حالت تاریک

جوانه‌هاوشکوفه‌های استان در بوستان‌های علم و دانش

جوانه‌هاوشکوفه‌های استان در بوستان‌های علم و دانش

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: بیش از ۳۵ هزار دانش آموز پایه اول و هفتم استان از امروز راهی مدرسه شدند.

به گزارش خاورستان، آن هایی که امروز برای اولین بار پا به بوستان‌ها و گلستان‌های علم و دانش در جای جای خراسان‌جنوبی گذاشتند حس و حال وصفی ناشدنی داشتند. چرا که برای اولین بار بود باید بوی ماه مهر را پشت میز و نیمکت های مدرسه استشمام می‌کردند.

برخی از آن ها چون وابسته به مادر بودند سخت بود دوری از مادر برای آن ها به همین واسطه اشک می ریختند و برخی هم آرام و بدون هیچ استرسی راهی خانه دوم خود شدند چرا که زین پس خانه دیگری نیز دارند که باید سال‌های سال را پشت میز و نیمکت‌های آن در دوره های مختلف تحصیلی بگذارند.

خلاصه این حس و حال را همه ما تجربه کرده‌ایم و حس و حال وصف ناشدنی و فراموش ناشدنی ست.

نوگلان بوستان‌های علم و دانش ورودتان به مدرسه مبارکتان باد.

همچنین امروز دانش آموزان دوره های اول متوسطه یا همان جوانه ها نیز راهی خانه دوم خویش شدند تا با جو مقاطع بالاتر از مقطع ابتدایی آشنا شوند.

بیش از ۳۵ هزار دانش آموز پایه اول و هفتم خراسان‌جنوبی از امروز راهی مدرسه شدند که جشن محوری شکوفه ها در دبستان شهدای بانک ملی و جشن جوانه ها در دبیرستان امام صادق (ع) مرکز خراسان جنوبی برگزار شد.

سید علیرضا موسوی، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی هم در این مراسم اعلام کرد: مدارس استان از امروز میزبان بیش از ۲۰ هزار دانش آموز پایه اول دبستان و ۱۵ هزار دانش آموز پایه هفتم است.

وی افزود: امسال ۱۹۵ هزار دانش آموز در بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ مدرسه خراسان‌جنوبی سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

 

انتهای خبر/

لینک کوتاه خبر

نظر / پاسخ از