حالت تاریک
جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سر استیصال است
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند:

جنایت‌های رژیم صهیونیستی از سر استیصال است

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: تجاوزات یک روز اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان و حملات کور به مناطق مسکونی که به شهادت 492 غیرنظامی منتهی شده، از سر استیصال است.

مجید عبدالرزاق نژاد عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» با اشاره به اقدامات و جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، اظهارکرد: رژیم غاصب صهیونیستی از روز اول شروع حیات نامشروع خود، برای تحقق رویای از نیل تا فرات؛ با پشتوانه دولت‌های غربی و آمریکا و با بهره‌گیری از ابزار نظامی، جنگ و کشتار و تخریب منازل ساکنان واقعی سرزمین فلسطین، اقدام به کسب زمین کرد.

وی افزود: این رژیم در طول این 75 سال همواره دست برتر نظامی و حمایتی را داشته و تعداد بیشماری از مردان و زنان و کودکان بی‌گناه فلسطینی، سوری و لبنانی را به خاک و خون کشیده است. اما واقعه 7 اکتبر و طوفان الاقصی آنچنان ضربه‌ای به این رژیم درگیر بحران سیاسی داخلی زد که اگر حمایت و ورود مستقیم آمریکایی‌ها نبود در همان هفته اول کار این رژیم تمام شده بود. 

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند گفت: ورود جبهه مقاومت در حمایت از حماس، شکست ارتش صهیونیستی در غزه و عدم توانایی آزادسازی اسرای خود، حجم بالای نسل کشی این رژیم و فشار و اعتراض افکار عمومی جهان برعلیه آنها، بحران عمیق اقتصادی که در نتیجه طولانی شدن جنگ و ناامن شدن تجارت این رژیم در دریای سرخ و اقیانوس هند، گسترش اعتراضات داخلی به عملکرد جنگ طلبانه دولت نتانیاهو و تحمل حداقل 15 هزار مجروح نظامی غیرقابل بازگشت به سازمان رزم ارتش این رژیم؛ به اعتراف خودشان که نشان از وجود آماری بسیار بالاتر از این را دارد، باعث شده که رژیم صهیونیستی از سر استیصال دست به اقدامات جنایکارانه بی‌سابقه‌ای بزند. 

وی ادامه داد: همین تجاوزات یک روز اخیر به جنوب لبنان و حملات کور به مناطق مسکونی به شهادت 492 غیرنظامی منتهی شده که این تعداد شهید در یک روز از 7 اکتبر بی‌سابقه بوده است. 

عبدالرزاق نژاد با اشاره به اینکه انگاره انفعال بودن ایران پس از ترور شهید هنیه باطل است و انتقام علنی ایران به قوت خود باقی و عمود خیمه مقاومت همچنان فعال است، اظهارکرد: آرمان آزادی قدس شریف، دفاع از مردم مظلوم فلسطین، درک دشمنی ایدئولوژیکی رژیم صهیونیستی با ملت ایران و چشم طمع داشتن این رژیم به استان‌ها جنوب غربی ایران تا استان فارس چیزی نیست که مربوط به بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 57 باشد. 

وی افزود: درک دشمنی این رژیم با ایران به سالها قبل از سال 57 برمی‌گردد و مصداق آن مواضع علمای شیعه و حضور شخصیت‌هایی مانند امام موسی صدر، شهید چمران و شهید محمد منتظری در لبنان، سوریه و مصر قبل از سال 57 است. بر همین اساس سالهاست که این رژیم و حامیان آن متوجه شده‌اند که عمود خیمه مقاومت ایران و ملت ایران است. 

او عنوان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی، حمایت ملت ایران از مقاومت توسعه یافت و در سالهای اخیر جریان مقاومت بعد از پیروزی بر داعش و متجاوزان به یمن، به توانایی تغییر توازن قدرت به نفع مقاومت رسیدند که تبلور این تغییر توازن را می‌توانیم از 7 اکتبر و شروع طوفان الاقصی مشاهده کرد. 

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی بیرجند بیان کرد: رژیم صهیونیستی نیز برای ضربه زدن به عمود خیمه مقاومت در کنار حمایت از هرج و مرج‌های گاه و بی‌گاه داخل ایران، پشتیبانی از گروه‌های تجزیه طلب برای انجام اقدامات تروریستی، فشار به حامیان خود برای اعمال تحریم‌های فلج کننده اقتصادی به بهانه‌های واهی، تلاش کرده ایران را به جنگ مستقیم نه با خود بلکه با حامیانش وارد کند که حمله به کنسولگری ایران در دمشق، ترور فرماندهان ایرانی در سوریه و ترور مهمان عزیزمان شهید هنیه از جمله این اقدمات است. 

عبدالرزاق نژاد با تاکید بر اینکه ایجاد عملیات روانی از طریق پروپاگاندای خبری برای ایجاد فضای احساسی به منظور انجام انتقامی احساسی خط دوم و مکمل اقدامات این رژیم برای رسیدن به اهداف شوم خود است، گفت: اما جمهوری اسلامی با درک چیدمان زمین دشمن، ضمن گرفتن تایید و مشروعیت آفرینی انتقام خون شهید هنیه و سایر تجاوزات انجام شده از افکار عمومی جهان ذیل منشور بین الملل، به صورت فعال در حال رصد و انجام اقدامات لازم است، مجموعه اقداماتی که ضمن تحمیل هزینه‌های سنگین به این رژیم باعث خنثی سازی اهداف شومش شده است. 

وی تصریح کرد: دشمن صهیونیستی نیز با دریافت این ضربات و تحمل شکستی جدید، دست به اقداماتی بی‌سابقه برعلیه مجری بسیار خلاق و توانمند این ضربات یعنی حزب الله لبنان نموده است. لذا انگاره انفعال ایران پس از ترور شهید هنیه یکی از خطرناک‌ترین پازل‌های دشمن صهیونیستی برای ایجاد فضای احساسی و گسترش ناامیدی در بین ملت ایران است که باید با دقت برای عموم آگاهی‌سازی و تبیین شود. 

او ادامه داد: در پایان باید اشاره کنم که در دنیایی که دولت‌های قدرتمند و توسعه یافته با زیرپا گذاشتن اخلاق و حقوق بشر چشم بر جنایات فرزند نامشروع خود در غزه بسته و هیچ اقدامی برای مهار ماشین نسل کشی او نکرده که هیچ بلکه بصورت مستقیم و غیرمستقیم اقدام به مدیریت کشتار غیرنظامیان با ابزارهای پیشرفته نظامی و تکنولوژیکی می‌کنند، برای تحقق صلح و آرامش در منطقه و جهان راهی جز قوی و متحد شدن نداریم. 

عبدالرزاق نژاد تاکید کرد: اگر می‌خواهد گفتگو و مذاکره‌ای با کشورهای قدرتمند خود برتر بین و البته زورگو و عاری از اخلاق صورت بگیرد، باید به ابزارهای قدرت آفرین و بازدارنده نظامی و غیرنظامی مجهز باشیم. 

وی افزود: این مهم نیز جز با وفاق ملی، اتحاد با ملت‌ها و دولت‌های دوست، عدم اعتماد به غرب و آمریکا به‌عنوان دشمنان صدها بار آزموده شده ملت ایران، پیروی از رهبری فرزانه انقلاب، پرهیز از شتاب زدگی و کنش‌های احساسی، شجاعت در اخذ تصمیمات و بیان مواضع، توجه به ظرفیت‌های فراوان داخلی و حل مشکلات معیشتی مردم، تحقق نخواهد یافت.

 

انتهای پیام/7

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از