از پذیرش مسئولیت اموری که توانمندی آن را ندارید پرهیز کنید.

وی افزود:در شرایط فعلی همه افراد جامعه باید مکمل‌ راهبرد‌های ولی جامعه باشد و از منظر رهبر معظم انقلاب  رئیس جمهور باید فعال پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب اسلامی باشند و رعایت این ویژگی‌ها برای انتخاب فرد اصلح بسیار راهگشاست.

حضرت آقا در بیاناتشان به نامزدهای انتخاباتی فرمودند: «اگر توانستید مسئولیتی بدست بیاورید، کارگزاران خود را از افردای قرار ندهید که ذره ای با انقلاب زاویه دارند!».

 

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از