حالت تاریک
جهاد تبیین بهترین راهکار در مقابله جنگ فرهنگی
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی عنوان‌کرد:

جهاد تبیین بهترین راهکار در مقابله جنگ فرهنگی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: جهاد تبیین بهترین و مؤثرترین راهکار برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «خاورستان» به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، سید محمدرضا طالبی عصر یکشنبه در قرارگاه جهاد تبیین استان که با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری همراه بود، اظهار کرد: دشمن از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران بود و در جایی که نتوانستند به نتایجی دست یابند بحث تغییر نظام را مطرح کردند و از همان زمان نه تنها از تغییر در رفتار که از تغییر در نظام هم کوتاه نمی‌آیند و هنوز هم این موضوع را در دستور کار دارند.

وی افزود: دشمن طی این سال‌ها برای رسیدن به این هدف از روش‌های مختلف مانند تحمیل هشت سال جنگ سخت، کودتا، ایجاد جنگ‌های طایفی، ترور و غیره بهره گرفته اما باز هم به نتیجه‌ای نرسید.

معاون سیاسی استاندار گفت: در ابتدای دهه ۷۰ سران آمریکا و اروپا در هامبورگ آلمان نشسستی تشکیل دادند تا چرایی عدم موفقیت خود در مقابل ایران اسلامی را ریشه‌یابی کنند و به این نتیجه رسیدند که مردم مسلمان ایران شهادت را سعادت می‌دانند و تا زمانی که این فرهنگ در بین‌شان وجود دارد، نمی‌ توانند اقدام خاصی بر ضد این کشور انجام دهند.

طالبی ادامه داد: در این ریشه‌یابی مشخص شد که مردم ایران تابع ولایت فقیه هستند و به همین دلیل امکان ضربه زدن به نظام وجود ندارد لذا با تهاجم فرهنگی به دنبال کمرنگ کردن جایگاه ولایت‌فقیه و بی‌ارزش نشان دادن اعتقاد به شهادت برآمدند.

وی با اشاره به اینکه دشمن در دهه ۹۰ به سمت جنگ ترکیبی تمام عیاری علیه نظام اسلامی آمده که عمده مؤلفه‌های آن بهره برداری از امپراطوری رسانه‌ای، موضوعات فرهنگی و جنگ نرم است، تصریح کرد: جبهه استکبار در هر حوزه‌ای، ایران اسلامی را محدود و تحریم کرده اما در حوزه اینترنت محدودیتی قائل نشدند چون از این طریق می‌توانستند بر ذهن و اندیشه مردم به ویژه نسل جوان اثرگذاری داشته باشند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه دشمن از طریق فضای مجازی به دنبال ذائقه‌سازی به سبک زندگی غربی در میان جوانان است، گفت: جهاد تبیین بهترین و مؤثرترین راهکار برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن است.

طالبی بیان کرد:جهاد تبیین به ایراد سخنرانی خلاصه نمی‌شود بلکه برپایی نمایشگاه تبیینی، جشنواره، اردوی راهیان پیشرفت، اجرای سرود انقلابی مانند سلام فرمانده و اجرای تئاتر فاخر نیز در محورهای جهاد تبیین مؤثر و اثرگذار است.

وی با تأکید بر اینکه همه ما بنا به دستور رهبر معظم انقلاب وظیفه داریم در حوزه جهاد تبیین نقش‌ آفرینی کنیم، اظهار داشت: تاکنون اقدامات بسیار خوبی در این زمینه در سطح خراسان جنوبی انجام شده اما به صورت پراکنده بوده که باید ذیل قرارگاه جهاد تبیین استان منسجم و هدفمند شود.

معاون سیاسی استاندار بر هم‌ افزایی و مشارکت همه دستگاه‌ های اجرایی با قرارگاه جهاد تبیین تأکید کرد و از کمیته‌های مختلف، دستگاه‌های اجرایی و اشخاص خواست طرح‌های مؤثر خود در حوزه جهاد تبیین را به دبیرخانه این قرارگاه ارسال کنند تا مورد بررسی و استفاده قرار گیرد.

طالبی بیان کرد: هر دانشگاهی در سطح استان به عنوان یک کمیته با ریاست رؤسای دانشگاه‌ها جلسات ذیل قرارگاه جهاد تبیین را تشکیل و گزارش نهایی آن را به قرارگاه ارائه خواهد داد.

انتهای خبر/

درباره نویسنده

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از